1 צפייה בגלריה
 ישיבת ממשלה
 ישיבת ממשלה
ראש ממשלה בנימין נתניהו
(צילום: AP)
זה נשמע כמו מדע בדיוני, אבל העולם מתקדם לקראת קריאת מחשבות. חברת ביוטכנולוגיה אמריקנית ושמה NEURALINK קיבלה אישור להחדרת שתלים זעירים למוחות של בני אדם כדי לנסות לגרום לאיברים משותקים לפעול באמצעות גלי מוח. ובכן, ממקור חשאי נודע לי שהמעבדה הכי מתקדמת בעולם בתחום הזה נמצאת ממש כאן, בלב אומת הסטארט-אפ. לדברי המקור שלי, הם מצליחים לקרוא מחשבות בדיוק של יותר מ-50% גם בלי שתל. שאלתי, האם של כולם? גם מרחוק? אשת הקשר שלי אישרה.
מאחר שבישראל מכהנת ממשלה שאיש טרם ירד לסוף דעתה, ומשום שיש שני שרים במשרד הביטחון, היא הציעה להתחיל איתם. מיד יצא פלט של יואב גלנט: "מה הם רוצים ממני, המפגינים האלה, שמרעישים כבר חודשים מחוץ לבית? כאילו אני לא יודע בעצמי כמה מסוכן כשישראל נקרעת מבפנים, וכמה המצב יחמיר כשכל שר יוכל לעשות מה שבא לו. פעם כבר התרעתי ואז ביבי פיטר אותי, ומאז הכול נהיה יותר גרוע. אם שוב אגיד משהו, הפעם הוא לא יוותר. שינסו לדמיין מי יחליף אותי כשר ביטחון. במקום להתלונן, שיגידו תודה שיש קול שפוי ליד שולחן הממשלה שעוזר לרסן את המטורללים".
עברנו לשר החלקי במשרד, בצלאל סמוטריץ'. התוכנה סיכמה: "אמנם הסכמתי לקבל את משרד האוצר, אבל נבחרתי כדי לבטל את האבחנה המלאכותית בין מדינת ישראל וארץ ישראל. בהתנתקות לא הצלחנו, אבל עכשיו אני שולט על תהליכים במשרד הביטחון, ובעיקר על המון כסף להעמקת ההתיישבות. הציבור מתלונן על יוקר מחיה והמומחים מזהירים בגלל דירוג אשראי וירידה בהשקעות, כי הם לא קולטים כמה טוב יהיה פה בגאולה, כשמשיח יבוא".
הכול נשמע מדויק, והתפלאתי שההצלחה מוערכת רק ב-50%. היא הסבירה: לא תמיד מתקבלת קריאה ברורה, ועדיין לא ידוע אם הבעיה היא בציוד, בתוכנה, או בלבול במחשבות. קחי למשל את בנימין נתניהו. הוא כל הזמן חושב, אבל אנחנו לא מסוגלים להצביע על כיוון ולהבין מה עובר אצלו בראש. המכשיר שלה זמזם, וזה מה שייצא:
"מעצבן ביידן שהזמין את בוז'י לוושינגטון ולא אותי, ושולח לי בפומבי מסרים לא נעימים רק בגלל הממשלה שהקמתי, שלה הוא קורא 'קיצונית'. לי הוא מספר? אני לא מאמין מי יושב לי בקואליציה וכמה פעמים אני צריך להבהיר דברים שלהם - אחד שורף את חווארה, אחר קורא לטייסים מוגלה, והצעקניות האלה, והמורשע שהבטחתי לו מיליציה ורוצה חוק מעצרים שאין באף דמוקרטיה. ז'בוטינסקי ובגין מתהפכים בקבריהם.
"אבל מה יכולתי לעשות? גנץ ולפיד לא מאמינים לי והייתי מוכרח ממשלה, כי אחרת, נו, המשפט. אולי חבל שבזמנו עשיתי לחנון הזה גנץ את התרגיל שמנע את הרוטציה. אבל לא הייתי מסוגל לראות אותו יושב בכיסא שלי. אילו היה סומך עליי ומצטרף לממשלה הנוכחית, היו בה פחות קיצונים. מצד שני אולי הוא לא היה זורם עם ההפיכה המשטרית. אז כנראה טוב שכך.
"והחרדים שמדברים נגד סרבנות, אחרי שדחפו אותי לפינה לגבי הגיוס שלהם? טוב, מה יכולתי לעשות, אני מוכרח קואליציה, אחרת המשפט. אבל השמאלנים מגזימים. כאילו הם לא שיתפו פעולה עם החרדים. נכון, אצלי הם קיבלו יותר מאי פעם וההשלכות הכלכליות ידועות, אבל בעבר עשיתי המון למען הכלכלה, מה מזה יזכרו לי? איך יזכרו אותי?
"כלפי חוץ, ובמיוחד כשאני מדבר עם זרים כמו האמריקנים, אני מקפיד לקרוא להפיכה 'רפורמה' ולהבטיח שהיא תתקבל בהסכמה. לפעמים אני אפילו נזכר בדברים שאמרתי כל השנים בזכות מערכת משפט עצמאית. מעניין מי שם לב לפער בין מה שאמרתי אז, מה שאני אומר עכשיו בעברית ודבריי בשפות אחרות.
טובה הרצלטובה הרצל
"האם מאוחר להסדר טיעון? אבל המשפחה נגד, וכולם יגידו שנשברתי ויחשבו שאני חלש, אבל אני חזק, הייתי בסיירת מטכ"ל, אותי לא יפחידו, לא המילואימניקים ולא אף אחד. אנחנו נמשיך בדרך שלנו כי אחרת לא תהיה לי ממשלה. הסקרים מדאיגים אבל בסוף אני אוציא שפן מהכובע ויקרה משהו שיחזיר את ההשקעות ואת הבוחרים כי אם לא יהיה רע וכבר...".
המחשבות התיישבו זו על זו. היה קשה לעקוב. מה את חושבת, שאלתי, מה הוא יעשה? "אני לא פסיכולוגית, רק הייטקיסטית", היא ענתה. "אין לי מושג. מה את חושבת?". ואתם? מה אתם חושבים?
  • טובה הרצל הייתה השגרירה הראשונה במדינות הבלטיות לאחר התפרקות ברה"מ, כיהנה כשגרירה בדרום אפריקה ואחראית על הקשרים עם הקונגרס בשגרירות ישראל בוושינגטון
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו opinions@ynet.co.il