1 צפייה בגלריה
פצוע מיידוי אבן בקרני שומרון
פצוע מיידוי אבן בקרני שומרון
אבן השיש שהושלכה לרכב
גבר ישראלי כבן 51 שתדלק את רכבו בכפר פונדוק הסמוך לקרני שומרון נפצע באורח קל בראשו מאבן שיש גדולה שנזרקה לעברו. צוותי הרפואה פינו אותו לבית החולים מאיר בכפר סבא. המקרה התרחש על רקע החשש מכניסת ישראלים לכפרים פלסטיניים, כשרק אתמול חולץ ישראלי שנכנס בשוגג לכפר תורמוס עיא שסמוך לרמאללה ורכבו הוצת - וביום שבת נרצחו ביריות שי סיילאס ואביעד ניר שהגיעו לתקן את המזגן ברכבם בחווארה.
ישראלי שנכנס אתמול בשוגג לכפר תורמוס עיא שנמצא מזרחית לרמאללה הותקף אתמול כאמור על ידי פלסטינים שהציתו את רכבו. פלסטינים אחרים סייעו לו. האיש, שמצבו הוגדר קל, חולץ כאמור בסיוע כמה פלסטינים תושבי הכפר, חבר לכוחות הביטחון והועבר לתחקור.
בצה"ל אמרו כי "האזרח הישראלי חולץ מהכפר על ידי כוחות צה"ל. בזמן שהיה בכפר, מספר פלסטינים התקהלו סביבו, זרקו לעברו אבנים והציתו את רכבו. הכוחות נכנסו לכפר והוציאו אותו. עם יציאת הכוחות והאזרח מהכפר, התפתחה הפרת סדר, במהלכה מספר חשודים השליכו חפץ בוער ויידו אבנים לעברם. אין נפגעים". לפני כן הזהירו בצבא כי "הכניסה לשטחי A אסורה ומסוכנת לישראלים".

בפיגוע הירי בחווארה בשבת נורו למוות אביעד ניר (28) ואביו שי סיילאס ניגרקר (60) בעת שהגיעו לתקן את המזגן ברכבם ולקנות אביזרים לרכב בכפר חווארה. השניים הכניסו את רכבם לשטיפה בעסק הסמוך, שאליו הגיע המחבל. הכוחות שפועלים באופן קבוע בחווארה לא שמעו או יצרו קשר עין עם המחבל בחסות הרעש של מכון שטיפת המכוניות שבו אירע הפיגוע.
במערכת הביטחון חוששים מהתופעה שעימה הם מתמודדים כבר שנים, שבה ישראלים חוצים את שטחי A ונכנסים לתוך כפרים ועיירות פלסטיניים באופן לא מסודר ולא מתואם.
"נדרתי נדר שרגלי לא תדרוך יותר במקום הזה", סיפר בשבת בשיחה עם ynet אבי אלחרר, נהג הסעות מאשדוד, שפגש במוסך בחווארה את האב ובנו - דקות לפני שנרצחו. לפני שהגיע לחווארה הוא שוחח עם בעל מוסך מקומי. "הוא אמר לי שרגוע שם, אין צבא, הכול שקט. אמרתי שאם אין בלגן אני בא".
הכניסות לשטחים הפלסטיניים מתרחשות לרוב בשל ענייני מסחר, בגלל הפיתוי הגדול של מחירים נוחים וזולים. הדבר לא נעצר רק במוסכים, אלא גם בענייני רפואה, עסקים קטנים וגם הוצאת פועלים לעבודות שיפוצים פרטיות. כניסת ישראלים לשטחים פלסטינים אינה תופעה שמתמקדת רק באזור אחד אלא נכונה לכל יהודה ושומרון.