ח"כ אוריאל בוסו מש"ס תקף את הממשלה שדנה היום בתקציב המדינה וטען כי כל אזרח הולך לשלם מכיסו 30% יותר. "זו ממשלה רעה. מה חושבת האימא לארבעה-חמישה ילדים? זו ממשלה מנותקת, צפונית, תל אביבית, שאין לה שום הבנה לאזרח". בריאיון היום (ראשון) לאולפן ynet הוסיף בוסו כי הממשלה החדשה "רומסת את הדת", כלשונו.
"ממשלת הריפוי והשינוי היא למעשה ממשלת שנאה כלפי כל נושא הדת. תחבורה ציבורית, חוק הדיינים שעלה והוצף ונושא הכשרות", אמר בוסו. "תסתכל מסביב לשולחן הממשלה כמה חובשי כיפות יש', ואח"כ כשכל נושא היהדות נרמס פעם אחרי פעם, אין פוצה פה ומצקצק".
2 צפייה בגלריה
אוריאל בוסו
אוריאל בוסו
"חוק הכשרות יחזק דרמטית את הבד"צים". ח"כ אוריאל בוסו
(צילום: הדר יואביאן )
אולי מה שנרמס זו השליטה של האורתודוקסיה, של המפלגות החרדיות, בכל מה שנוגע לדת ומדינה. "תחבורה ציבורית בשבת זה נושא אורתודוקסי? נושא הכשרות זה נושא אורתודוקסי? אנחנו נמצאים במדינה יהודית, אני לא חושש לי ולילדיי. כשאני נלחם על הכשרות, אני נלחם על משהו ששייך לי? בניגוד למה שמתן כהנא אומר, הרי חוק הכשרות יחזק את הבד"צים דרמטית, ואנחנו נמשיך לאכול ממי שכביכול רוצה להחמיר, אבל שומר מסורת שרוצה לאכול כשר, הוא הנפגע העיקרי. כל מדינת ישראל הייתה נזעקת אם היינו מנסים לשנות את הוועדה למינוי קאדים או הוועדה למינוי שופטים, אבל דיינים? לא נורא, זה נושא דתי".
"כשהשר ליברמן אמר בישיבת ממשלה - כשהתחילו להגיע לכאן בהמוניהם וריאנטים מחו"ל - הוא אומר, 'עוד מעט יש לנו את אומן', הרי ברור שזה דברי הבל. כמו שהוא אמר לשלוח את החרדים במריצות. אין שר או ראש ממשלה מסביב לשולחן הממשלה שיהסה אותו ויגיד לו: 'אדוני שר האוצר, תמתין'. כי אף אחד שם לא יכול להגיד".
אולי עשיתם טעות פטאלית בניווט, ובמקום להיות חלק מהממשלה הזאת ולהשפיע, נדבקתם לנתניהו. "אנחנו נחזור מהר מאוד כי אין שם דבק אמיתי. ביום שישי בצהריים אתה רואה את אביר קארה מצייץ בנושא של הרפורמה, פנינה תמנו-שטה העלתה איום ומקבלת א'. חכה, זו רק הצבעה ראשונה. אין חיבור אמיתי, ודווקא היום שאתה רואה שאין הנהגה אמיתית אנחנו מבינים שהתחברנו לגוש הנכון שיכול להנהיג את מדינת ישראל בכל הפרמטרים. זו ממשלה רעה. מה חושבת האימא ל-4-5 ילדים? כל אזרח הולך לשלם 30% יותר בכיס שלו. זו ממשלה מנותקת, צפונית, תל אביבית, שאין לה שום הבנה לאזרח".
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"ממשלה רעה ללא שום חיבור". ישיבת הממשלה הבוקר
(צילום: אמיל סלמן)
בוסו התייחס לאירוע החמור בבני ברק, שם הושחת בשבת בית כנסת, רוססו עליו צלבי קרס ופוזרו תמונות של שירה בנקי ז"ל, שנרצחה במצעד הגאווה ב-2015. "אין לי מושג למה דווקא כעת ולמה בית הכנסת הזה, ודאי שמדובר במעשה גרוע וחמור. אני מאוד מקווה שזה לא פרי ביאושים של הסתה כזאת או אחרת, בתקופה האחרונה, נגד כל נושא הדת".
"אני מקווה שלא קם איזה מטורף אחד, הרי בסוף צריך מטורף אחד שיעשה מעשה גרוע שכולנו נתחרט עליו", אמר בוסו. "ראשי הממשל שכיום מנהיגים את המדינה צריכים לקחת אחריות באמירותיהם ופעולותיהם". בוסו גם התייחס להתבטאות החריפה של ח"כ משה גפני במליאה, שקרא לבנט רוצח. "אני מבין שח"כ גפני הסביר את דבריו וחזר בו. אני אישית לא אתבטא בצורה כזו מעל דוכן הכנסת ובכלל".