9 צפייה בגלריה
מהדי חרירי שנרצח בכביש 6 ליד קלקיליה
מהדי חרירי שנרצח בכביש 6 ליד קלקיליה
מהדי חרירי
שמונה מקרי רצח בחמישה ימים: מהדי חרירי, בן 19 מאום אל פחם, נורה למוות הלילה (בין שישי לשבת) בכביש 6, סמוך למחלף אייל שליד קלקיליה, בזמן שנהג ברכבו. צעיר נוסף בשנות ה-20 לחייו ששהה עמו ברכב נורה גם הוא ונפצע באורח קל. חרירי הוא בנו של חוסאם, שעומד בראש משפחת הפשע הידועה, ולפי החשד הרקע לרצח שלו הוא הסכסוך עם משפחת בכרי - שגבה כבר 19 קורבנות.
הדיווח על הירי התקבל במוקד 101 של מד"א בשעה 01:29. לפי חקירה ראשונית, היורים ירו בחרירי בפלג גופו העליון מטווח אפס, ובחברו ירו ברגל. חרירי נפצע באורח אנוש ופונה תוך כדי פעולות החייאה על ידי צוות מד"א לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם נקבע מותו. הצעיר השני שנפצע הוא תושב הכפר ברטעה, והוא פונה לבית החולים. משטרת תחנת טירה פתחה בחקירה לצד איסוף אמצעי תיעוד בזירה וממצאים פורנזיים על ידי חוקרי הזיהוי הפלילי.

החיסולים הפליליים שטלטלו את אזור המרכז בשבוע האחרון היו עדות נוספת לאלימות שמשתוללת ברחובות בתקופה האחרונה בישראל. לכך הצטרפו עוד ארבעה מקרי רצח, כולל זה הלילה, בחברה הערבית - שמניין הנרצחים בה כבר עומד על 61 מאז תחילת השנה. אמש בכפר ברא נדקרה אישה בשנות ה-60 לחייה, על פי החשד בידי בעלה - ונפצעה קשה. בירושלים נורו שני בני אדם בשנות ה-40 לחייהם - ונפצעו קשה גם הם.
גל האלימות בשבוע האחרון התחיל בלילה שבין ראשון לשני. ברוך בורוכוב (22), תושב חולון, נורה למוות בדירה בראשון לציון - אחרי שדלת ביתו בקומה הרביעית בבניין נפרצה. החשודים ברצח ירו בבורוכוב - שהיה עבריין פעיל בארגון הפשע של העבריין ערן חייא - בזמן שהיה בסלון. גם זוגתו נכחה במקום, אך לא נפגעה. זה היה הרצח השלישי בראשון לציון מתחילת השנה.

