שני המבוקשים שחוסלו הבוקר (רביעי) בג'נין, עבד חאזם ואחמד עלאוונה, ציפו להגעת כוחות הביטחון למחנה הפליטים בג'נין והכינו מטען חבלה רב עוצמה בצד הבית בו שהו. הכוחות ציפו לתרחיש שכזה ובכך נמנעה פגיעה בהם. בפעילות, במסגרתה התפתחו חילופי אש כבדים, לקחו חלק גם לוחמי סיירת הנח"ל שהיוו מעטפת לפעולת יחידת המסתערבים.
האירוע הסתיים ללא נפגעים בקרב כוחות הביטחון ובצה"ל שבחו את תפקודם: "הם פעלו בחדות, בדיוק ובמקצועיות". בפעילות כאמור חוסלו אחיו של רעד חאזם, המחבל מהפיגוע בדיזנגוף באפריל האחרון, וכן איש מנגנוני הביטחון הפלסטיניים שהשתתף בעצמו בחילופי האש. לטענת גדודי חללי אל אקצא, שמאיימים בתגובת נקם, המבוקשים היו פעילים בגדודים, ובחילופי האש חוסל גם מוחמד בראהמה ומוחמד אבו נאעסה.
8 צפייה בגלריה
עבד חאזם
עבד חאזם
עבד חאזם ואחמד עלאוונה שחוסלו בג'נין. ציפו לכוחות והכינו מטען חבלה
8 צפייה בגלריה
   אמל"ח שנמצא במהלך הפעילות המבצעית
   אמל"ח שנמצא במהלך הפעילות המבצעית
הנשק שנתפס על אחד המבוקשים. "הלוחמים פעלו בדיוק ובמקצועיות"
(צילום: דוברות המשטרה)
8 צפייה בגלריה
עימותים בין כוחות צה"ל לפלסטינים בג'נין
עימותים בין כוחות צה"ל לפלסטינים בג'נין
העימותים בג'נין
(צילום: רויטרס)
חאזם ועלאוונה, כך לפי צה"ל, היו מעורבים במספר פיגועי ירי בעת האחרונה, בהם פיגוע הירי לעבר טרקטור של משרד הביטחון סמוך לכפר ג'למה מוקדם יותר החודש. בהודעת דובר צה"ל נטען כי המבוקשים "עסקו בהוצאת פיגועים משמעותיים נוספים בתקופה הקרובה".
על אחד מהם נתפס הבוקר נשק מסוג M-16. בנוסף, במהלך הלילה נעצרו על ידי כוחות צה"ל שלושה מבוקשים נוספים. בכיר הרשות הפלסטינית חוסיין א-שייח, יורשו המיועד של אבו מאזן, אמר כי "הכיבוש ביצע פשע גדול בעיר ג'נין, וממשלת ישראל נושאת באחריות לפשעים אלו ולהשלכותיהם. אנו קוראים לקהילה הבינלאומית לקחת על עצמה את האחריות להגן על העם הפלסטיני".
8 צפייה בגלריה
אחמד עלאוונה
אחמד עלאוונה
צולם עם סרט של הג'יהאד האיסלאמי. עלאוונה
8 צפייה בגלריה
מבנים שרופים בג'נין
מבנים שרופים בג'נין
המבנים שנפגעו בפעילות בג'נין
(צילום: רויטרס)
8 צפייה בגלריה
פעילות כוחות הביטחון בג'נין
פעילות כוחות הביטחון בג'נין
פעילות כוחות הביטחון בג'נין, הלילה
(צילום: דובר צה"ל)

8 צפייה בגלריה
יאיר לפיד
יאיר לפיד
"אחיו של המחבל מדיזנגוף תכנן להמשיך את נתיב הדם והמוות". לפיד שיבח את הלוחמים
(צילום: AP)
ראש הממשלה יאיר לפיד התייחס אף הוא לפעילות הבוקר במחנה הפליטים בג'נין ואמר כי "כוחות הביטחון פעלו הבוקר בנחישות במטרה לעצור מספר מחבלים המעורבים בתכנון פיגועים לרצח ישראלים, ביניהם גם אחיו של הרוצח מפיגוע הירי ברחוב דיזינגוף, שתכנן להמשיך את נתיב הדם והמוות".
לדבריו, "במהלך הפעילות נפתחה אש נגד כוחותינו ובתגובה מהירה ומדוייקת סוכלו המחבלים. הכוחות פעלו בנחישות ובדיוק מירבי בזכות מודיעין איכותי ויכולת מבצעית של צה"ל, מג"ב ושב"כ. לא נירתע ולא נהסס לפעול נגד כל מי שינסה להרים את ידו על אזרחי ישראל ועל כוחות הביטחון".
הפלסטינים דיווחו תחילה כי המצוד נוהל דווקא אחר אביו של המחבל, פתחי חאזם, פעיל מרכזי בפתח ובעבר קצין במנגנוני הביטחון הפלסטיניים. האב, שבעצמו מבוקש כבר מספר חודשים, הגיב על חיסול בנו השני היום ופנה לפלגים להתאחד. "מחנה הפליטים הוא באחריותכם, אחדות מחנה הפליטים היא באחריותכם ואחדות הפלגים החמושים גם כן. אוי לכם אם תאבדו את האחדות, אוי לכם אם לא תשמרו על אחדות הפלגים וההתנגדות העממית. תמשיכו להיות יד אחת ואיש אחד", אמר בסרטון שפרסם.
ב-7 באפריל השנה רצח ביריות המחבל הפלסטיני ממחנה הפליטים ג'נין את איתם מגיני, תומר מורד וברק לופן ברחוב דיזנגוף. בפיגוע נפצעו עוד 14 בני אדם, בהם שלושה שמצבם הוגדר קשה. חאזם עצמו חוסל למחרת ליד מסגד ביפו.