מספר המאובחנים בירידה, שיעור החיוביים ממשיך להיות נמוך, מקדם ההדבקה נותר יציב - אבל בכמה יישובים ובראשם קריית ים דווקא יש מגמה מדאיגה: בעיר הסמוכה לחיפה חל הזינוק הגבוה ביותר בארץ במספר מאומתים - 174% ביחס לשבוע שעבר. מספר חולי הקורונה הפעילים בקריית ים עלה ל-72, אבל שיעור החיוביים עדיין אינו גבוה - 2%.
4 צפייה בגלריה
היום הראשון ללימודים בבית ספר בית הכרם בירושלים
היום הראשון ללימודים בבית ספר בית הכרם בירושלים
בקריית ים מייחסים את העלייה להתפרצות בבית ספר יסודי. ארכיון
(צילום: AFP )
4 צפייה בגלריה
בית הספר סביונים בקריית ים
בית הספר סביונים בקריית ים
בית הספר היסודי "סביונים" בקריית ים. חוזרים לזום
(צילום: גיל נחושתן)
4 צפייה בגלריה
בית הספר סביונים בקריית ים
בית הספר סביונים בקריית ים
(צילום: גיל נחושתן)

בעיריית קריית ים אמרו כי העלייה המהירה נובעת מהתפרצות בבית ספר היסודי "סביונים" בעיר שהובילה להחלטה לקיים בבית הספר למידה מרחוק עד יום ראשון: "לאחר בחינת המצב יחד עם משרד הבריאות ומשרד החינוך הוחלט כי הצעד האחראי והנכון הוא מעבר ללמידה מרחוק, על מנת לאפשר לכל התלמידים ולהוריהם להיבדק בבדיקות PCR ולמנוע התפשטות התחלואה".
"לשם כך העמדנו היום מתחם בדיקות קורונה ללא תור בעיר, ובמידת הצורך נדאג לבדיקות נוספות", אמרו בעירייה. "אנו רואים כי קצב ההכפלה ירד וכעת שווה לממוצע הארצי, ואנו סמוכים ובטוחים כי בתוך ימים ספורים התחלואה תשוב לרמה נמוכה יותר. שיעורי ההתחסנות בקריית ים גבוהים מהממוצע הארצי בכל מנות החיסון, ולא מדובר במקרה המעיד על תחלואה עירונית מפושטת".

יותר מ-85% מהחולים קשה - לא מחוסנים

פרט לקריית ים, גם בערים אחרות כאשקלון (עלייה של 74% ביחס לשבוע שעבר), אלעד (67%), עכו (54%) וראש העין (50%) חלה עלייה משמעותית במספר הנדבקים. בסך הכול 489 ישראלים אובחנו אתמול (יום ד') כחיוביים לקורונה. כ-75,500 בדיקות בוצעו אתמול ושיעור החיוביים ממשיך להיות נמוך והוא עמד על 0.65%.

בארבעת הימים הראשונים של השבוע אובחנו 2,032 חיוביים לקורונה לעומת 2,501 בארבעת הימים הראשונים של השבוע שעבר – מדובר בירידה של כ-19%. במקביל, מקדם ההדבקה R נותר יציב והוא עומד על 0.87, דבר שמעיד שהמגפה עדיין בדעיכה.
בישראל שני יישובים אדומים – טלמון שבבנימין ושבט אבו קורינאת בנגב. מדובר בשני יישובים שסביר להניח שבימים הקרובים יפסיקו להיות אדומים, כיוון שנרשמה בהם ירידה במספר המאומתים החדשים.
נכון לעכשיו יש בישראל מעט פחות מ-6,400 חולים פעילים, רובם הגדול במצב קל. 870 מהם הם תושבי ירושלים, 181 מתגוררים בבאר שבע, 165 ברחובות, 148 ברהט, 138 בתל אביב יפו, 135 בנצרת, 131 בחורה (כתום לפי תוכנית הרמזור), 125 בלוד, 117 בחיפה, 86 בבני ברק, 85 בפתח תקווה, 84 בטייבה, 74 בהרצליה, 72 בקריית ים ו-71 חולים פעילים מתגוררים בכסייפה.
בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 198 חולי קורונה, 146 מהם במצב קשה. מדובר במספר החולים הקשים הנמוך ביותר מאז 27 ביולי. מהנתונים עולה כי יותר מ-85% מהחולים הקשים אינם מחוסנים כלל. בקרב החולים הקשים, שטרם מלאו להם 60, כ-94% לא התחסנו בכלל.
4 צפייה בגלריה
בקבוקון בקבוקוני חיסון חיסונים של פייזר ב מרכז חיסונים ב פתח תקווה
בקבוקון בקבוקוני חיסון חיסונים של פייזר ב מרכז חיסונים ב פתח תקווה
1,448 ישראלים התחסנו אתמול במנה ראשונה. חיסוני פייזר
(צילום: AFP)
למרות הנתונים המראים כי חיסון מונע תחלואה קשה, מספר המתחסנים בשבוע האחרון נותר נמוך יחסית. אתמול התחסנו 4,510 ישראלים במנת הדחף ומאז תחילת החודש התחסנו כ-50 אלף ישראלים במנת החיסון השלישית – כלומר ממוצע של כ-5,000 ביום. לשם השוואה, בעשרת הימים האחרונים של חודש אוקטובר התחסנו כ-6,460 ישראלים בממוצע ליום. במקביל, קיבלו אתמול 1,448 ישראלים את מנת החיסון הראשונה. מתחילת החודש קיבלו 14,839 ישראלים את המנה הראשונה של חיסון הקורונה.
אתמול נפטרו שני חולי קורונה ומספר קורבנות המגפה בישראל עומד על 8,136. מתחילת החודש נפטרו בישראל 32 חולי קורונה. לפי נתוני משרד הבריאות בשבת לא נפטר אף חולה. מדובר ביום הראשון שבו לא היו נפטרים מאז 22 ביולי. אך לא בטוח שאלו נתונים סופיים, כי לעתים משרד הבריאות מעדכן את מספר הנפטרים – גם כמה שבועות לאחור.
בעקבות הירידה בתחלואה הכריז שלשום שר הבריאות ניצן הורוביץ על הקלות נוספות בהגבלות הקורונה, שתכליתן ביטול כלל מגבלות ההתקהלות במקומות פתוחים, קיום אירועי תרבות וספורט במקומות פתוחים במגבלה של עד 1,000 בני אדם ללא תו ירוק והגדלת מספר המשתתפים באירועים ובחתונות במקומות סגורים מ-400 ל-600. ל-ynet נודע כי ישיבת קבינט המומחים בוטלה במחאה על ההקלות האלה, שפורסמו ללא עדכון או היוועצות עם חברי הקבינט.