על רקע ההתרעות לפיגוע איראני נגד ישראלים באיסטנבול, שוחח היום (ראשון) נשיא המדינה יצחק הרצוג עם מקבילו הטורקי רג'פ טאיפ ארדואן. הרצוג הודה לארדואן על המאמצים לסיכול פעולת טרור על אדמת טורקיה. בשיחה הדגישו השניים את התרומה הגדולה של שיתוף הפעולה לאמון הנבנה בין הממשלות והעמים.
בשיחה הדגיש נשיא המדינה הרצוג כי טרם הוסר האיום ושיש להמשיך במאמץ המשותף לסיכול הטרור. השניים הסכימו להמשיך ולפעול לטובת השלום והיציבות במרחב באמצעות דו-שיח פתוח ורציף.
2 צפייה בגלריה
נשיא המדינה יצחק הרצוג עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן
נשיא המדינה יצחק הרצוג עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן
ארדואן והרצוג
(צילום: AFP)
2 צפייה בגלריה
חוסיין טאייב
חוסיין טאייב
ראש המודיעין במשמרות המהפכה חוסיין טאייב וכוחות הביטחון של טורקיה באיסטנבול
(צילום: AFP)
ראש הממשלה נפתלי בנט אמר הבוקר כי ישראל ממשיכה לפעול בעקבות ההתרעות לניסיונות פיגוע איראניים על אדמת טורקיה והכריז כי "נמשיך לפגוע בשולחי המחבלים ובשולחי שולחיהם. הכלל החדש שלנו: מי ששולח - משלם". הוא הוסיף: "הסכנה באיסטנבול עדיין גבוהה, על אזרחי ישראל לשמור על אחריות אישית ועל ביטחונם".
בסוף השבוע ניהלו אנשי ביטחון טורקים וישראלים מבצע חסר תקדים באיסטנבול לסיכול המזימה האיראנית לביצוע פיגועי רצח וחטיפה של אזרחים ישראלים. בכירים בישראל הזהירו כי מרוב נואשות האיראנים הורידו הנחיות לחוליות שלהם בטורקיה, חוליות שמורכבות מאיראנים ומאזרחים טורקים מגויסים, לרצוח ישראלים בכל מחיר - ואם צריך גם לבדוק לתיירים דרכונים כדי לחפש ישראלים.
בכיר ישראלי אמר כי "האיראנים בטירוף מערכות ובלחץ נוראי. הם רוצים לראות דם ישראלי ולכן מי שנמצא באיסטנבול שם את נפשו בכפו". גורמי מודיעין בישראל אף זיהו את חוסיין טאייב, ראש ארגון המודיעין של משמרות המהפכה, כמי "שמנסה בימים האחרונים לקדם פיגוע בישראלים תמימים בטורקיה, מתוך מסע מטורף וחולני של מאבק על מעמדו בממסד הביטחוני האיראני".