יו"ר מרצ ושר הבריאות ניצן הורוביץ התייחס הערב (רביעי) להחלטתה של יו"ר הקואליציה, ח"כ עידית סילמן מימינה, לפרוש מהקואליציה ואמר כי "זה לא תמיד קל גם לנו, אבל אנחנו עושים הכל כדי לשמור על הממשלה הזו - וגם עכשיו. אולי יש אנשים שמתגעגעים לסגרים של הממשלה הקודמת". לדבריו, "האלטרנטיבה היא פי אלף יותר גרועה. מה שאנחנו עושים בממשלה הוא חשוב, הממשלה הזאת עושה דברים טובים". את הדברים אמר הורוביץ בוועידת האקלים של מרצ במוזיאון הטבע בתל אביב. פרישתה של יו"ר הקואליציה, כזכור, באה ברקע סערת הכנסת החמץ לבתי חולים - שבמרכזה עמדו הורוביץ וסילמן.
ראש הממשלה נפתלי בנט עדכן כי שוחח עם כל ראשי המפלגות מהבוקר וציין: "כולם רוצים להמשיך עם הממשלה הזו". הורוביץ אישר כי גם במרצ מעוניינים בהמשך כהונת הממשלה: "זאת ממשלה מורכבת, אנחנו יודעים את זה, יש בה אנשים עם דעות שונות. חילונים, דתיים, יהודים, ערבים. אז יש לנו מחלוקות - אבל אפשר וצריך לדעת להסתדר וזה מה שעשינו עד עכשיו. מטרת הממשלה הזאת יותר גדולה וחשובה מחילוקי הדעות בינינו. לכן אני עדיין חושב שאפשר וצריך לפתור את המשבר הזה. נעשה כל שאנו יכולים כדי לשמור על הממשלה הזאת".
3 צפייה בגלריה
סילמן והורוביץ. עמדו במרכז סערת החמץ
סילמן והורוביץ. עמדו במרכז סערת החמץ
סילמן והורוביץ. עמדו במרכז סערת החמץ
(צילום: יואב דודקביץ')

גם שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס לטלטלה הפוליטית וכתב בטוויטר: "שוחחתי עם ראש הממשלה ואנחנו נפעל כדי לנסות ולשמר את הממשלה. כחול לבן הייתה ותמשיך להיות הסיעה הממושמעת והמרכזית ביותר בקואליציה. אנחנו רוצים בקיומה של הממשלה ובהצלחתה, ובמובן הזה לא השתנה דבר מאתמול".
מוקדם יותר היום צייץ הורוביץ בחשבון הטוויטר שלו: "את המשבר בקואליציה צריך וניתן לפתור. מרצ היא שותפה אחראית ואנחנו מחויבים ונפעל להמשך כהונתה של הממשלה, כי זו ממשלה חשובה שעובדת ומקדמת מהלכים שהוזנחו במשך שנים. כך צריך לנהוג כל מי שטובת המדינה והחברה הישראלית לנגד עיניו".
3 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
גנץ ובנט שוחחו. "ננסה לשמר את הממשלה"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
רק בתחילת השבוע תקפה סילמן את שר הבריאות בדיון בוועדת הבריאות שבראשותה ואמרה כי "לא נוכל לאפשר לאדם כזה להמשיך ולהיות שר". את הדברים אמרה לאחר שהורוביץ הנחה את בתי החולים לאפשר הכנסת חמץ בפסח, כפי שפסק בג"ץ - ואמרה: "כששר בממשלה אומר שאפשר להכניס חמץ, זה זלזול בכמעט 70% מהציבור".
"הוא הפיל לי את האסימון. לעם ישראל יש בסוף דגלים, דגלים שאנשים, דורות שלמים המיתו עצמם על הדגלים האלה, ואנחנו בטח בממשלה הנוכחית לא נהיה חלק מהפלתם. חייבים לכבד את הציבור. לא נוכל לקחת חלק במקום כזה שזו האמירה".
3 צפייה בגלריה
ניצן הורוביץ
ניצן הורוביץ
הורוביץ בוועידת האקלים, הערב
(צילום: שאול גולן)

בסביבת הורוביץ הגיבו לדבריה של סילמן, הזכירו את פסיקת בג"ץ בנושא והבהירו ש"בתי חולים הם אכן מקום ציבורי, ועל כן ישמרו על רווחתו וכבודו של כל הציבור בישראל על פי אמונתו ודרכו. בלי פגיעה ובלי כפייה".
הורוביץ, נזכיר, שיגר בשבוע שעבר מכתב למנהלי בתי החולים ברחבי הארץ, ובו דרש לקיים את פסיקת בג"ץ, שמתירה הכנסת חמץ לשטחי בתי החולים במהלך חג הפסח. פנייתו של השר הורוביץ לבתי החולים הגיעה בעקבות הפרסום ב-ynet, לפיו הנהלת בית החולים הדסה הנחתה את עובדי המוסד, וכן את ציבור המטופלים והמבקרים, שלא להכניס חמץ לבית החולים במהלך חג הפסח.
פסיקת בג"ץ אמנם מונעת הטלת איסורים כלשהם על הכנסת חמץ למוסדות הרפואיים במהלך החג, אך כפי שעלה מפרוטוקול דיון של הנהלת הדסה, במוסד הרפואי התכוונו לנסות ולעקוף את הפסיקה על ידי "בקשה" מעובדי המוסד שלא יביאו ויאכלו מזון שאינו כשר לפסח, וכן באמצעות הנחיית אנשי האבטחה "לבקש בנימוס" מהמטופלים ומהמבקרים שלא להכניס חמץ לבית החולים. בהדסה אישרו את כוונתם זו, וציינו כי הבקשה תיעשה "מתוך התחשבות בכל באי המרכז הרפואי", וכי הם "בטוחים כי רוב רובו של הציבור יענה בחיוב לבקשה ויפגין רגישות כלפי האחר".