בני משפחות חטופים מטעם "קבוצת המשפחות", הידועים במחאה חריפה יותר נגד הממשלה מאשר המטה הרשמי, הפגינו הערב (יום רביעי) מול בתי השרים יואב גלנט ובני גנץ. המפגינים דרשו מהשניים, וגם מהשר גדי איזנקוט, לפרוש מהממשלה בצל ההחלטה של ראש הממשלה בנימין נתניהו לא לשלוח לקהיר משלחת לניהול מו"מ על עסקת חטופים - וגם לא לעדכן בכך את חבריו לקבינט המלחמה.

2 צפייה בגלריה
מחאה להשבת החטופים מול ביתו של שר הביטחון יואב גלנט
מחאה להשבת החטופים מול ביתו של שר הביטחון יואב גלנט
מחאת המשפחות מחוץ לבית גלנט. "כל יום שם מסכן אותם, הגיע הזמן לשחרר אותם"
(צילום: איתן גליקמן)
"איך קורה שראש הממשלה לא פועל לשחרור החטופים? גנץ, אתה חלק מהטרלול הזה", אמרה מפגינה סמוך לביתו של השר גנץ בראש העין, שם מחו עשרות אנשים. שחר מור, אחיינו של החטוף אברהם מונדר (79), אמר מחוץ לבית השר: "כשאתה שם, אתה מהווה שכבת הגנה לממשלת ההפקרה. כל יום שעובר ואתה שותף לממשלה הנוראית הזאת, הוא יום שאתה אחראי ונושא באחריות". אחרים התבטאו בחריפות גדולה יותר, ואמרו: "אין לך עמוד שדרה, איך ביבי מקבל החלטות בלעדיכם. הממשלה מפקירה את החטופים".
עשרות מחו גם מול ביתו של השר גלנט בעמיקם, ונשאו שלטים שקראו לשחרר בהקדם את החטופים. יובל, חתנו של החטוף קית סגל (64), קרא לשר הביטחון "להוציא את החטופים מהשבי הממושך בחמאס. כל יום שם מסכן אותם, הגיע הזמן לשחרר אותם".
לאחר פרסום הדבר, הודיעו ב"קבוצת המשפחות", קרובי החטופים שנוקטים בפעולות קיצוניות יותר מהמטה, כי הם עושים את דרכם לבתיהם של שלושת השרים - "בדרישה לקבל תשובות מדוע הם ממשיכים לשבת עם נתניהו". בהודעתם נכתב כי "בני משפחות חטופים בדרכם כעת לבתיהם של גנץ, איזנקוט וגלנט, בדרישה לקבל תשובות מדוע הם ממשיכים לשבת עם נתניהו, לנוכח הפרסום כי הוא מונע מהמשלחת הישראלית לצאת לקהיר לצורך משא ומתן על החטופים".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בני גננץ יואב גלנט גדי איזנקוט
בנימין נתניהו בני גננץ יואב גלנט גדי איזנקוט
"כשאתה שם, אתה מהווה שכבת הגנה לממשלת ההפקרה". נתניהו והשרים
(צילום: רפי קוץ, מרין אלסטר, נועם ריבקין פנטון, שירה קינן משרד הביטחון)
אילה מצגר, כלתו של יורם מצגר החטוף בעזה, קראה להגיע להפגין מול בתי השרים: "נתניהו מונע את עסקת החטופים, הוא מטרפד אותה בכל דרך אפשרית. אנחנו יוצאים כעת לבתים של גנץ, אייזנקוט וגלנט שיתנו לנו תשובות ויסבירו לנו למה הם ממשיכים לשבת איתו".
המשפחות זועמות כאמור על כך שרה"מ נתניהו לא עדכן את השרים, חברי קבינט המלחמה, על ההחלטה שלא לשלוח צוות ישראלי להמשך המשא ומתן על עסקת חטופים חדשה בקהיר. עם היוודע הדבר, נועדו גנץ ואיזנקוט כדי לדון במורכבות שבשהייה בממשלה - אחרי שבשבועות האחרונים הולכות ומתחדדות המחלוקות עם נתניהו, שמותח בעיניהם את הגבולות בכוונה. במחנה הממלכתי מעריכים שראש הממשלה רוצה לדחוק את גנץ ואיזנקוט החוצה מהקואליציה, ובשל כך מתנהג באופן שירצה את שותפיו בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, שמתנגדים לעסקת חטופים שהם מכנים "מופקרת".
למרות זאת, גנץ ואיזנקוט לא צפויים לפי שעה לעזוב את הממשלה, על אף שבמחנה הממלכתי טוענים כי הולך ומתחדד שנתניהו נמצא למעשה בקמפיין. גורם בסביבת גנץ אמר כי השניים עודכנו במהלך היממה האחרונה על-ידי הגורמים המקצועיים האמונים על נושא החטופים, והם מכירים לעומק את השיח שמתנהל. לדבריו, "השניים יממשו מחר את אחריותם הלאומית בנושא החטופים בכינוס קבינט המלחמה". עם זאת, כפי שציינו, את ההחלטה על המשך השיחות קיבל נתניהו לבד.