רונן ביטי, שפגע מינית בשבע נערות, שוחרר הבוקר (שלישי) מכלא מעשיהו לאחר שוועדת השחרורים החליטה להעניק לו שחרור מוקדם. עם שחרורו הודה ביטי לוועדת השחרורים שהאמינה בדרך שעבר, ואמר: "אני הולך הביתה לפגוש את הילדים שלי, אני מאוד מתגעגע אליהם, ואני מבטיח שאמצא את הזמן לדבר עם כולם ולענות על כל השאלות האפשריות".
עורכת דינו רותם טובול אמרה כי "רונן יצא עם מסר שהוא עבר הליך משמעותי והוא לוקח אחריות. אני חושבת שכדאי לאפשר לו לחזור למשפחה שלו ולשקם את החיים שלו. אין פרופורציות עם התיק הזה. הוא שילם את חובו, ריצה מאסר, הביע חרטה וצריך גם את זה לקבל. אני יכולה להבין את הכאב של המתלוננות, אבל מצד שני יש חוק במדינת ישראל, והחוק מאפשר לנו להציג בפני בית המשפט נתונים חיוביים שמצדיקים שחרור מוקדם. אני חושבת שכחברה אנחנו צריכים לעודד אנשים כאלה, דווקא את אותם אסירים שבאים ואומרים, 'אני מצטער, עשיתי טעות, אני לוקח אחריות'. אם את אלו לא נשחרר, אז את מי?".
4 צפייה בגלריה
רונן ביטי משתחרר מהכלא
רונן ביטי משתחרר מהכלא
רונן ביטי משתחרר מהכלא
(צילום: יובל חן)
4 צפייה בגלריה
רונן ביטי משתחרר מהכלא
רונן ביטי משתחרר מהכלא
(צילום: יובל חן)
4 צפייה בגלריה
רונן ביטי משתחרר מהכלא
רונן ביטי משתחרר מהכלא
(צילום: יובל חן)
4 צפייה בגלריה
רונן ביטי משתחרר מהכלא
רונן ביטי משתחרר מהכלא
(צילום: יובל חן)
יו"ר נעמת, חגית פאר, מתחה ביקורת על השחרור ואמרה כי "המציאות העקומה בישראל היא שרונן ביטי יוצא לחופשי מאושר בזמן שהקטינות שבהן פגע יסבלו כל חייהן ממעשיו. אני תוהה איך בפרקליטות מסבירים את חוסר העניין שלהם ואת העובדה שלא ניסו אפילו להילחם בקיצור העונש. אוי למסר שמעבירים שם לקורבנות".
ביטי ריצה תקופת מאסר של תשעה חודשים, במקום 20 החודשים שנגזרו עליו. מכיוון שהפרקליטות לא התנגדה לשחרורו, ועדת השחרורים החליטה לקצר את עונשו של ביטי לאחר ששילם את מלוא הפיצויים בסך 100 אלף שקל לקורבנות העבירה, ואחרי שקיבלה את הממצאים שנאספו עליו בתקופת מאסרו.
חברי ועדת השחרורים כתבו אתמול ש"מדובר במי שמעולם לא הסתבך עם החוק עד לאירוע זה. הוא נושא מאסר ראשון כשבכך בלבד יש טלטלה תודעתית מאוד דרמטית למי שלא חווה חוויית מאסר מעולם. נגד האסיר לא נרשמה כל עבירת משמעת, אין נגדו חומר מודיעיני ולא נפל בהתנהגותו כל דופי. מסוכנותו מצויה ברף התחתון ביותר, שאין למטה ממנו, וגורמי הטיפול שמלווים את האסיר מציינים בחיוב את התנהלותו ומחמיאים לדרך הטיפולית שעבר". בנוסף ציינה הוועדה כי היא התרשמה מהחרטה שביטי הביע, ומהמכתב שכתבה גרושתו בנוגע למעטפת המשפחתית והקריירה של בתו שנותרו מרוסקות לחלוטין.
נציגי הנערות שבהן פגע מינית התאכזבו עמוקות מהחלטת ועדת השחרורים להעניק לו שחרור מוקדם. אביה של אחת הנפגעות כתב אתמול לחברי הוועדה: "בעוד הוועדה מקצרת את הדרך לנאשם היא מאריכה את הדרך לבתי". היועצת המשפטית של המועצה לשלום הילד, עורכת הדין והעובדת הסוציאלית לירון אשל שליוותה את אחת הנערות, אמרה כי "לא די שמי שפגע מינית בצורה קשה בשבע קטינות קיבל ענישה מקלה של 20 חודשי מאסר בלבד, אלא שעתה הוא מקבל פרס בדמות שחרור מוקדם".
רונן ביטי הורשע במעשים מגונים ובהטרדה מינית של שבע נערות שהעריצו את בתו, הזמרת עדי ביטי. על פי כתב האישום, בשנת 2014 הוא הקים קבוצת וואטסאפ ששמה היה "ביטי אימפריה", שבה היו חברות כ-70 מעריצות של בתו. בשנים 2018-2017 הוא שוחח עם כמה מהן שיחות שכללו בין היתר תוכן מיני.