לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיעה אחר הצהריים (שני) כי בעצת רופאיו הוחלט שהוא ישתחרר מחר בצהריים מאשפוזו בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים אחרי ניתוח הבקע שעבר בהרדמה מלאה. בהערכה הראשונית צוין כי הניתוח כרוך בהתאוששות של יום אחד, אולם כאמור נתניהו ישהה בבית החולים יממה נוספת לפחות.
בהודעת לשכת ראש הממשלה צוין כי הוא "מרגיש טוב מאוד, והוא ממשיך לקיים את שגרת יומו מבית החולים, לרבות התייעצויות ושיחות".
1 צפייה בגלריה
נתניהו
נתניהו
ראש הממשלה נתניהו
(צילום: EPA/RONEN ZVULUN / POOL)
נתניהו עבר את הניתוח בלילה החולף אחרי שבבדיקה שלשום התגלה אצלו בקע. את מקומו מילא שר המשפטים יריב לוין, שמכהן גם כסגן ראש הממשלה.
לקראת השעה 02:00 עדכן בית החולים כי "בחדר הניתוח בהדסה עין כרם, הסתיים בהצלחה ניתוח הבקע של ראש הממשלה". פרופ' אלון פיקרסקי, מנהל האגף הכירורגי שביצע את הניתוח, אמר כי "הניתוח עבר כמצופה ובהצלחה וראש הממשלה ער, מתאושש ומשוחח עם משפחתו".
בלשכת נתניהו אמרו אתמול שהבקע התגלה במהלך "בדיקה שגרתית" במוצאי השבת, וכי בהתייעצות עם רופאיו הוחלט שיגיע להדסה ויעבור את הניתוח. גורמים בסביבת נתניהו ציינו כי הוא לא חש בכאבים.
ל-ynet נודע שהבדיקה התבצעה על ידי רופאו האישי של ראש הממשלה, ד"ר הרמן צביקה ברקוביץ', לאחר שנתניהו חש תחושה לא נוחה בבטנו. שרים שהשתתפו בישיבת הממשלה אתמול בבוקר ציינו כי נתניהו נראה להם "בסדר גמור", וכי לא זיהו דבר מה חריג אצלו. הבדיקה, יצוין, לא נערכה בבית החולים הדסה.
עד לניתוח נתניהו המשיך בלוח הזמנים שלו - ואתמול הוא נפגש עם רעייתו שרה במשרדו בירושלים עם משפחות החיילות החטופות, קיים מסיבת עיתונאים והשתתף בדיון של קבינט ניהול המלחמה.
נתניהו התייחס למצבו הבריאותי במסיבת העיתונאים שקיים אמש, וכשנשאל אם ראוי לחשוף את הדוח הרפואי שלו אמר: "הדוח הרפואי שלי חשוף וידוע. יש כאן טרלול גדול, אין גבול לטרלול. אשתי הייתה בניתוח אפנדציט - והסבירו שהיא הייתה שבוע בווינה, אני הייתי חולה שפעת - הסבירו שהייתי במעייני הישועה. אין גבול לשקר הזה". לדבריו, "עברתי בדיקה ואני מודה לאנשים שהספיקו להתקשר, כולל כתבים, ולדאוג לבריאותי. אני אעבור את הטיפול בהצלחה ואחזור לפעולה מהר מאוד".
נתניהו בן ה-74 עבר ניתוח דומה באוגוסט 2013. בקע (שנקרא גם שבר, קילה והרניה) הוא בליטה שנוצרת כתוצאה מהידחפות של איבר דרך דופן הבטן. בין 10-5 אחוזים מהאוכלוסייה סובלים מבקע מפשעתי. הסיכון של גבר לפתח במהלך חייו הרניה מפשעתית הוא כ-25%, ואילו אצל אישה מדובר בסיכון שהוא נמוך מ-5%. הטיפול היחיד לתיקון בקע הוא ניתוח, וזהו אחד הניתוחים הנפוצים ביותר.
ביולי אשתקד הושתל בגופו של נתניהו קוצב לב - כמה ימים אחרי שנרשמה אינדיקציה חריגה ממכשיר לניטור לבבי (הולטר תת-עורי) שהושתל גם הוא בגופו. בית החולים שיבא בתל השומר, שבו נערכה השתלת קוצב הלב, ציין אז כי ההליך עבר בהצלחה וללא סיבוכים. נתניהו עצמו אמר אז לאחר שחרורו מבית החולים: "כפי שאתם רואים, שלומי מצוין".
בבית החולים שיבא ציינו אז כי הפרעת הקצב הזמנית שאובחנה ואשר הובילה להשתלה הייתה קצרה, אבל החשש של הרופאים היה מפני הפרעת הולכה ארוכה ומשמעותית יותר בהמשך שעלולה לגרום לסכנת חיים. כמה ימים לפני השתלת קוצב הלב, חש נתניהו ברע ופונה לחדר המיון בשיבא. לשכתו מסרה אז כי הוא התלונן על סחרחורת לאחר שבילה בכינרת בשעות החום. הוא עבר את הבדיקות בחדר הצנתורים במחלקה הקרדיולוגית, ובעקבות כך הושתל בגופו המכשיר לניטור לבבי. אותו מכשיר צפצף והוביל להחלטה להשתיל את קוצב הלב.