ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחרר הבוקר (ראשון) מבית החולים שיבא בתל השומר, שם הושתל לו קוצב לב. אתמול, בסרטון ראשון שפרסם לאחר ההליך הרפואי, הודה נתניהו לצוות הרפואי ואמר: "כפי שאתם רואים שלומי מצוין".
2 צפייה בגלריה
נתניהו שוחרר מבית החולים, הרופאים המליצו על מנוחה של 48 שעות
נתניהו שוחרר מבית החולים, הרופאים המליצו על מנוחה של 48 שעות
נתניהו שוחרר מבית החולים, הרופאים המליצו על מנוחה של 48 שעות
(צילום: טל שחר)
"אנחנו ממשיכים במאמצים להשלים את החקיקה וגם במאמצים לעשות את זה בהסכמה", אמר באותו סרטון והבטיח כי יגיע לכנסת אחרי שחרורו מבית החולים. עם זאת, אחרי השתלת קוצב לב ממליצים הרופאים באופן קבוע לנוח כ-48 שעות בבית, ולהיות במנוחה כללית בין שבוע לשבועיים.
ההחלטה לבצע את השתלת הקוצב התקבלה לאחר שאמש נרשמה אינדיקציה חריגה מהמכשיר לניטור לבבי (הולטר תת-עורי) שהושתל בגופו של נתניהו ביום ראשון שעבר.
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה נתניהו בשייט בכנרת
ראש הממשלה נתניהו בשייט בכנרת
נתניהו חש ברע לאחרי בילוי בכינרת, בלשכתו עומדים על כך שסבל מהתייבשות
בלשכת ראש הממשלה הדגישו אתמול כי השתלת הקוצב לא הייתה מתוכננת מראש. לדבריהם, אמנם שבוע קודם לכן האפשרות הזאת עלתה והוחלט על השתלת מכשיר לניטור לבבי (הולטר תת-עורי) שהושתל בגופו של נתניהו בשבוע שעבר, אך הדגישו כי נתניהו אכן סבל מהתייבשות לאחר הבילוי בכינרת. הרופאים, כך אמרו, ביקשו לעשות לו בדיקות לבביות והתקינו לו את המכשיר כדי לבדוק שינוי במדדים ולבצע מעקב.
בלשכה דחו את הטענות על כך שלא הייתה שקיפות בדוחות הרפואיים של נתניהו. "אנחנו עומדים על כך שהייתה התייבשות בשבת שעברה", אמרו. "הרופאים אכן חשדו שיש משהו נוסף והן בעיות בהולכת קצב - ולכן החליטו לעשות את הבדיקות כדי לראות אם יש צורך בקוצב לב". הם הוסיפו: "מההתחלה אמרנו שעבר בדיקות קרדיולוגיות. הכול היה בשקיפות".
הליך ההשתלה נעשה בטשטוש כאמור באמצעות צנתור ולא בהרדמה מלאה. נתניהו לא היה מורדם, אך עדיין לא בהכרה מלאה בשל טשטוש, ולכן הוחלט בהתייעצות למנות את יריב לוין לממלא מקומו. מיד עם ההליך חזר נתניהו לתפקוד מלא. במשך היום עבד מחדרו בבית החולים, שם ערך שיחות ועידה עם ראשי הקואליציה, היועצים והמזכיר הצבא.