הרב אריה כהן, יו"ר סיעת ש"ס במועצת עיריית ראשון לציון, כינה את מצעד הגאווה המתוכנן בעיר בחודש הבא "מצעד הבושה והחרפה", ודרש מראש העיר רז קינסטליך להבין "בכמה כסף העירייה מממנת את המצעד, והאם עובדי העירייה - על חשבון העירייה - הם שתולים את דגלי התועבה?". מדובר באותו הרב שקרא בשנה שעברה לאסור על הומואים להרצות בבתי הספר, תוך שהדגיש כי לא ייתן "שהעיר תהפוך לסדום ועמורה".
6 צפייה בגלריה
רב אריה כהן
רב אריה כהן
"לתלות את הדגלים רק יום אחד". אריה כהן
(צילום: אבי מועלם)
6 צפייה בגלריה
רז קינסטליך בהריסת המבנה המסוכן שפונה מדייריו בראשון לציון מחשד לקריסה
רז קינסטליך בהריסת המבנה המסוכן שפונה מדייריו בראשון לציון מחשד לקריסה
"מוקיעים את דברי הרב כהן". רז קינסטליך
(צילום: שאול גולן)
6 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בראשון לציון
מצעד הגאווה בראשון לציון
הוצאה של כ-200 אלף שקלים. מצעד הגאווה בראשון לציון ב-2019
(צילום: אבי מועלם)
ראשון לציון, כמו ערים נוספות ברחבי הארץ, תציין בחודש הבא את שבוע הגאווה כפי שהיא עושה בחמש השנים האחרונות. במהלך שבוע הגאווה יוצבו דגלי הקהילה הגאה על עמודי החשמל ברחבי העיר, ובאחד הימים בניין העירייה ייצבע בוורוד - כחלק מההזדהות עם הקהילה הלהט"בית בעיר. לפי עיריית ראשון לציון, מדובר בהוצאה של כ-200 אלף שקלים, כולל אבטחה, דגלים, הופעות וסדרנים.
במכתבים ששלח נגד המצעד לראש העיר ולחברי המועצה, תקף הרב כהן את קינסטליך: "התמיכה שלך בשטויות של הלהט"בים ידועה. כדי לצנן את הטיפשות שלכם ולהכניס אותה לפרופורציות הנכונות, אני מציע שאם כבר אתם רוצים לקיים מצעד בושה וחרפה ולתלות את דגלי התועבה ברחבי העיר, המועצה תחליט שמצעד הבושה והחרפה יהיה הרחק ממרכז העיר ודגלי התועבה ייתלו רק ליום אחד ולא ל-30 יום כמו בשנה שעברה".
קינסטליך, מצידו, הגיב אתמול: "מעניין היכן היה כל השנים הרב כהן מש"ס. כשכיהן כסגן ראש העיר בשכר ובלשכה, ושבוע הגאווה התקיים, הוא לא צייץ. מעניין שדווקא אחרי שפוטר, לפני כמה חודשים, הוא החליט לשלוף את דגלי הגאווה שאנחנו נניף בגאווה בעיר".
6 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בראשון לציון
מצעד הגאווה בראשון לציון
מצעד הגאווה בראשון לציון ב-2019
(צילום: אבי מועלם)
6 צפייה בגלריה
שמשת הרכב שנופצה
שמשת הרכב שנופצה
שמשת הרכב שנופצה בנתיבות
לדברי קינסטליך, "ההצעות שהעביר הרב כהן הן מבישות ומבזות - אך בעיקר אותו. אנו מוקיעים את דבריו ואין להם מקום בעיר שלנו או במדינה מתוקנת. בימים אלו, במקום לקרב בין לבבות, עצוב שיש מי שמנסה ללבות שנאה ואי קבלה של האחר. ראשון לציון היא עיר פלורליסטית שמקבלת את כל תושביה באופן שווה - ללא הבדלי מין, צבע, נטייה או העדפה כזו או אחרת, וכך זה יישאר".
חברת מועצת עיריית ראשון לציון ומחזיקת תיק קהילת להט"ב בעיר, אילנית הרוש מסיעת מרצ, מסרה כי "אין טעם להזדעזע שוב מדבריו החשוכים של חבר האופוזיציה אריה כהן, שרק מאז שעבר לאופוזיציה מציק לקהילה גדולה ואיכותית. אני מגנה בחריפות את דבריו ההזויים, בזמן שאנחנו נערכים לחודש הגאווה, שיהיה בסימן ואהבת לרעך כמוך. חודש צבעוני, שיוויוני, שמכבד ומלמד לאהוב את כולם במילותיו. חבל לי שכהן מבקש לקושש קולות בדרכו הנלוזה, בתקופה שאפילו נאמניו וקהל בוחריו פורשים ממנו".
