יואב אברביה בן ה-11 מהרצליה, שנפצע באורח קשה בערב יום הכיפורים מפגיעת רכב בנתיבי איילון, נותק בשעות האחרונות ממכונת ההנשמה וכבר לא נזקק להרדמה. למרות זאת, הוא עדיין מאושפז בבית החולים איכילוב בתל אביב ומצבו מוסיף להיות קשה.
1 צפייה בגלריה
זירת התאונה באיילון שבה נפגע קשה ילד בן 11 בכיפור
זירת התאונה באיילון שבה נפגע קשה ילד בן 11 בכיפור
זירת התאונה בערב יום הכיפורים. "כל צד ימין של הקסדה היה מעוך"
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
"יואב עדיין מעורפל מהתרופות ונראה שקצת כואב לו, אבל לפחות הוא נושם בכוחות עצמו", סיפרה יפעת אמו. הוא נפגע בצדו הימני של הגוף, וצפוי להזדקק לסדרת ניתוחים. "עוד לא ברור מה הנזק שגרמה פגיעת הראש, אבל אני מקווה שאנחנו בדרך הנכונה", אמרה האם. "צפוי לנו הליך ארוך מאוד אבל אנחנו מתקדמים צעד-צעד".
היא הוסיפה: "מה שחשוב זה שהוא באמת מסוגל לתפקד בלי ההרדמה וההנשמה ושאין פגיעה מוחית. המזל שלנו זה שהוא היה עם קסדה, כי אחרת לא היינו יושבים פה. הקסדה הגיעה מפורקת כשכל צד ימין שלה מעוך".
החקירה נגד הנהגת שדרסה את יואב עדיין מתקיימת במשטרה. האם אמרה כי "לא מסרו לנו פרטים חדשים ולא ברור לנו מה קרה שם ואיך היא לא ראתה אותו. אני מקווה שימצו איתה את הדין, אבל אנחנו מתמקדים בהחלמה של יואב".
ביום הכיפורים נהרג בתאונה אחרת ילד בן 12 שרכב על אופניים ונפגע מרכב בכביש 4 ליד גבעת שמואל. המשטרה עצרה את נהג הרכב הפוגע, ערן אזולאי, בחשד שנהג בשכרות. עדת ראייה לתאונה, שפגשה את הילד דקות ספורות לפני התאונה, סיפרה שהרכב נסע במהירות גבוהה מאוד לכיוונם. "הוא לא ניסה לזוז הצידה, לא לבלום. נסע ישר אלינו. רציתי למשוך את הילד וזה היה מאוחר, ואז שמעתי פיצוץ. הסתובבתי אחורה, ראיתי עננת אבק גדולה והתחלתי לצרוח", אמרה.