בצל הימשכות הלחימה והעמקת הפעולה ברצועת עזה, והמגעים להסכם שיוביל לשחרור חטופים, שר התרבות והספורט מיקי זוהר מתח אמש (ראשון) ביקורת על הממשלה שהוא חבר בה וקרא להקמת ממשלת אחדות רחבה עם סיום המלחמה.
בריאיון לתוכנית "הצינור" אמר השר כי "אני לא אוהב לייפות את הדברים. יש סקרים - והם לא טובים. זה כנראה אומר משהו, לא? רואים את הכעס בציבור כלפינו".
1 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"יש הרבה מה לתקן - דברים לא מתנהלים כמו שצריך". השר זוהר
(צילום: אמיל סלמן)
לדבריו, "יש הרבה מה לתקן, דברים שכרגע לא מתנהלים כמו שצריך". זוהר הוסיף כי "צריכים פה ממשלת אחדות מיד אחרי המלחמה, ממשלה רחבה יותר מזו שיש עכשיו. צריך להגיע למצב שמשתנים פה דברים".
בשישי האחרון השר זוהר הצטרך לצעדת משפחות החטופים לירושלים, שהסתיימה בעצרת בהשתתפות אלפים מול משרד ראש הממשלה. חלק מהמשתתפים מחו על הגעתו של זוהר והשמיעו לעברו קריאות שונות, בין השאר "בושה".
"ידעתי שלא יהיה קל פה ושאספוג צעקות. באתי לומר - נעשה הכול כדי להשיב את כולם הביתה", אמר זוהר למשפחות. הוא הוסיף: "'שיטת הסלמי' שמנסים להביא עלינו לא נכונה. הצער נורא ואין אפשרות לדמיין את מה שאתם חווים - אבל צריך לגלות אורך רוח. ככל שאנחנו מכים בהם (בחמאס) בעוצמה יש לנו סיכוי להחזיר את החטופים הביתה".
אחד מבני המשפחות אמר לזוהר: "אתה לא יכול לבקש סבלנות. יש שם ילדים וקשישים. יש לי שבעה חטופים במשפחה - וכולם צריכים לחזור, עכשיו. גם אם זה בפעימות - הקבינט צריך להחליט להחזיר אותם עכשיו". השר זוהר השיב לו: "אני לוקח אחריות".