דיווחים על תקיפות בכל החזיתות: צה"ל הודיע היום (שבת) אחר הצהריים כי מטוס קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו היום שלוש חוליות מחבלים בשטח לבנון. בנוסף, הצבא תקף "תשתית מבצעית" של חיזבאללה וביצע ירי ארטילרי הבוקר למרחבים בשטח לבנון. בבינת ג'בייל ניזוקו בתים ומכוניות בתקיפה ישראלית. בתיעוד דרמטי נראית במצלמת רכב רגע פגיעת טיל נ"ט שירה חיזבאללה.


3 צפייה בגלריה
ההרס בנת ג'בייל בלבנון, לאחר תקיפה ישראלית
ההרס בנת ג'בייל בלבנון, לאחר תקיפה ישראלית
ההרס בבינת ג'בייל בלבנון, לאחר תקיפה ישראלית
3 צפייה בגלריה
תקיפה של ישראל בכפר כילא בדרום לבנון
תקיפה של ישראל בכפר כילא בדרום לבנון
תקיפה בכפר כילא בדרום לבנון
(צילום: AFP)
הכותרת
כללי המשחק החדשים עם חיזבאללה ואיראן | רונן ברגמן
26:05
עוד נמסר כי במהלך היום זוהו כמה שיגורים מלבנון לעבר ישראל. "לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל", מסר דובר צה"ל - על רקע התפוצצותם של שני כטב"מים של חיזבאללה במורדות הר דב. גבר נפצע קל מאוד בקיבוץ דן מאחד השיגורים מלבנון.
במקביל, משרד ההגנה הסורי האשים את ישראל בתקיפות אחר הצהריים באזור העיר חלב. לפי ההודעה, ישראל תקפה כמה מוקדים דרומית לעיר. "יש נזק חומרי", הודו בסוריה. בהודעה צוין כי התקיפה שוגרה על ידי ישראל מאזור הים התיכון, מערבית לעיר הנמל לטקיה.
מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם, שמזוהה עם האופוזיציה הסורית ומקום מושבו בלונדון, דיווח במקביל כי ארבעה בני אדם נהרגו ושלושה נפצעו בתקיפה. לפי הדיווח, ישראל תקפה את שדה התעופה באמצעות 6 טילים ונפגעו בו מחסנים ומוצבים של המיליציות הפרו-איראניות באזור שדה התעופה בחלב.

הלילה דווח על תקיפה באזור אל-בוכמאל שבסוריה, צמוד לגבול עם עיראק ועל ציר הברחות הנשק מאיראן ללבנון. בתחילה נטען כי ארצות הברית היא זו שתקפה באזור, אבל גורם אמריקני הכחיש שארצות הברית תקפה באזור. כבר הבוקר פורסם ב-ynet כי ההערכה היא שישראל אחראית, וגם מרכז המעקב הסורי עדכן שככל הנראה מדובר בתקיפה ישראלית.
סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה מפי גורמי ביטחון עיראקיים כי בהפצצות הלילה פגעו מטוסי קרב "לא-מזוהים" בשיירה של שמונה משאיות – ולפחות ארבע מהן נהרסו. לפי הגורמים גם שלושה בניינים ששימשו את המיליציות הפרו-איראניות באזור נפגעו בהפצצה.
לפי הדיווחים, 19 "לוחמים פרו-איראנים" נהרגו בתקיפות באל-בוכמאל ובסביבת העיירה. עוד דווח כי התקיפות כללו תשע הפצצות נגד יעדים צבאיים באזור, וכי בין ההרוגים ארבעה אזרחים סורים ושישה עיראקים. בסוכנות הידיעות AP דווח שבין ההרוגים שם ארבעה פעילי חיזבאללה. ארגון הטרור הלבנוני הודיע הבוקר בעצמו על ארבעה הרוגים בשורותיו – מבלי לציין היכן נהרגו בדיוק.
ניב שעיוביץ השתתף בהכנת הכתבה