5 צפייה בגלריה
הנזק שנגרם
הנזק שנגרם
הפגיעה בשמשת האוטובוס
"תוך רגע איבדתי את הראייה באחת העיניים. הייתי בטוח שאני הולך למות". כך סיפר היום (שישי) נהג האוטובוס בקו 711, שפלסטינים יידו אבנים לעברו אמש סמוך לצומת עטרות שליד ירושלים.
הנהג יצא אמש בשעה 22:00 מחניון עטרות החדש ללא נוסעים, לכיוון התחנה הראשונה של איסוף הנוסעים. באזור צומת עטרות נזרקו עליו אבנים, ואחת מהן פגעה בו בפניו. הוא פונה לטיפול רפואי, אובחן עם שבר מתחת לעינו וצפוי לעבור ניתוח. מצבו מוגדר קל.
5 צפייה בגלריה
הנזק שנגרם
הנזק שנגרם
הנהג נפצע: "במזל לא היו איתי נוסעים"
היום הוא שחזר: "האבנים הגיעו פתאום ותוך רגע איבדתי את הראייה באחת העיניים. המשכתי לנהוג עם עין אחת עוד 200 מטר, העיקר לרדת מהכביש. במזל לא היו איתי נוסעים. התקשרתי למשטרה וכל זמן ההמתנה חששתי שזה הסוף שלי".
תמר אוחנה, ראש ענף תחבורה בכוח לעובדים, אמרה כי "רק בגלל תושיית הנהג והיותו נהג וותיק, הצליח הנהג להמשיך ולהוביל בבטחה את האוטובוס. וכל זאת למרות הפציעה בפניו. נמשיך לעבוד עם משרדי התחבורה ביטחון הפנים למיגור זריקות האבנים, כשם שעשינו בנקודות אחרות".

5 צפייה בגלריה
סאלח בריקי
סאלח בריקי
גילח את ראשו כהזדהות עם תמימי. המחבל שנהרג בעימותים, סאלח בריקי
5 צפייה בגלריה
בראא עלאונה
בראא עלאונה
המבוקש שנעצר, בראא עלאונה
הלילה, במסגרת פעילות של לוחמי יחידת המסתערבים איו"ש של מג"ב, ביחד עם כוחות צה"ל ושב"כ, פשטו הלוחמים על ביתו של מבוקש פעיל ג'יהאד איסלאמי החשוד במעורבות בפעילות טרור וביצוע פיגועים. החשוד בראא עלאונה, שהיה מעורב בפיגועי ירי במרחב השומרון באחרונה, נעצר לאחר שניסה להימלט מהכוחות בעת הגעתם אל היעד.
במהלך הפעילות, מחבלים חמושים פתחו בירי לעבר הכוחות והשליכו מטענים. הכוחות הגיבו בירי והפלסטינים אמרו כי סלאח בריקי, בן 19 המזוהה עם הג'יהאד האיסלאמי, נהרג בעימותים. הם הפיצו את תמונתו כגלוח ראש, לאחר שעשה זאת כסולידריות עם עודאי תמימי - המחבל שירה למוות בסמלת נועה לזר וחוסל על ידי מאבטחים בעת שניסה לבצע פיגוע נוסף שלשום. בנוסף פעלו כוחות צה"ל הלילה גם בחברון, ובכפרים תורמוס עיא ודיר ג'ריר שבמרחב החטיבה המרחבית בנימין, שם נעצרו שני מבוקשים.
5 צפייה בגלריה
מחבלים תולים שלטי תמיכה במחבל עודאי תמימי בהר הבית
מחבלים תולים שלטי תמיכה במחבל עודאי תמימי בהר הבית
תולים בהר הבית שלטי תמיכה במחבל תמימי
(מהרשתות החברתיות)
היום בצהריים נתלו בהר הבית שלטי תמיכה בחוליית הטרור "גוב האריות", לצד מודעות תמיכה במחסל תמימי. במקביל, בחווארה הפגינו נגד המצור, כדבריהם, שהוטל על העיר שכם. במחאה מקבילה, בבית פוריק, החלו עימותים בין פלסטינים לכוחות הביטחון.
על פי דיווחים פלסטיניים, עצרת המונית התקיימה גם בצפון רצועת עזה, בהזמנה מצד חמאס, "לתמיכה במסגד אל-אקצא ובהתנגדות בגדה". במהלך עצרת זו נאם חבר הלשכה המדינית של חמאס, סוהיל אלהנדי, שאמר כי "ראש הזרוע הצבאית מוחמד דף והנהגת ההתנגדות לא תאכזב את ירושלים והגדה המערבית. על ישראל לדעת שאנחנו קרובים לעימות הבא".