פרסום ראשון: מסתמן כי בית המשפט המחוזי מתכוון לקצר באופן משמעותי את עונשו של אליעזר דלאל (71), הבעלים של פיצריית "הסובל" בתל אביב שכיכב בסדרה "החברים של נאור", שהורשע במעשים מגונים בשלוש מתלוננות - שתיים מהן היו נערות בזמן האירוע. השופטים העוסקים בערעורו של דלאל ביקשו מהפרקליטות ומסנגורו להגיע להסכמות חדשות על העונש שקיבל - 34 חודשים - אך בפרקליטות התנגדו לכך והסנגור סבור כי תינתן הקלה משמעותית בעונש.
1 צפייה בגלריה
אליעזר דלאל
אליעזר דלאל
אליעזר דלאל. הורשע במעשים מגונים
בימים אלו מתנהל ערעורו של דלאל על עונשו בבית המשפט המחוזי בתל אביב. בדיון האחרון, כאמור, המליצו השופטים להגיע להסכמות על קיצור העונש, וזאת בין היתר לאחר סיפור יוצא דופן. אחת המתלוננות בתיק הגישה תלונה מיד לאחר ביצוע העבירה ומסרה עדות במשטרה. אחרי מתן העדות היא נעזרה בעורכת דין, ובמהלך רענון בפרקליטות, טענה המתלוננת כי התבקשה להעצים את הפגיעה על ידי אותה עורכת דין. הדיווח הוביל לחקירה במשטרה בהוראת הפרקליטות, אך עורכת הדין הכחישה והתיק נגדה נגנז מחוסר אשמה.
עורך הדין איתי רוזין, המייצג את דלאל בערעור, ביקש להגיש ערר על ההחלטה לסגור את התיק ולטענתו הוא נדחה בטענה שאינו צד לסיפור, אך הוא דרש שהעניין ייבדק שוב. עו"ד רוזין טען לזיהום ההליך, שיש להעמיק ולחקור בשנית את המקרה וכי מדובר באדם בן 71 ללא עבר פלילי. טענה נוספת שהציג רוזין היא כי גזר הדין שהושת על הלקוח שלו חמור משמעותית ממקרים דומים אחרים.
המתלוננת מסרה עדות אחת מלאה זמן קצר לאחר העבירה, שנמצאה אמינה בסופו של דבר, ורק לאחר מכן הסתייעה בעורכת הדין. לדברי גורמים המעורים בתיק ההצעה החדשה בדיון במחוזי כללה קיצור משמעותי בעונש, אפילו בחצי מהזמן. בדיון חזר בו דלאל מהערעור על עצם הרשעתו במעשים ועורך דינו ביקש עונש חדש - עבודות שירות בלבד. היום צפוי להתקיים דיון נוסף.
עו״ד איתי רוזיןעו"ד איתי רוזין
עו"ד רוזין מסר ל-ynet: "אנו שמחים על הכיוון המסתמן בהקלה משמעותית בעונשו של דלאל. יחד עם זאת לא ניתן לטאטא ולהתעלם ממה שחשפנו. עורכת הדין של המתלוננות זיהמה את ההליך והורתה לפחות לאחת מהן לשקר במשטרה. במצב דברים זה לא ניתן לעבור לסדר היום ואנו מצפים מבית המשפט לבטל לחלוטין את עונש המאסר ולהחזיר את התיק לבית משפט השלום כדי לברר עד תום את שאירע". עורכת הדין, שנגדה נגנז התיק מחוסר אשמה ביקשה שלא להגיב.
ביוני 2019 הוגש כתב אישום נגד דלאל בעל הפיצרייה ברחוב אבן גבירול בעיר, שייחס לו ביצוע מעשים מגונים בשתי נערות בנות 17 וצעירה. מקרה אחד אירע ב-2018 והמקרה השני כשנה לאחר מכן. האישום, שהוגש על ידי עו"ד לילך כץ מפרקליטות מחוז ת"א, תיאר איך בשני המקרים פנה דלאל לנערות והזמין אותן להיכנס לפיצרייה שלו. במהלך שהותן במקום, ביצע בהן מעשים מגונים שכללו מגע ושיחות בעלות אופי מיני. בהמשך נוספה מתלוננת נוספת וגם במקרה זה יוחס לו מעשה מגונה.
דלאל הכחיש במהלך המשפט את המיוחס לו, טען בין היתר שמישהו "בונה לו כיפה אדומה" ושהיו כשלים בחקירה. הוא טען כי אכן שוחח עם המתלוננות בפיצרייה, אך שלל כל מעשים בעלי רקע מיני. בית המשפט דחה את טענותיו, קיבל את עמדת הפרקליטות והרשיע אותו.
בגזר הדין קבעה השופטת דנה אמיר: "מצאתי לתת אמון מלא בגרסתן של המתלוננות, וקבעתי כי המאשימה הוכיחה כנדרש את התקיימותם של יסודות עבירת מעשה מגונה ביחס למעשי הנאשם בשלושתן שבוצעו ללא הסכמתן". השופטת מתחה ביקורת על דלאל: "הנאשם אינו מבין את הפסול במעשיו ואינו חש אמפתיה אמיתית כלפי המתלוננות. הנאשם לא הביע כל חרטה אמיתית על מעשיו". בשלב הטיעונים לעונש אמר דלאל: "אם באמת מישהי מרגישה שפגעתי בה, אני מאוד מצטער. אני רק מתוך עזרה רציתי לעשות את זה, אם זה כאילו פגיעה, אני כבר לא יודע מה להגיד. זהו".