כלי תקשורת בארה"ב מדווחים הערב (ה') על תקרית מחרידה נוספת שקשורה לשימוש הנפוץ שם בכלי נשק: אב מהעיר קולומבוס באוהיו הרג בטעות את בתו בת ה-16, בשעת בוקר מוקדמת ביום רביעי, כיוון שחשב שהיא פורץ.
לפי הדיווחים, הנערה שנהרגה היא תלמידת תיכון בשם ג'יניי הריסטון, והיא נורתה על ידיה אביה במוסך ביתם. למוקד החירום 911 התקשרה אמה של הנערה בשעה 04:30, והיא סיפרה כי בעלה חשב שבתו היא פורץ וכי ירה בה אחרי שמערכת האבטחה בבית הופעלה. לפי סוכנות הידיעות AP, בהקלטה של השיחה למוקד נשמע האב שואל את בתו אחרי שירה בה מה עשתה במוסך, ושני ההורים נשמעים מתחננים בפניה להתעורר.
3 צפייה בגלריה
פורץ פריצה אילוס אילוסטרציה
פורץ פריצה אילוס אילוסטרציה
האזעקה הופעלה, האבא חשב שבתו היא פורץ. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
הבת פונתה לבית חולים מקומי, ושם נקבע מותה בתוך זמן לא רב. המשטרה בקולומבוס, עיר הבירה של אוהיו, פתחה בחקירה שעדיין נמשכת. המשטרה לא הודיעה אם בכוונתה להגיש כתב אישום כלשהו נגד מי מהמעורבים בתקרית.
ראש יחידת החוקרים של משטרת קולומבוס, טים בייקר, סיפר לערוץ הטלוויזיה המקומי WSYX כי כאב הוא יכול להבין את התחושות הקשות שאביה של ג'יניי לבטח חש כעת. "לילדים האלה יש עתיד זוהר לפניהם. העובדה שהוא נלקח בטרם עת רק מגבירה את הטרגדיה", אמר. בייקר רמז בדבריו כי ייתכן שהאב היה צריך להיות זהיר יותר לפני שפתח באש: "אם אתה לוחץ על ההדק של האקדח, חשוב מאוד שתדע מה המטרה שלך".
לפי הדיווחים בתקשורת המקומית, לג'יניי ישנה אחות קטנה, בת 10, ורק החודש נרצחו באזור מגוריהן שני ילדים שהן הכירו. באותו אירוע נרצח גם גבר צעיר, וכל השלושה נורו כאשר שהו במכונית שחנתה במרחק של פחות מקילומטר וחצי מבית המשפחה שבה אירע כעת האסון.
3 צפייה בגלריה
ניידת משטרה בארה"ב אילוסטרציה
ניידת משטרה בארה"ב אילוסטרציה
ניידת משטרה בארה"ב. מקרה ההרג ה-202 השנה בעיר קולומבוס
(צילום: shutterstock)
הירי הקטלני בנערה הוא מקרה ההרג ה-202 השנה שחוקרות הרשויות בקולמבוס, עיר שבה כ-900 אלף תושבים, ובייקר הבטיח בריאיון שהעניק כי החוקרים עושים כל שביכולתם על מנת לפתור את התיקים הרבים הללו: "לכל אחד מהם מוצמד שם. לכל אחד מהתיקים הללו, ממספר אחד ועד 202, יש חשיבות שווה עבור הבלשים שלי. הם רוצים לפצח את כולם".
גם אחד משכניה של משפחת הריסטון, אדם בשם ג'ף הודג', סיפר לערוץ הטלוויזיה WSYX כי הוא מבין היטב את תחושת האובדן שחווה המשפחה: לדבריו נכדו בן ה-21 נרצח לפני חודשים אחדים, יומיים אחרי יום הולדתו בליל כל הקדושים, והוא הותיר אחריו שני נינים יתומים. "זה כואב מאוד בגלל שהם חברים טובים מאוד שלנו. האמא, האבא והילדה. הכרנו את כולם", סיפר הודג' על משפחת הריסטון.
התקרית אתמול התרחשה ימים אחדים אחרי אסון נוסף, שהתרחש בסוף השבוע בלוס אנג'לס, ושבו נערה בת 14 נהרגה מכדור תועה שירה שוטר במהלך ניסיון לעצור גבר אלים שהשתולל בחנות בגדים. הנערה, ולנטינה אורלאנה-פרלטה, נפגעה מהכדור כשהסתתרה בחדר ההלבשה, מאחורי קיר גבס שאותו חדר אחד הקליעים. היא הגיעה למקום עם אמה כדי למדוד בגדים לחגיגת יום ההולדת ה-15 שלה. ההרוגה אורלנה-פרלטה נולדה בסנטיאגו, צ'ילה, ובאה לארה"ב עם אמה לפני כחצי שנה כדי לבקר את אחותה הגדולה.
3 צפייה בגלריה
ארה"ב קולורדו דנבר לינדון מקלאוד רוצח ביצע טבח עסקי קעקועים
ארה"ב קולורדו דנבר לינדון מקלאוד רוצח ביצע טבח עסקי קעקועים
לינדון מקלאוד שיצא השבוע למסע רצח בבתי עסק לקעקועים בדנבר, ואליסיה קרדנס, בעלת אחת מבתי העסק שנרצחה
ארה"ב, נזכיר, מתמודדת כבר עשרות שנים עם מכה של ממש בכל הנוגע לשימוש בכלי נשק, בין אם מדובר במקרי רצח או בטרגדיות לא מכוונות. ניסיונותיהם של חברי המפלגה הדמוקרטית להגביל את המכירה של כלי נשק ואת השימוש בהם נחסמות פעם אחר פעם על ידי הרפובליקנים, הדוגלים עמוקות בתיקון השני לחוקה – אשר מעניק לאמריקנים את הזכות לשאת נשק.
רק ביום שני האחרון אירע מסע הרג נוסף בארה"ב, בעיר דנבר שבקולורדו. לינדון מקלאוד בן ה-47 פתח באש בשלושה בתי עסק לקעוקעים, בבית פרטי ובבית מלון, ורצח חמישה בני אדם ופצע לפחות שניים נוספים. היום חשפה המשטרה המקומית כי בעבר פרסם מקלאוד סיפורים באופן עצמאי באינטרנט, ובהם תיאר מתקפות ירי דומות לזו שביצע השבוע ונקב בשמותיהם של כמה מהאנשים שהפכו שלשום לקורבנותיו בחיים האמיתיים.