2 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר ביקור בשער שכם ירושלים
בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר ביקור בשער שכם ירושלים
ח"כ בצלאל סמוטריץ' וח"כ איתמר בן-גביר
(צילום: גיל יוחנן)
בבחירות האחרונות הצביעו כ-10% מכלל הבוחרים בערים החרדיות ביתר עילית ואלעד למפלגת הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן-גביר. כך גם 58% מהמצביעים בכפר חב"ד ו-91% בהתנחלות יצהר בשומרון. אם לא יהיו פיצולים או הפתעות מרעישות, יש סיכוי סביר שהמפלגה הזאת תיכנס לכנסת הבאה עם 10 מנדטים, שארבעה מהם מטעם עוצמה יהודית של בן-גביר או מפלגת נעם.
ראוי להקדיש תשומת לב להשקפות הפוליטיות והאידיאולוגיות של מאיר כהנא, שמחלקן שואבים בעוצמה יהודית - ובמידה מסוימת גם אחרים ברשימה - את השקפת עולמם. ב-1984 חיבר הח"כ כהנא שתי הצעות חוק שהוגשו ליו"ר הכנסת ה-11 שלמה הלל. נשיאות הכנסת דנה בהן וב-3 בדצמבר 1984 החליטה לא לאשר אותן. ח"כ מיכאל איתן מהליכוד – לא איזה שמאלני, לשון המעטה - ערך אז השוואה מצמררת בין הצעות החוק של כהנא לבין חוקי נירנברג באמצעות טבלאות מסודרות (הטבלאות פורסמו בספרו של העיתונאי יאיר קוטלר, "הייל כהנא", שיצא ב-1985).
הצעות החוק הללו עסקו במעמדם של לא-יהודים במדינה היהודית, הגבלות מגורים, איסור על נישואי תערובת, יחסים מחוץ לנישואים, הפרדת תלמידים, מניעת מפגש בין בני נוער, הפרדה בחופי רחצה ועוד. ח"כ איתן הזכיר שחוקי נירנברג עסקו בדיוק באותם תתי-נושאים, והתעוררה השאלה אם הרב קיבל מכך השראה או שמדובר היה ביצירה "מקורית".
ח"כ גאולה כהן, עוד אחת שלא נחשדה בשמאלנות יתר, הזדעזעה עמוקות מהדמיון בין שתי מערכות החוקים, ודרשה לפרסם את ההצעות של כהנא בתקשורת ככתבן וכלשונן כדי לחשוף את קלונו ברבים. על פי קוטלר, יו"ר הכנסת הלל החליט לגנוז אותן כדי לא להביך את מדינת ישראל בעולם.
כאן המקום להזכיר שבעבר הרבה בן-גביר לשבח בפומבי את הרב כהנא, הגדיר עצמו כממשיך דרכו והיה משתתף פעיל באזכרות שלו. במהלך שרשרת מערכות הבחירות של השנים האחרונות, כשהפנים מה נדרש ממנו כדי להיכנס לכנסת, הוא הקפיד לתקן שאינו ממשיך דרכו, בדיוק כפי שהסכים – תודה באמת – להסיר מקיר סלון ביתו את תמונתו של הטרוריסט ואיש כ"ך ברוך גולדשטיין, שרצח ביריות בגב 29 מתפללים מוסלמים במערת המכפלה ופצע עוד רבים (הנימוק המנצח של בן-גביר היה: "כדי למנוע ממשלת שמאל").

2 צפייה בגלריה
מאיר כהנה
מאיר כהנה
מאיר כהנא
(צילום: דוד רובינגר)
כאמור, גם ח"כ סמוטריץ' מביע לא פעם דעות גזעניות, בין אם מדובר ברצונו להפריד יולדות ערביות ויהודיות בבתי חולים, או באיום המרומז שלו לשלול אזרחות מהערבים בישראל, או בקביעה הנחרצת שלו שאותו ברוך גולדשטיין כלל לא היה טרוריסט אלא סתם עבריין פלילי. לפני כמה שנים הוא גם הגיע לטקס חלוקת פרס היצירה התורנית לרב יצחק גינזבורג, מחבר החוברת "ברוך הגבר" והספר "קומי אורי", והאב הרוחני של הספר "תורת המלך"
דמיינו לכם שחבר פרלמנט במדינה אירופית, או אפילו שר, היה מצהיר בפומבי שהוא לא רוצה שאשתו תשהה בחדר לידה עם אישה יהודייה. דמיינו לכם את הסערה שהייתה פורצת באותה מדינה, את הגינויים של הקולגות שלו, את הביקורת בעולם, את הזעזוע בישראל ואת תגובת הארגונים היהודיים.
מבחינה מוסרית, מפלגת עליונות יהודית שתהיה אחד מעמודי התווך של ממשלת ימין מלאה או כל ממשלה אחרת, תמיט חרפה ובושה על העם היהודי ועל מדינת ישראל. מבחינה מעשית, כל מועמד מטעם הליכוד או מפלגה אחרת שירכיב ממשלה שתישען על מפלגת עליונות יהודית יסתכן במשבר עמוק מול הידידות הטובות ביותר שלנו: ארה"ב, אנגליה, קנדה, האיחוד האירופי ועוד.
גדי גבריהוגדי גבריהוצילום: "תג מאיר"
בנוסף, מיליוני יהודים בעולם יהיו נתונים לסכנה מתמדת מפני מפלגות אחיות של עוצמה יהודית שיתבעו לנהוג ביהודים בארצותיהם כמו שביקש כהנא ומבקשים ממשיכי דרכו לנהוג בלא-יהודים בישראל. אם אצלנו פורחת מפלגה כזאת, מה לנו כי נלין על מפלגות אנטישמיות בחו"ל?
אם חס וחלילה תוקם כאן ממשלה כזאת, על אוהבי מדינת ישראל, בארץ ובחו"ל, יהודים ולא יהודים, לקום ולפעול בכל דרך חוקית - משפטית, תקשורתית או אחרת - לעצור ולהסיר את החרפה.
  • גדי גבריהו הוא יו"ר פורום תג מאיר
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com