8 נרצחו בחמישה ימים ברחבי ישראל - וגם במהלך השבת נמשכה המגמה המדאיגה. הלילה נורה למוות מטווח אפס מהדי חרירי, בן 19 מאום אל פחם, בכביש 6, סמוך למחלף אייל שליד קלקיליה, בזמן שנהג ברכבו. חרירי הוא בנו של חוסאם חרירי, ראש משפחת הפשע הידועה, והנרצח ה-61 בחברה הערבית מתחילת השנה. לפי החשד, מדובר בחיסול נוסף במסגרת הסכסוך בין המשפחות חרירי ובכרי.
6 צפייה בגלריה
מהדי חרירי שנרצח בכביש 6 ליד קלקיליה
מהדי חרירי שנרצח בכביש 6 ליד קלקיליה
הנרצח ה-61 השנה בחברה הערבית. מהדי חרירי, נורה למוות בכביש 6
6 צפייה בגלריה
זירת האירוע
זירת האירוע
הזירות בכפר ברא ובמזרח ירושלים
(צילום: לירן תמרי)
שעות קודם לכן היו אלה שני גברים בשנות ה-40 שנורו בדרך חברון שבמזרח בירושלים, סמוך למנזר אליאס, ונפצעו באורח קשה. אמש בכפר ברא נדקרה גם אישה בשנות ה-60 לחייה, על פי החשד בידי בעלה שנעצר - ונפצעה באורח קשה.
מוקדם יותר אתמול התרחשה באשקלון קטטה בין שכנים, שבה דקר אחד מהם את השני ופצע אותו באורח בינוני-קשה. הרקע לאירוע היה סכסוך על חניה בין השניים. במקביל, באילת התרחשה קטטה בבית המלון קלאב הוטל, שם נעצרו שישה בני אדם.

רבבות מפגינים נגד המהפכה המשפטית ברחבי הארץ

הכנסת חוזרת מחר - והערב מפגינים עשרות אלפי בני אדם ברחבי הארץ נגד המהפכה המשפטית, כשלטענת מארגני המחאה הקואליציה מתכוונת לשוב ולקדם. הצטרפו לעדכונים השוטפים מהמחאות בבלוג של ynet.

"ישראל תקפה יעדי חיזבאללה בסוריה"

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנא דיווחה הלילה כי ישראל תקפה במחוז חומס שבמרכז סוריה. מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה שמקום מושבו בבריטניה, דיווח כי יעד התקיפה הוא מחסן אמל"ח של חיזבאללה בשדה התעופה הצבאי א-דבעה, שהותקף בעבר על ידי ישראל על פי הדיווחים.
6 צפייה בגלריה
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, שר החוץ האיראני  חוסין אמיר עבד-אללהייאן ותיעוד התקיפה בחומס
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, שר החוץ האיראני  חוסין אמיר עבד-אללהייאן ותיעוד התקיפה בחומס
תיעוד התקיפה בסוריה, שעות אחר המפגש בין נסראללה לשר החוץ האיראני
התקיפה אירעה שעות בודדות לאחר ביקור שר החוץ של איראן חוסיין אמיר עבדאללהיאן בלבנון, ביקור שלפי טהרן הסתיים אמש. ברשת הלבנונית "אל-מנאר" דווח כי מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נפגש עם עבדאללהיאן ומשלחתו ודן עימם בהתפתחויות האחרונות בלבנון ובישראל. לפי הדיווח, השניים דנו גם בהסכם האיראני-סעודי ובהשפעותיו על המדינות באזור. מאוחר יותר עבדאללהיאן סייר בצידו הלבנוני של גבול ישראל-לבנון, ובסרטון שפורסם בסוכנות הידיעות האיראנית "אירנא" הוא נראה מקבל הסברים בעודו מתצפת על אזור הגבול לעבר שטח ישראל.
התקיפה האחרונה שיוחסה לישראל בסוריה אירעה לפני חמישה ימים, בלילה שבין ראשון לשני. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם דיווח אז כי ישראל הפגיזה בארטילריה עמדת תצפית של חיזבאללה סמוך לגבול הסורי. לפי הדיווח, נורו יותר מ-20 פגזים לעמדה הממוקמת מערבית לכפר חאדר שבמחוז קונייטרה. לא דווח על נפגעים בתקיפה ההיא.

הדיווח שירתיע את איראן?

