ניסיון פיגוע בדרום הר חברון
(צילום: ליאור מרצ׳נה, חמ״ל קב״טים)

ניסיון פיגוע בדרום הר חברון: פלסטיני ניסה לדקור היום (חמישי) חייל סמוך לכפר אל פוואר, וחוסל על ידי הכוח במקום. המחבל, שריף חסן רבאע (22), שהגיע למחסום של החיילים סמוך לכפר, סירב להזדהות. לאחר שניסה לדקור את הלוחם, כוח של הנדסה קרבית מגדוד 605 פתח בירי ונטרל אותו. המחבל, תושב העיר דאהרייה שליד חברון, נפצע בחזהו, ובהמשך נקבע מותו בבית החולים סורוקה בבאר שבע. לא היו נפגעים בקרב הלוחמים.
דובר צה"ל מסר כי "המחבל התקרב לעבר הכוח וניסה לדקור בסכין את אחד הלוחמים. הכוח ירה לעברו ונטרל אותו. לא היו נפגעים בקרב הכוחות".
3 צפייה בגלריה
שריף חסן רבאע
שריף חסן רבאע
שריף חסן רבאע
3 צפייה בגלריה
הסכין ששימש את המחבל
הסכין ששימש את המחבל
הסכין ששימשה את המחבל
3 צפייה בגלריה
ניסיון לפיגוע בהר חברון
ניסיון לפיגוע בהר חברון
זירת האירוע
בשישי האחרון ירה כוח צה"ל לעבר חשוד פלסטיני לא חמוש, עבדאללה קלאלווה, שיצא ממכוניתו בכניסה הדרומית של שכם והתנפל על אחד הלוחמים המאבטחים את כיכר חטמ"ר שומרון. קלאלווה נפגע מהירי וטופל בזירה - בהמשך מותו נקבע במקום. לא היו נפגעים בקרב החיילים.
הכוח, חיילי מילואים מהגדוד שאחראי על הגזרה, ביצע נוהל מעצר חשוד שכלל קריאות לפלסטיני שרץ לעברם לעצור. הוא המשיך להתקרב אליהם - ולכן נורה. בכיסו נמצא מכתב התאבדות. מדובר צה"ל נמסר כי "בסמוך למפקדת חטיבת שומרון, חשוד יצא מרכב והחל להתקרב לעמדה צבאית. לוחמי צה"ל שהיו בעמדה פתחו לעברו בנוהל מעצר חשוד שכלל קריאות וירי לאוויר. החשוד המשיך להתקדם וניסה לתקוף את אחד הלוחמים. לוחם נוסף שהיה במקום ביצע ירי לעבר החשוד ופגע בו".
עוד קודם לכן אירע ניסיון פיגוע ירי לעבר רכב ישראלי בסמוך לעיר רוואבי שבמרחב חטיבת בנימין, סמוך לרמאללה. לא היו נפגעים, אך זוהו פגיעות על הרכב הישראלי.
האירועים מתרחשים בצל המתיחות הביטחונית הגוברת בתקופה האחרונה. ברביעי האחרון שני לוחמי מילואים בצה"ל בשנות ה-30 לחייהם נפצעו באורח בינוני וקל בפיגוע דריסה בצומת תפוח שבשומרון. הכוח שהיה במקום הגיב בירי, אך המחבל, שנהג ברכב מסחרי לבן, נמלט ככל הנראה לכיוון בנימין. לאחר שעות ספורות הסגיר את עצמו לידי הכוחות וטען כי זו הייתה תאונה, אולם בצבא עדיין חוקרים את האירוע כדריסה מכוונת.
מתחילת השנה, בחודש אחד בלבד, נרשמו יותר מ-30 פיגועים שבהם נרצחו שבעה בני אדם, כולם בפיגוע הירי הקטלני בשכונת נווה יעקב בירושלים לפני כשבועיים - אירוע הטרור הקטלני ביותר מאז 2011.