אשתו של האסיר הביטחוני מרואן ברגותי, המרצה חמישה מאסרי עולם בגין מעורבות בפיגועים, טענה כי בעלה "הותקף באכזריות" וכי נשקפת סכנה לחייו. בשירות בתי הסוהר הגיבו: "הארגון שומר חוק".
2 צפייה בגלריה
מרואן ברגותי
מרואן ברגותי
מקורביו "חוששים לחייו", חמאס מעוניין לשחררו בעסקה. יחליף את אבו מאזן? ברגותי
(צילום: Brennan Linsley, AP)
פאדוה ברגותי, שחמאס דורש לשחרר את בעלה במסגרת עסקת חטופים, טוענת כי בשלושת החודשים האחרונים הוא הותקף בעת שהועבר לפחות חמש פעמים בין בתי כלא בישראל. לדבריה, "זה הוביל לדימום באחת מעיניו". בתגובה לטענות, משירות בתי הסוהר נמסר כי "הארגון הוא שומר חוק - כל טענה דינה להתברר במקום המיועד לכך".
מרואן ברגותי בן ה-64, המכונה על ידי תומכיו כ"מנדלה הפלסטיני", כיהן כמזכיר הכללי של תנועת הפתח בגדה המערבית, ונעצר ב-15 באפריל 2002. כמו אסירים פלסטינים אחרים שנשלחו לעונשי מאסר ארוכים על עבירות טרור, גם הוא נחשב לפופולרי מאוד ברחוב הפלסטיני. עם זאת, בניגוד לאסירים אחרים, ברגותי הוא אישיות פוליטית - מה שגורם לו להיות אהוד עוד יותר.
בסקר האחרון שנערך בגדה המערבית, ברגותי נחשב למועמד המועדף להנהיג את הרשות אחרי יושב הראש הנוכחי אבו מאזן. ברגותי, כאמור, נידון לעונש של חמישה מאסרי עולם מצטברים ו-40 שנות מאסר בגין מעורבותו בפיגועים שבהם נרצחו חמישה ישראלים ונפצעו רבים.
שמו של ברגותי עולה כאמור בשיח על עסקת חטופים, והוא האסיר הראשון שחמאס דורש לשחררו על אף השתייכותו לפתח ולא לחמאס. ארגון הטרור ער לפופולריות הגדולה שלה הוא זוכה בקרב הציבור הפלסטיני, ולכך שהוא "מסומן" לרשת את אבו מאזן. מקורבים לברגותי סיפרו שמנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר "נשבע על ספר הקוראן כי לא יסכים לעסקה בלי שחרורו של ברגותי".
2 צפייה בגלריה
 נתפס כיורש ברחוב הפלסטיני. ברגותי ואבו מאזן
 נתפס כיורש ברחוב הפלסטיני. ברגותי ואבו מאזן
נתפס כיורש ברחוב הפלסטיני. ברגותי ואבו מאזן
(צילום: AP)
כבר בחודש שעבר, בעת ההמתנה לתשובת חמאס לפסגת פריז, בכיר ארגון הטרור אוסמה חמדאן אמר לערוץ LBCI הלבנוני כי חמאס רואה "חשיבות גדולה לשחרור אסירים שנשפטו למאסרי עולם בעקבות מעורבותם בפיגועים". שני שמות שבהם נקט בקולו הם מרואן ברגותי ואחמד סעדאת.
סעדאת הוא מזכ"ל החזית העממית ומתכנן רצח השר רחבעם זאבי ב-2001. ישראל סירבה לשחרר אותו במסגרת עסקת שליט. כמו ברגותי, גם הוא נחשב לדמות פופולרית חשובה בחברה הפלסטינית.
בהצהרת לשכתו של ברגותי, המנוהלת על ידי משפחתו ומכריו שפועלים לשחרורו מהכלא, נטען: "הגיע אלינו מידע מעורכי דין שביקרו עצורים בכלא מגידו, שלפיו כוחות שב"ס תוקפים באופן ברברי וברוטלי את המנהיג הלאומי מרואן ברגותי לצד קבוצה של מנהיגים פלסטינים שנמצאים בבידוד בכלא מגידו". מקורבים של המשפחה אמרו כי "מצבו כנראה לא טוב ולא ברור, יש חשש לחייו".
עורך דינו של ברגותי, אביגדור פלדמן, אמר כי אין לו מידע עדכני לגבי מצבו של מרשו: "הגשנו בקשה לפגוש אותו באופן מיידי".
משירות בתי הסוהר נמסר: "בשעות האחרונות מתפרסמות ידיעות כוזבות בנוגע לאסיר הביטחוני מרואן ברגותי. בניגוד לפרסומים, שירות בתי הסוהר פועל בהתאם לחוק ועתירה שהגיש האסיר ולאחרונה נדחתה על ידי בית המשפט. במסגרת המדיניות החדשה של שב"ס אין הנחות או יחס מועדף לרבי-מחבלים והם יקבלו אותם תנאים שמקבלים כל האסירים הביטחוניים".