9 צפייה בגלריה
8 נרצחים תוך 5 ימים. כמה מזירות הרציחות
8 נרצחים תוך 5 ימים. כמה מזירות הרציחות
8 נרצחים תוך 5 ימים. כמה מזירות הרציחות
(צילום: נדב אבס, מאיר תורג'מן, תיעוד מבצעי מד"א)
שעות אחר כך, בשני בצהריים, נרצח ביריות איבראהים אל-אעסם ביישוב תל שבע שבנגב. הוא נפגע מירי בזמן שהיה במכוניתו. לאחר מכן אותרה מכונית שהוצתה באזור ועל פי החשד שימשה את הרוצח או הרוצחים.
ביום רביעי בערב, אחרי חגיגות יום העצמאות, החל גל רציחות, שהתגלגל אל תוך הלילה. בשעה 20:40 נורו יריות ביישוב אלעד לכיוונו של משה בן שמחון (26), שהואשם ברצח יוסי שריקי בחולון ב-2018. במשטרה חושדים כי רצח בן שמחון היה נקמה על החיסול מאז. בן שמחון, שהתגורר בעבר בבת ים, שוחרר בשנה שעברה למעצר בפיקוח אלקטרוני בעקבות האישום נגדו ברצח שריקי, אחרי שחלה בסרטן. המשטרה ממשיכה במצוד אחר החשודים ברצח, שירו בו בכניסה לבניין מגורים ברחוב שמעון הצדיק בעיר.
9 צפייה בגלריה
משה בן שמחון
משה בן שמחון
משה בן שמחון, שנרצח באלעד. שוחרר ממעצר - ונורה למוות
כשעתיים אחרי רצח בן שמחון, נורה למוות בכפר יאסיף שבצפון פואז עבד אל-לטיף. גם במקרה זה ממשיכה המשטרה לחפש אחר חשודים. בין השאר נבדק חשד לנקמה על מקרה רצח שבו נורה למוות תושב ג'דיידה-מכר בחודש שעבר, כחלק מסכסוך בין ארגוני פשיעה.
קרוב לשעה 01:00 באותו לילה התקבלו דיווחים על שני מקרי רצח - אחד בנגב, ואחד בחולון: במתחם משפחתי סמוך לכפר אבו קרינאת, נרצחה בדקירות שרה אלגנאמי, בת 33, אם לשלושה ילדים. המשטרה עצרה ארבעה מאחיה בחשד למעורבות ברצח. את גופתה גילתה אחותה שהזעיקה את אמה, והשתיים עוכבו לחקירה אך שוחררו שלשום. שני אחים נוספים עוכבו - ושוחררו אף הם.
9 צפייה בגלריה
פואז עבד אללטיף הנרצח בכפר יאסיף
פואז עבד אללטיף הנרצח בכפר יאסיף
פואז עבד אל-לטיף, שנרצח בכפר יאסיף. נבדק חשד לנקמה
באותה שעה נרצח בחולון ליאור גרינברג, בן 48. הוא נורה למוות בכניסה לבניין ברחוב נעמי שמר בחולון. בתיעוד הרצח שצולם במצלמות אבטחה, ניתן לראות כי גרינברג הספיק להסתובב לעבר אחד המתנקשים ולהביט בו - ואז נורו לעברו כמה כדורים מאקדח. בהמשך הגיח מתנקש אחר, שמוודא הריגה בגרינברג שכבר שכב על הרצפה. גרינברג היה מוכר למשטרה מארגון הפשע של האחים מוסלי - שחשודים ברצח שאירע לאחרונה ונמצא תחת חקירה שעליה מוטל צו איסור פרסום. במשטרה לא שוללים קשר אפשרי לרצח בורוכוב, שהיה פעיל בארגון הפשע של העבריין ערן חייא.
גם אתמול בלילה לא עצרו הרציחות באזור המרכז - ובחולון בפרט: צעיר בן 22 נדקר בעיר, ופונה במצב קשה לבית החולים וולפסון, שם מת מפצעיו. כמו במקרים רבים אחרים השבוע, מדובר ברצח על רקע פלילי - וצו איסור פרסום הוטל על פרטי החקירה.
9 צפייה בגלריה
זירת הרצח
זירת הרצח
כפר ברא, אמש. הבעל החשוד נעצר
האלימות לא הסתיימה אתמול בלילה. אמש בכפר ברא שליד כפר קאסם נדקרה והותקפה אישה בשנות ה-60 לחייה ונפצעה באורח קשה. התוקף, על פי החשד, הוא בעלה - שנעצר על ידי המשטרה. האישה פונתה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה.
אירוע אלים נוסף התרחש בירושלים: בדרך חברון בעיר, סמוך למנזר אליאס, נורו שני תושבי צור באהר בשנות ה-40 לחייהם ונפצעו קשה. הם פונו לבתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק. "היורים עצרו קצת, קראו לאחד 'תרים את הידיים' - ירו וברחו. אחד הנפגעים צעק להביא אמבולנס - והתקשרתי", סיפר עד ראייה לאירוע. המשטרה מסרה כי הרקע ככל הנראה פלילי ופתחה בחקירה.
9 צפייה בגלריה
זירת האירוע
זירת האירוע
זירת הירי בירושלים
(צילום: לירן תמרי)
מוקדם יותר אתמול התרחשה באשקלון קטטה בין שכנים, שבה דקר אחד מהם את השני ופצע אותו באורח בינוני-קשה. הרקע לאירוע היה סכסוך על חניה בין השניים. במקביל, באילת התרחשה קטטה בבית המלון קלאב הוטל, שם נעצרו שישה בני אדם.

האחראים להתעוררות הפשיעה במרכז?

