ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס הבוקר (חמישי) למלחמת רוסיה-אוקראינה ואמר כי "הדברים נראים רע כרגע בשטח, אבל חשוב להבין שאם מנהיגי העולם לא יפעלו במהירות - זה יכול להיות הרבה יותר גרוע". את הדברים אמר בנט בכנס "CyberTech TLV 2022", ובהמשך היום ינאמו בו ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ויו"ר רע"מ מנסור עבאס.
בנט לא הזכיר את רוסיה במפורש, אבל הוסיף: "יש מלחמה נוראית כרגע באוקראינה. מלחמה היא דבר נורא. השתתפתי בחמישה או שישה עימותים שונים - כחייל, כמפקד ובהמשך כחבר בקבינט המדיני-ביטחוני, וזה דבר נורא. בישראל חווינו לא מעט מלחמות, ואני יכול לחלוק איתכם את התובנה המרכזית שלנו: מלחמות קל להתחיל וקשה מאוד לסיים".
1 צפייה בגלריה
נפתלי בנט בכנס סייברטק
נפתלי בנט בכנס סייברטק
בנט, הבוקר: "מלחמות קל להתחיל וקשה מאוד לסיים"
(צילום: שאול גולן)
על הפלישה הרוסית לאוקראינה הוסיף: "אני מדבר על אובדן חיי אדם רבים, הרס מוחלט של אוקראינה ומיליוני פליטים, אבל זה לא מאוחר מדי. באחריות השחקנים הגדולים בעולם לפעול מהר כדי להוציא את שני הצדדים משדה הקרב לשולחן המשא ומתן".
אתמול שוחח בנט עם שני המנהיגים העומדים במרכז העימות: נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ועם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. בנט ופוטין שוחחו כמעט במקביל להצבעה בעצרת הכללית של האו"ם על גינוי התוקפנות הרוסית. בהודעה שפרסם הקרמלין לאחר השיחה נאמר כי היא הייתה ביוזמת ישראל, ושפוטין אמר לבנט שהמפתח לסיום המשבר הוא שמירת האינטרסים הביטחוניים של רוסיה.

השיחה עם זלנסקי התקיימה קודם לכן, ואחרי כתב נשיא אוקראינה בטוויטר: "דיברנו על התוקפנות הרוסית". בהמשך נמסר מטעמו של בנט כי השניים שוחחו בהמשך לשיחתם מיום שישי האחרון "שבה בה סיכמו לשמור על קשר רציף".
אתמול נפגש בנט גם עם קנצלר גרמניה אולף שולץ, ולאחר מכן אמר: "החובה שמוטלת עלינו כמנהיגים היא לעשות הכל כדי לעצור את שפיכות הדמים ולהביא את ההתרחשות כמה שיותר מהר משדה הקרב לחדרי המו"מ, עוד לא מאוחר לכך".