"וול סטריט ג'ורנל" דיווח מפי גורמים אמריקניים כי צבא ארה"ב חימש מטוסי קרב שנשלחו בתקופה האחרונה למזרח התיכון בפצצות חודרות בונקרים במשקל 113 ק"ג כדי להרתיע את איראן. ההחלטה לחמש את מטוסי הקרב, מדגם A-10 Warthogs בפצצות חודרות הבונקרים, נועדה לפי הדיווח לאפשר לטייסים להשמיד בסוריה ובעיראק, שם מותקפים הכוחות האמריקניים על ידי המיליציות הפרו-איראניות, בונקרים שבהם מאוחסנת תחמושת ומטרות אחרות שנמצאות מתחת לאדמה.
6 צפייה בגלריה
 מטוס A-10 אמריקני. הדגם המשודרג יכול לשאת 16 פצצות חודרות בונקרים
 מטוס A-10 אמריקני. הדגם המשודרג יכול לשאת 16 פצצות חודרות בונקרים
מטוס A-10 אמריקני. הדגם המשודרג יכול לשאת 16 פצצות חודרות בונקרים
(צילום: BlueBarronPhot/shutterstock)
חימוש המטוסים הללו בפצצות חודרות בונקרים, שעליו החליט צבא ארה"ב, נחשב לפעם הראשונה שבה יחומשו מטוסי ה-Warthogs בפצצות כאלה - שידועות באופן רשמי בתור פצצות GBU-39/B. המטוסים שודרגו לאחרונה, כך שכל אחד מהם יוכל לשאת עד 16 פצצות חודרות בונקרים. השדרוג הזה, לפי גורמים אמריקניים, יעניק להם עוצמת אש גדולה יותר מזו שיש למטוסי F-15. הפצצות חודרות הבונקרים יגיעו למזרח התיכון בתקופה שבה גוברת המתיחות עם איראן.

טבח נוסף בארה"ב: 5 נרצחו בבית בטקסס

הרשויות בארה"ב מנהלות במשך כחצי יממה מצוד אחרי גבר חמוש ברובה, שרצח חמישה בני אדם בבית במדינת טקסס ונמלט מהמקום. הטבח היה בעיירה בשם קליבלנד, שנמצאת צפון-מזרחית לעיר יוסטון. לפי הדיווחים בארה"ב, החמוש שביצע את הטבח הוא מקסיקני בן 39 שהיה תחת השפעת אלכוהול, והקורבנות הם אזרחי הונדורס. המשטרה לא ציינה מה היה הקשר בין החמוש לקורבנות שהיו בבית.
6 צפייה בגלריה
משטרה ארה"ב לוס אנג'לס אילוס אילוסטרציה
משטרה ארה"ב לוס אנג'לס אילוס אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: Elliott Cowand Jr / Shutterstock.com)
בשישי בערב, בסביבות 23:30 שעון מקומי, הוזעקה המשטרה לבית בעיירה קליבלנד. כשהשוטרים הגיעו לבית, היורה כבר לא היה שם, והם הבחינו בגופותיהם של קורבנות הטבח. בזמן שהחמוש פתח באש היו בבית בטקסס לפחות 10 בני אדם. מותם של ארבעה נפגעים נקבע במקום, והחמישי מת מפצעיו בבית החולים. הנרצח הצעיר ביותר הוא ילד בן 8.
שעה קלה לאחר הדיווח בטקסס הודיעו הרשויות בארה"ב על שלושה נרצחים מירי בבית בצפון-מזרח פילדלפיה. המשטרה מסרה כי קורבנות הירי הם צעירים בני 15 עד 20, וכי שני חשודים נעצרו. הירי בפילדלפיה היה בשכונה שבה לפני שבועיים התנהלו חילופי אש כבדים מחוץ למרכז קהילתי.

אנדריי נהרג בתאונת צלילה באילת

אנדריי פרייברג, בן 49 מקריית ביאליק, נהרג בתאונת צלילה באילת. משטרת אילת, בסיוע הרשות לצלילה, ממשיכה לחקור את נסיבות התאונה שאירעה אתמול, לפני כניסת השבת. בני משפחתו סיפרו היום כי לא ברור להם עדיין כיצד התרחשה. "אנדריי היה איש של מעשים טובים. הוא התנדב ועזר גם לעמותת אתגרים. הוא אהב מאוד את ספורט הצלילה והשקיע בכך מאוד. היה לו גם את הציוד הטוב ביותר", סיפרו.
6 צפייה בגלריה
אנדרי פרייברג מקריית ביאליק טבע בזמן שצלל באילת
אנדרי פרייברג מקריית ביאליק טבע בזמן שצלל באילת
"הוקסמת מהים, מצאת בו את השקט שלך". אנדרי פרייברג נהרג בתאונת צלילה
(מתוך פייסבוק)
פרייברג חולץ מהים אתמול על ידי השיטור הימי כשהוא מחוסר הכרה, ומותו נקבע על ידי צוות של מד"א בחוף החשמל. לפי הרשות לצלילה ספורטיבית בישראל, פרייברג וזוג צוללים נוסף צללו לעומק של 52 מטרים. חבריו הרבים של פרייברג נפרדו ממנו ביממה שחלפה מאז האסון. אחד מחבריו לצלילה נפרד ממנו בדף הפייסבוק שלו: "2 בנובמבר 1995, זה היה התאריך של הצלילה המשותפת הראשונה שלנו. אחת הראשונות לאחר הקורס. קרוב לשלושה עשורים שבהם הוקסמת מהים, מצאת בו את השקט שלך. נוח על משכבך בשלום חבר יקר".