מהפך, אחרי 30 שנה: ראש העיר קריית מוצקין חיים צורי, שהסתבך בפלילים, הפסיד לצבי (ציקי) אבישר - המתלונן הראשי בתיק נגדו - בהפרש של כ-200 קולות. כך התברר לאחר ספירת המעטפות הכפולות. מהמטה של אבישר, בן 45, נמסר הבוקר (חמישי): "לקריית מוצקין יש ראש עיר חדש".
אבישר שימש בעבר כדובר העירייה בתקופתו של צורי והשניים עבדו יחד, אבל הוא הודח על ידי צורי, הפך ליריבו הפוליטי המר, לחבר אופוזיציה במועצת העיר ולעד תביעה נגדו - וכעת ניצח אותו בבחירות. "בוקר חדש ומלא תקווה לקריית מוצקין. אני רוצה להודות לחיים צורי, ממעצבי מוצקין ומבוניה. אנחנו יוצאים לדרך חדשה מלאת אתגרים", אמר אבישר הבוקר.

1 צפייה בגלריה
חיים צורי, ציקי אבישר
חיים צורי, ציקי אבישר
חיים צורי וציקי אבישר
(צילום: נחום סגל, ראובן קפוצינסקי)
חיים צורי (79) כתב ברשת: "תם פרק של 30 שנה, 30 שנה שבהן הפכנו את העיר קריית מוצקין לעיר המובילה בארץ. אני מודה לעובדי העירייה המסורים. תודה לתושבי קריית מוצקין על האמון במשך 30 שנה. מאחל הצלחה לראש העיר הנבחר. עכשיו אתפנה לעשות לביתי. שיהיה טוב לכולכם ונתפלל לשובם של החיילים והחטופים הביתה במהרה. אני מתפלל ששנאת החינם תיגמר ותרבות הדיבור והטוב תשתלט עלינו. ונאמר אמן".
עם תחילת ספירת הקולות אמרו במטה הבחירות שלו: "חיים צורי הוא מותג. אין אדם בארץ שלא יודע מיהו חיים צורי, מראשי הערים הטובים בישראל, אחד כזה שעולים אליו לרגל".
צורי, מוותיקי ראשי העיר בישראל, מואשם בבית המשפט המחוזי בחיפה בעבירות שחיתות. רק השבוע נעתר בית המשפט, לבקשת ynet וכלי תקשורת נוספים, והסיר את צו איסור הפרסום הנוגע לטענתו של צורי על אופן התנהלות הפרקליטות, ובקשתו להורות על ביטול כתב האישום ופתיחת חקירה משטרתית בנושא.
לאחר הסרת הצו, הותר לפרסום כי בפני שני שופטי בית המשפט המחוזי בחיפה, הוגש מסמך מזויף לכאורה הנוגע "לפלט שיחות טלפון" של בכיר בפרקליטות המדינה עם קרוב משפחתו של אבישר, שכאמור ניצח כעת סופית בבחירות.
צורי, שהושעה מתפקידו לאחר שהוגש נגדו כתב האישום, נאשם בעבירות של לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, שיבוש מהלכי משפט, קבלת דבר במרמה ופגיעה בפרטיות.
ציקי אבישר נולד בירושלים, הוא נשוי ואב לארבעה ילדים. הוא שירת בצה"ל כלוחם בחיל הים במהלך שירותו הסדיר, ובקבע בתפקיד סגן מפקד ספינות דבורה ודבור בזירות ים סוף ולבנון. בין היתר הוא הוכשר גם כחובש קרבי. בשנים 2004-2001 שימש כמנהל אגף המודיעין של בית המשפט העליון, והיה אמון על הערכת האיומים והסיכונים באבטחת שופטי העליון.
בשנים 2009-2004 שימש אבישר כיועצם המקצועי של השרים לביטחון הפנים, הקליטה, האוצר והתמ"ת, ובאותן שנים ייסד את בית התוכנה SkyTech שפיתח מוצרי תוכנה, בין היתר עבור האוניברסיטה העברית, קואופרטיב אגד, חברות ציי רכב גדולות ועוד. בשלהי שנת 2005 מונה אבישר לצוות קמפיין הבחירות של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, שם ניהל את תחום התוכן האינטרנטי.
בשנת 2011 ייסד אבישר את "האקדמיה הצעירה", מרכז ארצי להעשרת מדעים מדויקים לבני נוער. באותה שנה, לבקשתו של חיים צורי, הוא גויס לצורך הקמת וניהול אגף חדש בעירייה - האגף לתקשוב, מערכות מידע והסברה (אגף תד"י). ב-2014 הוא ייסד את התנועה הציונית העולמית "מעבר לקשת", תאגיד ציוני פילנתרופי שפועל ב-14 מדינות ומיוצג בקונגרס הציוני העולמי.
ב-2016 ייסד אבישר את תנועת "רוח חדשה במוצקין", ובבחירות לרשויות המקומיות ב-2018 הוא זכה לתמיכה של 35% מקולות הבוחרים. הרשימה זכתה בחמישה מושבים במועצת העיר והייתה לסיעת האופוזיציה הגדולה ביותר מאז היווסדה של קריית מוצקין. אבישר הוא טייס אזרחי, בוגר תואר ראשון בגיאוגרפיה עירונית מטעם האוניברסיטה העברית ומוסמך תואר שני במנהל עסקים מטעם המכללה למנהל.