אחרי הפיגוע במעלה אדומים, התייצב אתמול (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי "עד עכשיו - באנו חשבון עם כל מי שרצח ישראלים". אלא שנתניהו החסיר בדבריו לפחות מחבל אחד שרצח ישראלי ועדיין לא נתפס - זה שביצע את הפיגוע ליד היישוב חרמש במאי האחרון, שבו נרצח מאיר תמרי.
"שמעתי את דבריו של ראש הממשלה וזה כואב וקשה לי מאוד, כי במקרה שלנו זה לא נכון - ועדיין המחבלים לא נתפסו", אמרה טל תמרי, רעייתו של מאיר. "מה עם רוצחו של מאיר? מצד אחד זו אכזבה, ומצד שני יש ציפייה שזה יקרה. אני רוצה להאמין שעושים הכול כדי שיתפסו את המחבלים, אך כמות הזמן שעברה מדאיגה".

4 צפייה בגלריה
מאיר תמרי ז"ל
מאיר תמרי ז"ל
מאיר תמרי ז"ל לצד רעייתו ושני ילדיהם. "לא הגיוני שהמחבלים עדיין בחיים כשמאיר לא"
"אף גורם צבאי לא דיבר איתי לגבי העניין", היא הוסיפה. "לא הגיוני שהמחבלים עדיין בחיים כשמאיר לא. איפה ההרתעה של צה"ל והמדינה שצריכה להגן על אזרחיה? זה משהו שהאזרחים מצפים לו, ואני מחכה לצדק. עובר זמן ולא מעדכנים אותי, וחוסר העדכון מדאיג, כי גם אם עושים הכול - חשוב לעדכן".
לפי הפלסטינים, המחבל שרצח את מאיר נראה בחודש האחרון במחנה הפליטים ג'נין, ולפי שעה לא ברור היכן הוא. לפי ההערכות סבירות גבוהה שהוא עדיין במחנה. ביום חמישי האחרון, באופן חריג, הוא התראיין בעילום שם ובפנים מטושטשות לערוץ הטלוויזיה "אל-אקצא" של חמאס.
4 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
המכונית של תמרי לאחר הירי
(צילום: מועצת שומרון)
"אני כבר ארבעה חודשים מבוקש במחנה", סיפר המחבל בריאיון. "בספטמבר האחרון ירינו על המחסום והייתי בכלא אצל שב"כ ארבעה חודשים. שוחררתי בינואר וישבתי בבית כמעט שלושה חודשים, עד מרץ. בחודש הרמדאן הצבא הגיע אליי, אז הלכתי למחנה. המחנה הוא חממה לאומית, יש שם מצב לאומי. יש כאן מבוקשים ונשק, זה קיים. יש מחסומים ומצלמות, ואי אפשר לחיות בסביבה שאתה לא מתחבר אליה".
המחבל אף סיפר בריאיון על הפיגוע שביצע: "בדרך לפיגוע התפללתי שאלוהים יקל עליי בדרך. שנצליח ונתפלל ונקרא קוראן. אמרתי 'אוי אלוהים זה בדרך שלך', מהבוקר עד 1 בלילה כשהגענו למתנחל שהרגנו אותו והלכנו. זו דרך שאתה בוחר, אף אחד לא מכריח אותך להרוג בגלל הכיבוש והפשעים. הכיבוש עוצר ילדים, נשים ואנשי דת. הוא הורס בתים, מחלל מקומות קדושים, תוקף את הנשים ואת המוראביטאת במסגד אל-אקצא. לכל זה יש תפקיד. למה להרוג אותם? כי הורגים אותנו. אנחנו הולכים לפי הקוראן, שהוא ספרנו והאמונה שלנו, ולפי הנביא מוחמד עליו השלום".
הוא הוסיף בריאיון: "אנחנו לא יכולים לשחרר את הארץ, אז הם לא צריכים לחיות בשלום. אנחנו חייבים להתנגד. לא יהיה שלום בינינו לבין הכיבוש לעולם. לא משנה מי יגיע, רשות או ממשלה, שתגיד שיש שלום - חייבים להמשיך בהתנגדות נגד הכיבוש".
מאיר תמרי, תושב חרמש שבצפון השומרון, בן 32 ואב לשני ילדים קטנים, היה חשמלאי במקצועו שלאחרונה סיים לבנות את הבית שלו בשומרון. הוא הותיר אחריו אישה, טל, ושני ילדים בני שנה ושלוש. לפי התחקיר שנערך אחרי הפיגוע, מחבלים עקפו את רכבו של תמרי, ירו בו ונמלטו. ומותו נקבע בבית החולים הלל יפה - יום לפני יום הולדתו.