חיסול בפיצוץ רכב, הרוג מירי שוטרים במצוד, נער במצב אנוש בעקבות פשיטה משטרתית: כמעט יומיים חלפו מאז אירועי צומת ראם והפשיטה שלאחריהם בשכונת ג'ואריש ברמלה, אבל כמה שאלות עדיין נותרו פתוחות. ynet עושה סדר.

החיסול

בלשי הימ"ר של מחוז מרכז של המשטרה עקבו 24/7 אחרי שני תושבי שכונת ג'ואריש, מתוך הערכה שהם מתכוונים לצאת לפעילות חשודה - אבל לא ידעו שלמעשה הם עוקבים אחר "פצצה מתקתקת". אז הם הבחינו ב"שידור חי" בפיצוץ ברכב סמוך בצומת ראם, ליד המושב חצב שבשפלה.

ההרוגים

אדיר איבגי, אב לשלושה ילדים בן 37 מקריית מלאכי, נהרג בפיצוץ הרכב, שגרם לפציעתו של צעיר שישב לצידו. "הוא היה איש משפחה ואדם נורמטיבי. אין שום סיבה שמישהו ירצה להרוג אותו", אמרו קרובי משפחה על איבגי. ההערכה בשלב זה של החקירה היא שחיסולו של איבגי היה בגדר "העברת מסר" של משפחת הפשע מג'ואריש.
עלאא טארק ג'רושי נורה למוות על ידי השוטרים, שרדפו אחרי החשודים בהנחת המטען שממנו נהרג איבגי. הוא היה אחד משני החשודים שאחריהם עקבו השוטרים.
3 צפייה בגלריה
הנרצח אדיר איבגי והרכב בזירת הפיצוץ
הנרצח אדיר איבגי והרכב בזירת הפיצוץ
הנרצח אדיר איבגי והרכב בזירת הפיצוץ
(צילום: שמוליק דודפור)

החשודים

מלבד ג'רושי שנהרג מירי השוטרים היה ברכב חשוד נוסף, שנפצע מהירי. הוא הועבר מבית החולים למתקן רפואי של השב"ס, ויובא היום להארכת מעצר.
בפשיטה שנערכה לאחר מכן בג'ואריש נעצרו שניים נוספים, בחשד לקשר עם חוליית החיסול. מעצרו של אחד מהם הוארך אתמול. השופטת הורתה לשחרר את השני, אך המשטרה ערערה על ההחלטה וגם מעצרו הוארך.
שניים מהחשודים שוחררו רק ביום חמישי שעבר ממעצר. השניים שהו שמונה ימים במעצר בחשד לקשירת קשר לפשע, ומאחר שהמשטרה לא הציגה ראיות נגדם לביסוס החשד, הם שוחררו למרות בקשת המשטרה.
3 צפייה בגלריה
תיועד החיפושים והמעצר
תיועד החיפושים והמעצר
הפשיטה המשטרתית על ג'ואריש, שלשום
(צילום: דוברות המשטרה)
3 צפייה בגלריה
עלאא טארק ג'ארושי
עלאא טארק ג'ארושי
נהרג מירי השוטרים שעקבו אחריו. עלאא טארק ג'ארושי

הפשיטה

שעות בודדות לאחר החיסול בצומת ראם, פשטה המשטרה על שכונת ג'ואריש ברמלה. בפעילות בג'ואריש מול בני משפחת הפשע ג'רושי נפצע נער בן 16 מירי השוטרים. הוא עדיין מאושפז בבית חולים אסף הרופא, במצב קשה.
בפשיטה בג'ואריש השתתפו כוחות מיוחדים, ובהם ימ"מ, ימ"ר מרכז ולוחמי יס"מ. הכוחות התפסו שני כלי נשק מסוג קלצ'ניקוב, וכן אקדח ומחסנית. "מדובר במהלך מבצעי נחוש, המעביר מסר חד וברור כי לכל ניסיון פגיעה בשוטרים יש מחיר כבד וככל שנשקפת סכנה ממשית, ההנחיה היא לנטרל כל איום מיידית", אמר מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון.

השאלות הפתוחות

במשטרה אמרו כי הנער שנפצע מירי בג'ואריש פתח באש קודם לכן לעברם, אבל תושבי השכונה טענו אחרת - וגם מתחו ביקורת על התגובה. "לא ראינו שהוא ירה לעברם. בכל מקרה הם יכלו לפגוע בו ברגל ולא לסכן את חייו", הם אמרו. "גם לא ראינו מעצרים כאלה אחרי רציחות ברמלה ובלוד".
לצד זאת, למשטרה לא יהיה פשוט להוכיח שבני משפחת ג'ואריש הם אכן אלו שהטמינו את מטען החבלה ברכב של איבגי, וגם לא ברור אם יש לה הוכחות אם אכן אלו שהיו ברכב - ג'רושי שנהרג והחשוד שנפצע ונעצר - הם אלו שהפעילו את המטען.