פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (ראשון) כתבי אישום נגד שלושת המעורבים באונס הקבוצתי של בת 17 בגבעת זאב לפני כחודש. מכיוון שמדובר בקטינים בחלקם, נוסח כתב האישום עדיין לא מותר לפרסום.
החקירה המחרידה, שנחשפה לראשונה ב-ynet, מתנהלת נגד נועם יצחק מנחם (18) ושני חשודים קטינים נוספים (17 ו-15). על פי הצהרת התובע, שהוגשה על ידי המשטרה בשבוע שעבר לקראת כתב האישום, לנאשם הבגיר בתיק מיוחסות עבירות אינוס ושיבוש הליכי משפט. לנאשם בן ה-17 מיוחסת מעורבות בביצוע האונס בכוח, כשלפי האישום הוא גם ניסה לשבש עם מנחם את החקירה ולהפיל אחריות על הקטין בן ה-15 - שלו מיוחסת תקיפה וסיוע לאונס.
1 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לחשוד באונס בת 17
הארכת מעצר לחשוד באונס בת 17
נועם יצחק מנחם בהארכת המעצר
(צילום: יואב דודקביץ)
לפי כתב האישום, האונס התרחש אחרי מסיבת יום הולדת שהתקיימה במסעדה שבה עובדת המתלוננת. היא התלוננה על כך שהחשודים ביצעו בה מעשה סדום ומעשים מגונים, תוך שמנחם לפי החשד מקיים עמה יחסי מין ללא הסכמתה. בשלב כלשהו הקטין בן ה-15 אף חנק אותה והכריח אותה להמשיך את המעשים עם האחרים.
המתלוננת אמרה שבתחילה לא אמרה דבר, אך כשהשלושה המשיכו במעשים היא דחפה את בן ה-17. לפי החשד, בזמן האקט נכנסו צעירים נוספים שמספרם לא ידוע, שצילמו את האונס ולאחר מכן ניסו לשבש את החקירה. לפי המשטרה, הנאשמים הפלילו האחד את השני, ומחזיקים סרטונים שמתעדים את המעשים.