מאז חזרתם של שניים מהאחים מוסלי לארץ בשנה שעברה, חלה החמרה במעורבותם באירועים שמחוללים פשיעה באזור המרכז, ולמשטרה כבר ברור כי הגזרה הפלילית בראשון לציון ובחולון - שם נרצחו השבוע גרינברג ובורוכוב - התעוררה. יוסי מוסלי, אחד האחים, שוחרר לפני כשבועיים מהכלא לאחר שהואשם בספטמבר האחרון בסחיטת משקיעים בתחום הקריפטו.
9 צפייה בגלריה
הארכת המעצר ליוסי מוסלי ועורכי הדין המייצגים אותו
הארכת המעצר ליוסי מוסלי ועורכי הדין המייצגים אותו
יוסי מוסלי. השתחרר מהכלא לאחרונה
(צילום: נדב אבס)
9 צפייה בגלריה
האב ניסים מוסלי
האב ניסים מוסלי
האב ניסים מוסלי
(צילום: מוטי קמחי)
במהלך שהותו בכלא קיבל יוסי מסרים מאיימים מעבריינים אחרים. בחודש נובמבר הוצתו שני רכבי ב.מ.וו של ילדיו ורימון הלם נזרק לעבר ביתו בסביון. יום לאחר מכן בוצע ירי לעבר מסעדה סגורה בבעלות המשפחה בדרום תל אביב. עד היום לא נעצרו חשודים במעשים - אבל בחודש שעבר נטרלה המשטרה מטען חבלה שהונח מתחת לרכבו של האח אלי מוסלי, שחזר גם הוא לישראל.
המשפחה עלתה על הרדאר המשטרתי כבר בשנות ה-90. היא מסוכסכת בין היתר עם ערן חייא ועם ראש ארגון הפשע קוטייר עודה, שמרצה כרגע עונש מאסר. בראש המשפחה עומד האב ניסים, ובניו אלי, יוסי ושי, שהטילו את אימתם באזור המרכז במשך שנים, התעשרו מהלוואות בשוק האפור, גביית דמי חסות וגביית חובות.

"מעצרים מנהליים": התשובה של בן גביר

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כינס שלשום דיון בנושא טיפול המשטרה באירועי הרצח מהימים האחרונים. בדיון השתתפו כלל המפקדים הבכירים במשטרה, בדגש על תחום החקירות. מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי אמר בדיון כי "מדובר במצב חירום", והוסיף: "ארגוני הפשיעה ירגישו את נחת זרועה של המשטרה, שתבוא חשבון ותמצה את הדין עם כל פורעי החוק ששכחו מהו ערך חיי אדם". הוא הוסיף כי יש להקצות משאבים לסיכול רציחות.
9 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר ויעקב שבתאי
איתמר בן גביר ויעקב שבתאי
המפכ"ל ובן גביר. מעצרים מנהליים למחוללי פשיעה?
(צילום: אלכס קולומויסקי)
השר בן גביר, מצידו, הנחה את המשטרה להיערך להוצאת צווי מעצר מנהלי. "אני לא אוהב צווים מנהליים וזה צעד קיצוני, אבל אין מנוס מכך. בימים כאלו שיש מרחץ דמים ברחובות, זו סיטואציה קיצונית ואנחנו צריכים להשתמש בצעדים קיצוניים. זה צו השעה כדי להפסיק את המראות הקשים הללו", אמר השר. "אני מבקש להכין חומר מודיעיני כדי להגביל ולהרחיק מנהלית מחוללי פשע מרכזיים. אין מנוס בעת הזו מלהשתמש גם במעצרים מנהליים בכמות מדודה, מצומצמת ונחוצה כדי ליזום הרתעה".
גורם במשטרה אמר כי תיבדק מול היועצת המשפטית לממשלה אפשרות לנקוט צווים מנהליים. "אנחנו אחרי הרמדאן וחגי ניסן. כוחות יחזרו יותר לשטח ללחימה בפשיעה, נהדק יותר את התקיפה מול ארגוני הפשיעה שירגישו את נחת זרועה של המשטרה ונתמקד בסיכול לפני שהכדור יוצא מהקנה לעבר הקורבן", אמר.
פורסם לראשונה: 22:23, 28.04.23