ראש הממשלה בנימין נתניהו עקץ הבוקר (יום ראשון) את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שקרא "לרוץ לגבעות" ביום שישי האחרון. "האמירות הללו פוגעות באינטרסים החיוניים של מדינת ישראל והן חייבות להיפסק", אמר נתניהו בישיבת הממשלה. בן גביר לא נכח בחדר באותה עת.
נתניהו, שלא התייחס בדבריו לפרעות המתנחלים מאז הפיגוע ליד עלי, הוסיף כי אמירותיו של בן גביר "מערערות את החוק והסדר ביהודה ושומרון. לא רק שלא נגבה פעולות כאלה, הממשלה שלנו תפעל נגדן בתקיפות. הפעולות הללו פוגעות במפעל ההתיישבות".
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, איתמר בן גביר
בנימין נתניהו, איתמר בן גביר
נתניהו עקץ, בן גביר לא נכח בחדר
(צילום: AP, עמית שאבי)
ראש הממשלה התייחס לפיגוע ליד עלי בשבוע שעבר, ולחיסול חוליית מחבלים בסיכול מהאוויר. "בשבוע שעבר שינינו את המשוואה מול המחבלים ביהודה ושומרון. צה"ל וכוחות הביטחון חיסלו מחבלים בג'נין באמצעות כטב"ם וזה סימן לבאות. אנחנו נוקטים מדיניות חריפה כדי להגן על ביטחון אזרחי ישראל. אני נותן גיבוי מלא לכוחות הביטחון שעושים עבודה מצוינת", אמר.
ברקע הקמתם של לא פחות משבעה מאחזים לא חוקיים ביהודה ושומרון בשבוע שעבר בידיעת ראש הממשלה והדרג המדיני, נתניהו ציין כי "אני אומר כל הזמן שהתגובה ההולמת לטרור היא להילחם במחבלים ובמקביל להעמיק את שורשינו בארצו, ולכן אנחנו מחסלים מחבלים במספר שיא ובונים בהיקף רחב, אני מדגיש, לפי תוכניות מאושרות".
בן גביר, שכאמור לא נכח בישיבה, אמר בתגובה לדבריו של נתניהו: "אני מעריך ואוהב את ראש הממשלה, אבל בעיית המשילות שלנו לא מתחילה במתיישבים ביו"ש, אלא בסלחנות למתפרעים ברמת הגולן והעדר אכיפה ברהט. אני נגד אכיפה סלקטיבית. ממשלת ימין חייבת לממש את חזונה, התיישבות בשטחי יו"ש לצד אפס סובלנות כלפי מי שמאיים שאם לא ניעתר לבקשותיו תהיה מלחמה. אסור לישראל להתקפל".

כאמור, השר בן גביר הגיע ביום שישי לביקור במאחז אביתר, שאליו עלו מאות מתנחלים בעקבות פיגוע הירי בעלי, וקרא למתנחלים להקים מאחזים נוספים: "רוצו לגבעות, תתיישבו. עמדתי ידועה. אני נותן לכם גיבוי מלא ומוחלט, אבל אני רוצה הרבה יותר מהיישוב כאן, צריך שיהיה כאן יישוב מלא, לא רק כאן, אלא בכל הגבעות מסביבנו. צריך ליישב את ארץ ישראל ובמקביל ליישוב הארץ צריך לצאת למבצע צבאי, להוריד בניינים, לחסל מחבלים, לא אחד או שניים אלא עשרות ומאות ואם צריך גם אלפים".
מאז הפיגוע בעלי התרחשו שורת מקרים שבהם מתנחלים פגעו ברכוש בכפרים פלסטיניים, בין היתר על ידי הצתות. רק אתמול הגיעו עשרות מתנחלים לכפר אום ספא מצפון לרמאללה, שם התעמתו עם פלסטינים, והציתו לפחות שני בתים, בנוסף לשלושה כלי רכב. התקיימו גם השלכות אבנים בין הפלסטינים למתנחלים, וחייל שהגיע למקום יחד עם כוח צה"ל נפגע באורח קל.