חבר הכנסת יואב קיש (הליכוד), סגן שר הבריאות לשעבר, תקף הבוקר (חמישי) בריאיון לאולפן ynet את הפטור מבידודים במערכת החינוך, שיצא לדרכו היום. לדבריו, "לא יכול להיות שעכשיו, כשהאש כל כך גבוהה, אז שופכים שמן ואין בידודים. המתווה נשען על בדיקות ואין להם בדיקות".
4 צפייה בגלריה
יואב קיש
יואב קיש
"חושש מהשבוע הקרוב". קיש
(צילום: אבי מועלם)
4 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן
"כישלון מוחלט בבתי החולים". ליברמן
(צילום: מוטי קמחי)
הפטור מבידודים אושר סופית אתמול, בדיון נוסף שהתקיים בראשות ראש הממשלה נפתלי בנט, לאחר שרופאי הילדים ובכירי מערכת הבריאות ביקשו לדחות את יישומו בשבוע. שר הבריאות ניצן הורוביץ וראש הממשלה בנט לא הסכימו לדחייה, בניגוד לדרישתם של מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס ופרויקטור הקורונה פרופ' סלמאן זרקא. לפי המתווה, תלמיד שנחשף לחולה מאומת לא ייכנס לבידוד ויוכל להגיע ללימודים כרגיל, בהנחה שיצא שלילי בבדיקה ביתית.
כשנשאל כיצד היה מטפל במשבר הקורונה בעת הזו, אמר ח"כ קיש: "עכשיו כבר אין מה לעשות, הבעיה היא שהם לא עשו כלום לאורך כל הדרך. הם אמרו שהם השיגו זמן בעקבות סגירת נתב"ג ושיש זמן להיערך. בסוף, לא נערכו בכלום – לא הוסיפו מיטות, ולא מכשירי אקמו. דברים ששר הבריאות רצה, שר האוצר לא נתן לו. אני מסתכל מה קורה בבתי החולים איך התמודדו עם האומיקרון ואני רואה שיש כישלון מוחלט".
ליברמן אמר בזמנו שבבתי החולים יכולים להתאשפז 3000 חולים קשה. הוא מנותק מהשטח? "גם אם יהיו 5,000 חולים קשים, יצליחו לדחוף אותם, אבל אף אחד לא יקבל טיפול טוב ואנשים ימותו. בסופו של דבר, איכות הטיפול נפגעת וזה עולה בקורבנות ובחיי אדם. אני מאוד חושש מהשבוע הקרוב".
4 צפייה בגלריה
שרון אלרעי פרייס, יפה בן דויד
שרון אלרעי פרייס, יפה בן דויד
"אין שום סיכוי ששרון הייתה יוזמת את השיחה". אלרעי פרייס ובן דויד
(צילום: עמית שאבי, הדר יואביאן)
אתה מכיר היטב את ד"ר שרון אלרעי פרייס, אתה מאמין שהיא לחצה על יפה בן דויד להשבית את הלימודים היום? "לא, אין סיכוי. כן יכולה להיות שיחה בין יפה לשרון שבה יפה שואלת את דעתה, אבל אין שום סיכוי ששרון הייתה יוזמת משהו בעניין הזה. ברור לי ששרון, כמו רבים אחרים, מאמינה שבשיא סופת הקורונה, לא נכון עכשיו ללכת למהלך שיכול להדליק את האש יותר גבוה".

"כולם יודעים שהיה לו את המשא ומתן"

בנימין נתניהו ביקר השבוע בהדסה עין כרם, ובהצהרה לתקשורת הטיח ביקורת קשה על הממשלה: "היא איבדה שליטה על החולים הקשים, אשפוזים, ילדים ופרנסה". עד ההצהרה, בנימין נתניהו נדם בשבועות האחרונים. כשניסה להסביר מה קרה לנתניהו, ח"כ קיש אמר: "אני לא מנהל את לוז התקשורת שלו. אנחנו כולם יודעים שהיה לו את המשא ומתן, כנראה עם מנדבליט".
4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
"לא נכון להצהיר על התמודדות אחריו". נתניהו
ציפית מנתניהו להגיד מוקדם יותר שהוא לא הולך לעסקת טיעון בלי קלון? "הייתה לי שיחה עם נתניהו ואני אומר לך מה שאמרתי לו עכשיו - אני מאוד רוצה שהוא ימשיך וילחם במשפט לכל אורך הדרך. אנחנו רואים איך התיקים מתפוררים, עד אחרי עד. מצד שני, אני בהחלט יכול להבין כל החלטה שלו ללכת לעסקת טיעון. המשפט הזה אמור לקחת שנים רבות בעלות של מיליונים רבים, קמפיין הגיוס לא מכסה את העלויות".
כמה חברי כנסת בליכוד פחות התחברו לנרטיב הזה. דיברו על זה שישראל כץ יכול להרכיב ממשלה בכנסת הנוכחית, וניר ברקת פעל מתחת ומעל לפני השטח. מה אתה חושב על ההתנהלות הזו? "זה קצת מזכיר לי את כל אלה שתמיד אומרים: 'אני אתמודד בעידן אחרי נתניהו'. זה לא נכון לומר את זה - מי שרוצה להתמודד שיגיד. כל הדיבורים שתיארת הם מיותרים והם עשו רק נזק לליכוד, אני שמח שזה מאחורינו. אין ספק שאף אחד מבוחרי הליכוד לא אוהב את ההתנהלות הזו".