מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, פרסם היום (שבת) בעמוד הפייסבוק של היחידה בשפה הערבית, "אל-מונסק", תיעוד חריג מלב הרצועה, שבו נראים המוני עזתים במסדרון ההומניטרי במערב חאן יונס קוראים "העם רוצה להפיל את חמאס".

2 צפייה בגלריה
פליטים פלסטינים עוזבים מחאן יונס לרפיח עזה
פליטים פלסטינים עוזבים מחאן יונס לרפיח עזה
העזתים עוזבים את חאן יונס
(צילום: REUTERS/Ibraheem Abu Mustafa)
2 צפייה בגלריה
פליטים פלסטינים עוזבים מחאן יונס לרפיח עזה
פליטים פלסטינים עוזבים מחאן יונס לרפיח עזה
(צילום: REUTERS/Ibraheem Abu Mustafa)
התיעוד, כך נכתב בהודעת צה"ל, מגיע מתוך המסדרון ההומניטרי המאובטח שנפתח בימים האחרונים ממערב חאן יונס ומאפשר תנועה של תושבי הרצועה מערבה לאזור ההומניטרי אל-מוואסי. האלוף רסאן עליאן אמר כי "בימים האחרונים אנו רואים יותר ויותר עדויות של ביקורת פומבית שמשמיעים תושבי עזה נגד ארגון הטרור חמאס. תושבי הרצועה מעדיפים ובצדק את טובתם ואת ביטחון ילדיהם על פני המשך ההתעצמות הצבאית של חמאס ופעולות הטרור שפוגעות בהם ובעתידם".
בימים האחרונים פרסם צה"ל תיעודים של מחאות נוספות נגד חמאס ברחבי רצועת עזה, ובהם סרטון מדיר אל בלח - שבו נראים תושבים מניפים שלטים שבהם נכתב "כן להחזרת החטופים". לטענת דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, התושבים זעקו כי הם רוצים לחזור לבתיהם בהקדם - ואלה ככל הנראה מאמינים שעסקת חטופים תסייע לכך. סא"ל אדרעי פנה למנהיגי ארגון הטרור וכתב: "מנהיגי חמאס-דאעש, בראשות סינוואר, הקשיבו לזעקות עמכם, ילדיכם ונשותיכם שמביעים את זעמם על המצב שגרמתם לעזה".


מוקדם יותר היום צה"ל עדכן כי עשרות אלפים כבר התפנו מחאן יונס דרומה, במסדרונות ההומניטריים שפתח עבורם הצבא. "המסדרון הבטוח נפתח לפינוי תושבים מדי יום, שכן צה"ל נמנע מפגיעה באזרחים באזור במהלך מאבקו בחמאס", כתב דובר צה"ל בערבית סא"ל אביחי אדרעי. לדבריו, "בימים האחרונים יצרו קשר מספר אזרחים עזתים עם לוחמי צה"ל, וטענו כי חמאס מונע מהם לצאת מהשטח תוך שימוש באיומים ובאלימות. חיילינו סייעו לאזרחים במקום, בהם קשישים וחולים".
צה"ל ציין כי המסדרון ההומניטרי בחאן יונס היה פתוח עד השעה 16:00, למעבר תושבים מהשכונות בחאן יונס לאזור אל-מוואסי, ממערב לעיר שבדרום רצועת עזה. הצלם העזתי יוסף יאסר פרסם תמונות מהפינוי וכתב כי "היהודים חזרו לכבוש את כל רצועת עזה - נשארנו רק עם רפיח".