2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנט והלוחם שנפצע
ראש הממשלה בנט והלוחם שנפצע
ראש הממשלה בנט והלוחם שנפצע
(צילום: יונתן זינדל)
אחרי הביקורת שהופנתה כלפי ראש הממשלה נפתלי בנט בעקבות השיחה שניהל עם אביו של הלוחם בראל חדריה שמואלי, שנפצע באורח קשה מירי בגבול רצועת עזה, הגיעה הערב (שלישי) שרת הפנים איילת שקד, מקורבת לבנט וחברת מפלגתו, לבית החולים סורוקה למפגש עם משפחתו. שקד ישבה עם אימו של בראל ואחיו, ויחד איתה היה בביקור גם מפקד מג"ב אמיר כהן וראש העיר באר יעקב ניסים גוזלן.
שקד אמרה לאימו של הלוחם כי ראש הממשלה בנט ומדינת ישראל כולה מתפללת לשלומו ומחזקת את המשפחה. הביקור ארך כשעה.
2 צפייה בגלריה
איילת שקד מבקרת את חייל מג"ב הפצוע בראל חדריה שמואלי בסורוקה
איילת שקד מבקרת את חייל מג"ב הפצוע בראל חדריה שמואלי בסורוקה
שקד מבקרת את המשפחה בבית החולים סורוקה
שקד הגיעה לבית החולים כשברקע האווירה הטעונה סביב שיחה שקיים אתמול יוסי, אביו של בראל, עם בנט והטיח בו דברים קשים על היעדר התגובה של ישראל ועל מדיניות הצבא. גם לאורך היום השמיעו בני המשפחה טענות קשות כלפי הצבא.
"מדוע אתם ממשיכים עם המחדלים האלה? מדוע? למה? אם ייפגעו בכיוון שלך, איך תרגיש? הם מתקרבים עד לגדר, איפה אתם חיים? באיזה עולם? איפה אתם? באמת", הטיח האב בראש הממשלה, שלא הגיב.
"כן לירות, לא לירות, לירות ככה, לקבל פקודה ממשמר הגבול. אתם לא יודעים לקבל החלטות? אתה מפחד? תתעורר. ממי אתה מפחד? מעבאס. תתעורר. אתה פחדן, אתה וכל הממשלה שלך פחדנים, תעשו משהו. תעיפו אותם מהשטח לקילומטר לא להתקדם, מה זה? איפה אתם חיים? אין לכם ילדים? יש לי ילד אחד. מה יש לך לענות לי אדוני ראש הממשלה?".
תיעוד השיחה בין ראש הממשלה עם אביו של הפצוע
בנט אמר: "אני רוצה לדעת כרגע איפה יוסי מאושפז".
"בסורוקה", ענה האב. "ואתה שם?", שאל ראש הממשלה. "בראל", תיקן אותו האב. "תבוא, נראה אותך. אנחנו לא אנשי פוגרומים כמו שעושים על החיילים שלנו. תבוא תהיה גבר"
אחרי פרסום השיחה, ראש הממשלה בנט פרסם כאמור הודעת התנצלות. "הלוחם בראל חדריה שמואלי נפצע קשה בתקרית בגבול עזה, ויחד עם כל עם ישראל אני מתפלל לרפואתו", ציין בנט בהודעתו. "התקשרתי אתמול ליוסי, אביו של בראל, מתוך דאגה כנה לבריאותו של בראל ועל מנת לחזק את ההורים ברגע כל כך קשה בחייהם. יוסי הביע בפניי כעס ותסכול טבעיים, ואני מחבק אותו ואת משפחתו. ההחלפה בין שמו של בראל לבין שם אביו קרתה בתום לב, ואני מבקש להתנצל על כך מעומק ליבי. אין מילים לתאר את הכאב והקושי שהמשפחה עוברת ברגעים אלה".