לראשונה מאז נכנס לתפקידו, שר הביטחון יואב גלנט נפגש היום (שלישי) עם ראשי הרשויות מעוטף עזה וראשי הערים בדרום. הפגישה נערכה בנתיבות ועסקה בצרכים הביטחוניים של היישובים. בין הנושאים שנדונו, הועלו סוגיות כחלק מהפקת הלקחים ממבצע "עלות השחר". ראשי הרשויות העלו בפני השר את הנושאים הבוערים וכולם דיברו על מחסור במיגון.
1 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט נפגש עם ראשי רשויות בדרום
שר הביטחון יואב גלנט נפגש עם ראשי רשויות בדרום
שר הביטחון גלנט וראשי רשויות בדרום. "צריך להאיץ תהליכים ולצמצם פערי מיגון"
באשקלון למשל, ממתינים ליישום החלטת הממשלה הקודמת - תקציב של 330 מיליון שקלים לצורך מיגון של יותר מ-8,000 בתי אב בעיר. "החלטת הממשלה הקודמת לתקצב את מיגון אשקלון אמנם נכונה וחשובה, אבל היישום שלה היה מורכב מאוד ובירוקרטי ולכן לא התקדמנו יותר מדי", אמר ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, בשיחה עם ynet. הוא סיפר כי "השר גלנט היה קשוב לדרישות שלנו. ישנם הרבה מאוד פערי מיגון בעוטף עזה ובערי הדרום. צריך להאיץ תהליכים ולצמצם את הפערים לפני שיהיה מאוד מידי".
מטעמו של שר הביטחון נמסר כי הפגישה עם ראשי הרשויות מאזור הדרום עסקה בדרכים לחיזוק ההתיישבות בדרום ולשמירת ביטחון התושבים. ראשי הרשויות הציגו את האתגרים והצרכים העתידיים עבור התושבים, והשר הציג בפניהם את האסטרטגיה הביטחונית של ממשלת נתניהו. "האיום האיראני הוא בראש סדר העדיפויות שלנו", אמר להם.
מלבד ראש העיר אשקלון גלאם, השתתפו בפגישה ראש העיר נתיבות יחיאל זוהר, ראש העיר שדרות אלון דוידי, ראש העיר אופקים איציק דנינו, ראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן, ראש המועצה האזורית מרחבים שי חג׳ג׳, ראש המועצה האזורית חוף אשקלון איתמר רביבו וראש המועצה האזורית לכיש דני מורביה.
החוק היבש, שנחקק לפני יותר מעשור, קובע שרק יישובים הנמצאים בטווח של שבעה קילומטרים מהרצועה יהיו זכאים להטבות מיגון כיישובי עוטף. אך המחוקקים לא לקחו בחשבון שהמצב בשטח ישתנה - וכך גם מרקם החיים של התושבים שהיומיום שלהם מתנהל כולו בטווח שבעת הקילומטרים. במקרים בהם מתרחשות תקיפות מעזה, המשפחות המתגוררות באזור נאלצות לרוץ למרחקים ארוכים בטווח של 15 שניות, לשכב על הרצפה או להסתתר תחת משקוף. לרבים מהמבוגרים והקשישים אין יכולת לרוץ או לתפוס מחסה.