ראש העיר טייבה שועאע מנצור מסארוה עדיין בהלם מרצח מאבטחו, אדיר גאנם בן ה-26, שהחל לעבוד אצלו רק השבוע. "רצחו לי בן. אני לא האמנתי שאגיע למצב כזה שבפתח ביתי ירצחו את המאבטח האישי שלי. אין לי מילים, נגמרו לי המילים", אמר לאחר פגישה עם איתמר בן גביר בסלון ביתו בעיר, אותה צילם השר לביטחון לאומי ללא ידיעתו.
"הוא צילם את הפגישה בלי אישור", אמר מנצור מסארוה. מקורביו ציינו כי בן גביר היה מעוניין בהצהרה משותפת של השניים בתום הפגישה - והוא סירב בתוקף.
3 צפייה בגלריה
תיעוד הרצח של של אדיר גאנם, המאבטח שנרצח ליד ביתו של ראש עיריית טייבה
תיעוד הרצח של של אדיר גאנם, המאבטח שנרצח ליד ביתו של ראש עיריית טייבה
רגע הירי במאבטח, אדיר גאנם בן ה-26
3 צפייה בגלריה
בן גביר בשיחה עם ראש עיריית טייבה על חוק הנשק בביתו
בן גביר בשיחה עם ראש עיריית טייבה על חוק הנשק בביתו
הפגישה שבן גביר צילם, ללא ידיעת ראש העיר. מתוך הסרטון שהפיץ לתקשורת
3 צפייה בגלריה
זירת הרצח בטייבה אדיר גאנם
זירת הרצח בטייבה אדיר גאנם
"רצחו לי בן". המאבטח אדיר גאנם
(צילום: דוברות המשטרה)
עוד קודם לכן שחזר ראש העיר את הרגע בו הבין שבוצע ירי מחוץ לביתו, ולא בפעם הראשונה: "אני חזרתי הביתה לקראת 00:30, הייתי האחרון שראה אותו. הוא לחץ לי יד, ואמר לי 'לילה טוב'. נכנסתי למיטה ופתאום שמעתי ארבע יריות. התחלתי לקרוא לו כדי להבין מה קרה, והוא לא ענה לי. חשבתי שעושה סיבוב ואז מיד ירדתי וראיתי אותו שרוע על המדרכה. צר לי שהגענו למצב כזה. חייהם של נבחרי ציבור במגזר בסכנה, ויש בני ערובה".
מסארוה מודה כי כעת גם הוא חושש, ובריאיון עם ynet סיפר כי "לפני חודשיים ירו לי על הבית, מסרתי את השם של היורה, ולצערי הרב לא עצרו אותו". עם זאת הבהיר: "האם אני חושש לחיים שלי? אנחנו לא שם. אני מאובטח 24/7, בכל תזוזה שלי. ברור שיש בי תחושת פחד, אני לא רגיל לחיות ככה. להגיד לך שזה נעים שראש עיר מסתובב בתוך עירו אפילו בביתו עם אבטחה? זה החלום הכי רע".
הוא נשאל על שיחתו עם בן גביר והשיב כי "אמרתי לו 'אם לא היית שר, אם היית בא 'סולו' - לא היית נכנס אליי'. יש בינינו אוקיינוסים. במבחן התוצאה יש 55 נרצחים בחברה הערבית מתחילת השנה, זאת תעודת עניות של מדינת ישראל, לא רק של המשטרה. אני הזהרתי ואני עוד פעם אומר הבעיה האלימות חברה הערבית היא לא בעיה שלנו, היא הבעיה של המדינה. אני אמרתי לבן גביר: 'אני שבעתי מפופוליזם'. אנחנו רוצים לראות את מבחן התוצאה".
בהצהרה לתקשורת בתום המפגש עדכן בן גביר כי השב"כ מעורב בחקירת הרצח. על פרטי החקירה הוטל צו איסור פרסום.