המשטרה והרשות לניירות ערך הודיעו הלילה (בין שבת לראשון) כי הסתיים הליך ההסגרה של מייק בן ארי, החשוד בהונאת משקיעים במיליוני שקלים, במסגרתו הוא הובא הלילה לישראל.
1 צפייה בגלריה
מייק בן ארי
מייק בן ארי
מייק בן ארי
(צילום: חן גור אריה)
בן ארי, שכונה "מיידוף הישראלי" על שם איש העסקים שהורשע בהונאה הגדולה בהיסטוריה, יובא להמשך מעצר בארץ. הוא הוסגר לישראל לאחר שבית המשפט בבוסניה, בה שהה בן ארי לאחר שנמלט מהארץ לפני כשנה וחצי, קבע כי הוא בר הסגרה, ודחה ביום שישי את ערעורו בנושא. בעקבות החלטת בית המשפט, שר המשפטים הבוסני הורה על הסגרתו, לבקשת המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, אשר מבקשת להעמיד לדין את בן ארי בגין עבירות הונאה.
במקביל לחקירה הפלילית שהתנהלה נגד בן ארי, הוא נכנס גם להליך חדלות פירעון ומונה לו נאמן. יש לציין כי מייק בן ארי מכחיש בתוקף את הטענות נגדו. לאחרונה הגיב לבית המשפט וציין כי "מייק בן ארי איננו 'מיידוף' הישראלי, הנאמן איננו ג'יימס בונד הרודף אחרי 'ארכי-פושעים' ברחבי העולם, לא נגנבו יותר מ-600 מיליון שקל".
הפרשה נחקרה על ידי הרשות ניירות ערך. בן ארי נעצר באפריל שנה שעברה ושוחרר בתנאים מגבילים, ובכלל זה איסור יציאה מהארץ. הוא זייף דרכון של חברו נחום איזנשטאט, שם בו את תמונתו והצליח לצאת מהארץ ימים ספורים לאחר שחרורו בתנאים מגבילים. ב-24 בחודש יוני השנה אותר בן ארי ונעצר בבוסניה, אז החל הליך ההסגרה שלו.
לפי החשדות המיוחסים לו, בן ארי הציע במשך שנים למשקיעים להשקיע באמצעות חברה פרטית בבעלותו בקרנות זרות, תוך הצגת מצגים שקריים למשקיעים, לפיהם מדובר בהשקעה בטוחה, המשיאה תשואה מובטחת גבוהה.
בפועל, בניגוד למצגים אלו, בן ארי פעל כבשלו בכספיהם של מאות רבות של משקיעים, בסכומי השקעה הנאמדים בכ-60 מיליון דולר, וזאת במשך יותר מעשור.
ישראל ובוסניה והרצגובינה חתומות על אמנת ההסגרה האירופית, והליך הסגרתו של בן ארי לישראל נוהל מכוח אמנה זו.