ולא רק בראשון לציון עורר מצעד הגאווה תגובות הומופוביות: גם בנתיבות נרשמה התנגדות עזה למצעד, ושמשת הרכב של אמו של אחד המארגנים נופצה באמצעות אבן. האם, גלית כהן, כתבה על המקרה בדף הפייסבוק שלה: "אז אחרי איומים בהודעות ובטלפונים, עלו שלב. בפעם הבאה האבן יכולה להיות על הראש, אני לא יודעת למה לצפות מחר בבוקר". לדבריה, "כל מיני אנשי דת מאיימים שאם יהיה מצעד פה יהיו פיגועים וטילים".

בתל אביב מתכוננים לחודש הגאווה

בינתיים, בתל אביב כבר נערכים למצעד הגאווה המרכזי, שיתקיים השנה במתכונת מלאה אחרי שנתיים של קורונה. מצעד הגאווה המסורתי בעיר יתקיים השנה ביום שישי, 10 ביוני 2022, וצפויים לקחת בו חלק מאות אלפים מהארץ והעולם. הצועדים יחלו את הצעדה בשדרות רוקח בעיר, סמוך לספורטק, וימשיכו עד גבעת המופעים בפארק גני יהושע, שם תוקם הבמה המרכזית ויתקיימו המופעים המרכזיים של המצעד. לאורך המצעד ילוו את הצועדים משאיות עם דיג'ייז מחיי הלילה של הקהילה הגאה בעיר.
6 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בתל אביב
מצעד הגאווה בתל אביב
אחרי שנתיים של קורונה, הוא חוזר במתכונת מלאה. מצעד הגאווה בתל אביב
(צילום: גיא יחיאלי)
ראש העיר תל אביב- יפו, רון חולדאי אמר כי "אני שמח ונרגש לחזור לאירועי חודש הגאווה במתכונתם המלאה, כשתיירים מרחבי העולם ממלאים את עירנו, ולקיים מצעד גאווה מושקע - שיכלול הזנקה, מצעד צבעוני של משאיות מקושטות ומאות אלפי חוגגים. אירועי הגאווה בתל-אביב-יפו הם מסורת ארוכת שנים שבמרכזה מסרים של שוויון וקבלה, ותל-אביב-יפו, שהיא בית חם לכל הקהילות שחיות בה וגאה להיות עיר פורצת דרך ביחס לקהילה הלהט"בית ומקור השראה עולמי, תחגוג ותצעד גם השנה למען המשך המאבק לשוויון מלא של כל אזרח ואזרחית".
פרט למצעד, צפויים להתקיים בתל אביב עוד שלל אירועי גאווה ובהם כנסי בריאות וחינוך, כנס מתגייסים, פיקניק משפחות, רייב נשים ושאר אירועי תרבות פסטיבל הדראג וויגסטוק המיתולוגי יחזור לגן העצמאות, ובמהלך החודש כולו יקיימו המרכזים הקהילתיים בעיר, בשיתוף המרכז הגאה, אירועי "גאווה בשכונה" ברחבי השכונות בעיר.
מיטל להבי, סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק הקהילה הגאה, אמרה כי "המאבק של הקהילה הגאה לחיים בביטחון ובכבוד בכל מקום בארץ עוד רחוק מלהסתיים. תל-אביב-יפו היתה והינה מגדלור לזכויות הלהט"ביות ולהנכחה שלהן במרחב הציבורי, באמצעות הקמת המרכז הגאה הראשון בארץ ומגוון האירועים והפעילויות המתקיימות בעיר כל השנה. חודש הגאווה, ומצעד הגאווה שבשיאו, הפכו למסורת שמבטאת את המחויבות שלנו להמשיך ולתמוך בשינוי מציאות החיים של הקהילה - ממאבק על זכויותיה ועד להפיכתה לקהילה חזקה שנושאת את דגל הזכויות בשם המגוון המגדרי בפרט ובשם זכויות האדם בכלל".
פורסם לראשונה: 22:49, 11.05.22