3 צפייה בגלריה
בית כלא גלבוע
בית כלא גלבוע
בית הכלא גלבוע
(צילום: EPA)
כלא גלבוע שממנו ברחו אמש ששת האסירים הביטחוניים נחשב למתקן הכליאה השמור ביותר בישראל, אך מתברר כי התוכניות שלו היו חשופות לעיני כל ופורסמו באתר האינטרנט של משרד האדריכלים "פורה יעקבי קרני". לא ברור אם הנמלטים היו מודעים לשרטוטים הללו או הסתייעו בהם.
באתר משרד האדריכלים, אשר הוסר בינתיים מהאינטרנט, ניתן היה לעיין בשרטוטים של כלא גלבוע. ניתן לראות בהם את כל המבנים בשטח הכלא, ולדלות מהם מידע כגון מספר התאים בכל אגף. באתר הופיעו גם תוכניות של בתי כלא אחרים שבבנייתם השתתפה החברה.

הבריחה מכלא גלבוע - כתבות נוספות:
בינתיים ממשיכים כוחות הביטחון במצוד אחר ששת האסירים. על פי הערכות המשטר חלקם כבר יצאו מגבולות המדינה, אך ייתכן כי כמה מהם נמצאים באזור עמק בית שאן. המשטרה פרסה יותר מ-200 מחסומים מרחבי הארץ.
ראש הממשלה נפתלי בנט קיים לפני כניסת החג התייעצות ביטחונית בהשתתפות שר הביטחון בני גנץ, השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, ראש השב"כ נדב ארגמן, מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי, נציבת שב"ס קטי פרי ובכירים נוספים. צו איסור פרסום הוטל על פרטי חקירת בריחת המחבלים.
3 צפייה בגלריה
חיפושים אחרי האסירים הביטחוניים שנמלטו מכלא גלבוע
חיפושים אחרי האסירים הביטחוניים שנמלטו מכלא גלבוע
החיפושים באזור בית הכלא
(צילום: gettyimages)
3 צפייה בגלריה
המנהרה שממנה ברחו שישה אסירים ביטחוניים מכלא גלבוע
המנהרה שממנה ברחו שישה אסירים ביטחוניים מכלא גלבוע
המנהרה שדרכה נמלטו האסירים
(צילום: AFP)
האסיר המוכר ביותר מבין הנמלטים הוא זכריה זביידי, שנחשב לסמל של מחנה הפליטים בג'נין ושל האינתיפאדה השנייה. יחד איתו נמלטו מחמוד עבדאללה עארדה (46) שנשפט למאסר עולם וכלוא מ-1996, אחיו מוחמד קאסם עארדה (39) השפוט גם הוא למאסר עולם מאז 2002, יעקוב מחמוד קאדרי (49) שמרצה מאסר עולם מאז 2003, איהאם נאיף קממג'י (35) שהורשע בגרימת מותו של אליהו אשרי ונכלא ב-2006 למאסר עולם, ומונאדל יעקוב אינפיעאת (26) שכלוא מ-2019.
אינפיעאת שהה בכלא הישראלי גם לפני עשור כשנעצר בפברואר 2011 בגין השלכת בקבוק תבערה ונשלח ל-11 חודשי מאסר. הוא יצא מהכלא במסגרת הפעימה השנייה של עסקת שליט, אז שוחררו 550 אסירים מהכלא. זביידי נמנה עם ארגון הפתח, ואילו חמשת האחרים הם פעילים בג'יהאד האיסלאמי.