עשרות אלפי ישראלים מקבלים בימים האחרונים הודעה שהם חיוביים לקורונה - אך משרד הבריאות לא מפרסם גם היום את הנתונים. לאחר הפסקה של קרוב ליומיים עדכן משרד הבריאות כי בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 498 חולי קורונה במצב קשה, זאת לעומת 446 בעדכון האחרון ביום ראשון בערך. מדובר בעלייה של יותר מ-10%.
ממשרד הבריאות נמסר כי 100 חולים מחוברים למכונות הנשמה. בנוסף מאושפזים 907 חולים נוספים עם קורונה במצב קל ובינוני. יצוין כי משרד הבריאות הודה כי בספירת החולים נכללים גם חולים במחלות אחרות, שאובחנו בבתי החולים עם קורונה - אך באו מסיבות שונות. חלקם במצב קשה בגלל מחלה אחרת.

גל האומיקרון - כתבות נוספות

משרד הבריאות עדכן גם כי מתחילת המגפה נפטרו בישראל 8,340 חולי קורונה. מדובר בעלייה של 22 נפטרים לעומת המספר ביום ראשון בערב. אך כיוון שמשרד הבריאות מעדכן לעתים באיחור ניכר על פטירות – מדובר על פטירות בימים האחרונים ולא רק מאז העדכון האחרון. עוד עדכן המשרד כי 558,661 ישראלים התחסנו עד כה במנה הרביעית של החיסון. מהנתונים אפשר לראות כי חלה ירידה חדה במספר המתחסנים במנה זו, כיוון שבעדכון האחרון המתייחס ליום ראשון מספר המתחסנים הכולל במנה זו עמד על 537,419 – כלומר מעט יותר מ-21 אלף ישראלים התחסנו במנה הרביעית מאז יום ראשון אחר הצהריים.
במטה ההסברה של הקורונה הסבירו כי "בשל עומסים כבדים במערכת המחשוב ובמוקד קול הבריאות הנגרמים כתוצאה מהעלייה הגוברת בכמות המאומתים והנבדקים היומית, נוצרו עיכובים בקליטת תוצאות הבדיקות מהמעבדות למערכת המחשוב, בהעברתן לקופות החולים, ובמתן המענה הטלפוני. אגף המחשוב במשרד הבריאות פועל לצמצום פערים אלה ולתיקון התקלה".
בתוך כך, ראש הממשלה נפתלי בנט סיכם עם שר הבריאות ניצן הורוביץ ושר האוצר אביגדור ליברמן על חלוקה של 30-25 מיליון בדיקות אנטיגן בחינם, כחלק מהצעדים שננקטים להמשך פעילות המשק וצמצום הבידודים הנרחבים - לנוכח היקף ההדבקה העצום בזן האומיקרון של נגיף הקורונה. חלוקת הערכות צפויה להתחיל במהלך השבוע הבא, אך טרם נקבע מועד מדויק לכך.
במקביל, ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" נודע כי במשרד הבריאות שוקלים לשנות או לבטל את התו הירוק. לדברי גורמים במערכת הבריאות, בימים האחרונים התקיימו דיונים בנושא במשרד ברקע העובדה כי תוקף התו הירוק למתחסנים הראשונים במנה השלישית צפוי לפוג בחודש הבא, ולאחרונה הוחלט להאריך את התו ל-28 בפברואר.
ביטול התו נידון כעת במשרד הבריאות בשל העובדה כי שיעור המחוסנים שנדבקים בזן האומיקרון מזנק וגם בבתי החולים כמות המחוסנים שמגיעים לאשפוז עולה. יש לציין כי נושא ביטול או שינוי התו הירוק נידון בישיבת קבינט המומחים האחרונה שהמליץ בשלב זה להמשיך במדיניות הנוכחית אך הוסיף כי בהמשך יהיה מקום לדון בהחלפת התו הירוק בתו סגול בחלק מענפי המשק, או לשלב בין השניים.