3 צפייה בגלריה
הענקת הצל"ש לסמ"ר ג', הקשר של רס"ן בר פלח ז"ל
הענקת הצל"ש לסמ"ר ג', הקשר של רס"ן בר פלח ז"ל
הענקת הצל"ש לסמ"ר ג'
(צילום: דובר צה"ל)
מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו, העניק אמש (יום רביעי) ציון לשבח לסמל-ראשון ג', שירה אשתקד לעבר המחבלים בהיתקלות סמוך למעבר ג'למה שליד ג'נין, והעניק טיפול רפואי ראשוני לרב-סרן בר פלח ז"ל - מפקדו שנהרג בתקרית. "ג' הפגין אומץ לב וקור רוח תחת אש, וביצע את המצופה ממנו ומעבר לכך באופן הראוי להערכה", צוין בטקס הענקת הצל"ש.
ב-14 בספטמבר 2022 תצפיות צה"ל זיהו שני חשודים במרחב גדר התפר, סמוך לכפר ג'למה. כוח מסיירת הנח"ל בפיקודם של מפקד חטיבת מנשה, אלוף-משנה אריק מויאל, ורס"ן פלח, סגן מפקד הסיירת, הוזנק למקום. הלוחמים איגפו את המחבלים, שירו לעברם, השיבו באש והרגו אותם. רס"ן פלח שנהרג כאמור בתקרית הספיק לירות בעצמו על המחבלים לפני שנפגע, והתמוטט מפצעים אנושים.
3 צפייה בגלריה
רס"ן בר פלח ז"ל
רס"ן בר פלח ז"ל
רס"ן בר פלח
(באדיבות המשפחה)
לפי דובר צה"ל, סמ"ר ג', קשרו של סגן מפקד הסיירת, המשיך להסתער ולירות לעבר המחבלים - גם לאחר שראה את מפקדו נפגע מהירי. במקביל, העניק הקשר טיפול רפואי לרס"ן פלח, תוך דיווח בקשר והזנקת כוחות הרפואה.
הצל"ש הוענק לסמ"ר ג' במסגרת טקס מצטייני פיקוד הדרום ליום העצמאות ה-75, שהתקיים במרכז הכנסים באשקלון. "הצל"ש מוענק לסמ"ר ג' בשל הדוגמה האישית ורעות הלוחמים שהפגין, למרות תקופת שירותו הקצרה כלוחם", מסר דובר צה"ל.
3 צפייה בגלריה
הענקת הצל"ש לסמ"ר ג', הקשר של רס"ן בר פלח ז"ל
הענקת הצל"ש לסמ"ר ג', הקשר של רס"ן בר פלח ז"ל
"הפגין דוגמה אישית ורעות לוחמים". סמ"ר ג', הקשר של רס"ן פלח
(צילום: דובר צה"ל)
טל פלח, אחיו של רס"ן פלח, בירך על הענקת הצל"ש ואמר בריאיון ל-ynet radio: "שיתפו אותנו בזה עוד מבעוד מועד, בכוונה שיש רצון להעניק לו. מהרגע הראשון שפגשנו אותו, עוד בשבעה, אמרנו לו שאנחנו גאים בו ובטוחים שאין שום דבר שהיה אפשר לעשות יותר ממה שהוא עשה, ושכל התפקוד שלו היה ממש יוצא דופן לגמרי, ונשמח מאוד שיכירו בזה. זה מרגש מאוד, מחזיר הרבה רגשות אחרים גם".
לדבריו, "זו תקופה כזאת, הבלגן שיש מסביב והפילוג מבאס אותך. אתה חושב על אנשים, במיוחד לקראת יום הזיכרון, כמו אחי, והדברים שהם נלחמו בשבילם, רואה את השיסוע הזה ופשוט מרגיש איזה זלזול, שאף אחד לא חושב על מה שחשוב באמת. כמובן שאתמול, עם קבלת הצל"ש, כל הגעגוע מתעצם שוב והדמעות יורדות. האמת, הייתי שמח להרגיש אותו עוד פעם, גם אם זה בא בעצב, וזה טוב".
אלי חסון, דודו של רס"ן פלח, הוסיף: "זה מרגש וראוי ביותר לאור מה שהוא עשה ומה שאנחנו יודעים שהוא עשה, ויש עוד הרבה דברים שאנחנו עדיין לא יודעים אפילו עד היום".