כוחות הביטחון של אזרבייג'ן, שגובלת באיראן סיכלו בחודש האחרון פיגוע נגד שגרירות ישראל בבירה באקו. כך נודע ל-ynet.
אדם, ככל הנראה ממוצא איראני, ניסה לפרוץ לשגרירות כשהוא חמוש. אנשי שירות הביטחון הלאומי של אזרבייג'ן השתלטו עליו - והצליחו לפרק אותו מהנשק. הוא הובא בפני בית משפט בבאקו ומעצרו הוארך ב-4 חודשים.
3 צפייה בגלריה
המחבל החשוד בתכנון הפיגוע, מוסא חאן
המחבל החשוד בתכנון הפיגוע, מוסא חאן
המחבל שנעצר לפני ארבעה חודשים בבאקו
זה לא המעצר הראשון שנעשה במדינה בעקבות ניסיון לפגוע בשגרירות ישראל בבאקו. לפני כארבעה חודשים נעצר אזרח אפגני בחשד שתכנן פיגוע נגד השגרירות. על פי הדיווחים, האפגני תועד מסתובב באזור השגרירות בבאקו, והוא אף רכש נשקים וחומרי נפץ.
מאז תחילת המלחמה הכוננות בנציגויות ישראל בעולם עלתה לגבוהה ביותר, ובחלק מהמדינות הוחזרו הדיפלומטים ומשפחותיהם לישראל. אתמול התנגשה מכונית במחסום בכניסה לשגרירות ישראל בטוקיו. שוטר שהיה במחסום נפצע. לפי הדיווחים מיפן, גבר בשנות החמישים לחייו, שחבר בארגון ימין קיצוני, נעצר.
3 צפייה בגלריה
הרכב שהתנגש במחסום ליד שגרירות ישראל ביפן
הרכב שהתנגש במחסום ליד שגרירות ישראל ביפן
הרכב שהתנגש במחסום ליד שגרירות ישראל ביפן
(צילום: רויטרס)
לפני כארבעה שבועות דיווחו כלי תקשורת בקפריסין על פיצוץ סמוך לשגרירות ישראל בניקוסיה, בירת המדינה. לפי הדיווח, אדם אחד נעצר ושלושה נוספים עוכבו לחקירה - כולם ממוצא סורי. על פי ההערכות, מדובר בפצצה ביתית.
שבוע קודם לכן, נדקר בן זוגה של קונסולית ישראל בבייג'ינג על ידי אדם מוסלמי במרכז קניות בבירה הסינית. הוא עבר ניתוח והתאושש, הדוקר נעצר על ידי הרשויות הסיניות.