שחמטאית איראנית, שהשתתפה השבוע בטורניר בינלאומי בקזחסטן, התחרתה ללא כיסוי ראש - ובכך עברה על החוק האיראני. המעשה שלה התפרש כתמיכה נוספת של ספורטאיות איראניות ב"מחאת החיג'אב", שסוחפת בחודשים האחרונים את הרפובליקה האיסלאמית.
המחאה, נזכיר, פרצה בספטמבר אחרי מותה של הצעירה הכורדית מהסא אמיני - שנעצרה על-ידי משטרת המוסר של טהרן בגלל ש"התרשלה" בעטיית החיג'אב שלה, והפרה את תקנות הצניעות.
4 צפייה בגלריה
איראן שחמטאית איראנית השתתפה בתחרות בינלאומית ללא חיג'אב
איראן שחמטאית איראנית השתתפה בתחרות בינלאומית ללא חיג'אב
השחמטאית האיראנית בתחרות בקזחסטן
כלי תקשורת איראניים דיווחו כי שרה חאדם השתתפה בתחרויות של פיד"ה (פדרציית השחמט הבינלאומית) בעיר אלמטי שבקזחסטן. בתמונות שפורסמו בתקשורת היא נראית מתחרה לא חיג'אב. אחד מכלי התקשורת פרסם בנוסף תמונה שלה בכיסוי ראש, אך לא ציין אם מדובר באותו טורניר.
באתר של פיד"ה נכתב שחאדם, ילידת 1997, מדורגת במקום ה-804 בעולם. היא השתתפה בתחרות שחמט מהיר ובתחרות ה"בליץ" בטורניר שנערך השבוע בקזחסטן. חאדם טרם התייחסה לאירוע.
בנובמבר תועדה קשתית איראנית ללא כיסוי ראש בטקס חלוקת המדליות בטהרן - מעשה שנתפש גם הוא כמחאה נגד המשטר. הספורטאית פארמידה גאסמי טענה שהיא לא שמה לב שהחיג'אב נפל מראשה בדרך לפודיום, ואמרה כי "הרוח והמתח" גרמו לנפילת החיג'אב שלה.
חודש קודם לכן הפכה המטפסת האיראנית אלנאז רקאבי לגיבורה בארצה, כשהשתתפה בתחרות טיפוס בדרום קוריאה ללא כיסוי ראש. גם המעשה התפרש כתמיכה ב"מחאת החיג'אב", וגם היא טענה שהחיג'אב "נפל מראשה". בתחילת החודש דווח שאיראן הרסה את בית המשפחה שלה.
4 צפייה בגלריה
 איראן מטפסת ספורטאית אלנאז רקאבי מתחרה ב אליפות אסיה בלי חיג'אב נעלמה
 איראן מטפסת ספורטאית אלנאז רקאבי מתחרה ב אליפות אסיה בלי חיג'אב נעלמה
אלנאז רקאבי מתחרה ללא חיג'אב
סגנית שר הספורט של איראן, מרים קאזמיפור, אמרה בחודש שעבר כי חלק מהספורטאיות האיראניות פעלו בניגוד לנורמות האיסלאמיות, ובהמשך התנצלו על כך.
במהלך "מחאת החיג'אב" כמה נבחרות איראניות הביעו מחאה נגד משטר האייתוללות ונמנעו משירת ההמנון הלאומי. נבחרת הכדורגל של איראן עשתה זאת במשחק הפתיחה שלה במונדיאל האחרון בקטאר. בשני המשחקים הבאים חזרו השחקנים לשיר את ההמנון לפני שריקת הפתיחה.