גופתו של ראמי חמדאן אלחלחולי בן ה-12, שנורה למוות על-ידי לוחם ימ"ס במחנה הפליטים שועפט אחרי שתועד אוחז בזיקוק אל מול שוטרים במהלך עימותים, תועבר היום (חמישי) לנתיחה במכון לרפואה משפטית. מדובר בהליך חשוב ביותר בחקירה, לאור טענת הלוחם שירה לפלג גופו התחתון של הנער.


בינתיים, במשפחתו של אלחלחולי לא מקבלים את הסברי המשטרה - שגיבתה את השוטר שירה, והסבירה כי ירי זיקוקים מסכן את הכוחות. מי שעורר את חמתם עוד יותר היה השר איתמר בן גביר, שכמעט "חגג" את מות הנער, טען כי השוטר שירה "צריך לקבל פרס" - והגיע ביחד איתו למשרדי מח"ש. לדברי היועמ"שית גלי בהרב-מיארה, מדובר בהתערבות בפועל של בן גביר בחקירה, ובכך גם בעבירה על החוק.
אביו חמדאן, שתועד זמן קצר אחרי הירי מעל גופת בנו (יחד עם אמו), טען כי חרף קרבתו לזירה - לא ידע שבנו משתתף בעימותים נגד השוטרים. הוא אמר כי "חשבתי שהוא בדרך למכולת, שמעתי צעקות, יצאתי החוצה - ונדהמתי כשראיתי אותו פצוע. התקרבתי וראיתי שנורה בחזה. כדור נכנס ויצא מהצד השני. הוא נפל קורבן כמו הילדים בעזה".
"הבן שלנו נרצח בדם קר", אמרו בני משפחה נוספים. "עכשיו מנסים להעלים ראיות ולהגיד שירו לו ברגל, אבל כל ירי לעבר אדם עלול לסיים את חייו, גם כדור בכתף או ברגל. הוא השתמש בזיקוקים אבל לא פגע באף אחד מהשוטרים, אבל לצערנו יש להם אור ירוק לירות לעבר אנשים גם כשהם לא בסכנת חיים. בילד יהודי שהיה משליך זיקוקים בצורה כזו לא היו יורים".
לדבריהם, "בן גביר משבח את הרצח, וזו הוכחה שהוא גם אחראי אליו. הוא גזען ומסוכן. איזו סכנה הייתה לשוטרים בזמן שהילד השליך זיקוקים שהתפוצצו באוויר? זה רצח על רקע גזעני".
במשטרה נערכים לאפשרות שמותו של הנער יעורר תסיסה, כשהשטח גם ככה מתוח בזמן הרמדאן. במשפחה אומרים מנגד כי "המשטרה ובן גביר יהיו אחראים על כל תגובה שתהיה. המטרה של הירי המיותר הזה היא להבעיר את מזרח ירושלים, ואז להגיד על חודש הרמדאן שהוא חודש של אלימות והפרות סדר, ולהסית".
בן גביר, מצידו, פרסם היום איגרת לשוטרים שבה כתב כי "בכל פעם ששוטר או לוחם במשטרת ישראל פועל בנחישות מול מבקשי רעתנו, בהתאם לחוק, הוא זכה, זוכה ויזכה לגיבוי מוחלט ממני, השר הממונה על משטרת ישראל. נאמר במקורות כי 'שלוחי מצווה אינם ניזוקים'. כשם שאנו מציידים את שוטרינו במיטב הציוד על מנת שחלילה לא יפגעו, כך אנו מחויבים לצייד את שוטרינו בתמיכה ובגובי, על מנת שחלילה לא יפגעו או יחששו כי הם נותרים לבד במערכה. חברה שלא תגבה את שוטריה הנלחמים בחזית, תגלה שאין מי שיילחם עבורה".