התנגדות ליוזמה של משרד הבריאות: יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, אמר כי הארגון לא יסכים בשום אופן לאפשרות שרופאים שנדבקו בקורונה ימשיכו כרגיל בעבודתם "תוך סיכון חולים וצוותים רפואיים". לדבריו, "בחינה מחדש תמיד ראוי לעשות - אבל הפקרות ושליפות מהמותן הן לא תכנית עבודה".
הדברים נאמרו בעקבות הפרסום הבוקר ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet על כך שבמשרד הבריאות שוקלים להתיר לרופאים ואנשי צוות חיוביים ללא סימפטומים להמשיך לעבוד כל זמן שאינם מגלים סימפטומים. זאת על רקע חשש שרבים מהצוותים הרפואיים ייכנסו לבידוד – מה שיגביר את העומסים בבתי החולים.
3 צפייה בגלריה
ועידת הבריאות ידיעות אחרונות ynet היכל התרבות תל אביב
ועידת הבריאות ידיעות אחרונות ynet היכל התרבות תל אביב
"לא נסכן את החולים והצוותים". ציון חגי
(צילום יריב כץ )
3 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בית חולים בילינסון
מחלקת קורונה בית חולים בילינסון
מחלקת קורונה בית חולים בילינסון
(צילום: רויטרס)
לדברי פרופ' חגי, "יש מקום לשקול קריטריונים חדשים בכל הקשור לתקופת הבידוד של צוותים רפואיים לרבות האפשרות לקצר את תקופת הבידוד - אולם ההסתדרות הרפואית לא תאפשר שום תרחיש שבו מעמידים את החולים ואת הצוותים בפני סכנה בריאותית".
גם פרופ' רן בליצר, ראש קבינט המומחים, התייחס לנושא. "יש דיון ער על מדינות המאפשרות לעובדי בריאות א-תסמיניים לבוא לעבודה (בשיא הגל כאשר המערכת כורעת תחת נטל המאושפזים וקיימת פגיעה באיכות הטיפול, וכל יד קובעת). חשוב להבדיל בהקשר זה בין עבודה של אותם עובדים במחלקות קורונה (סביר, כשאין ברירה), למחלקה עם אוכלוסייה פגיעה (לא סביר בעיני)".
3 צפייה בגלריה
רן בליצר
רן בליצר
פרופ' רן בליצר
(צילום: מוטי קמחי)

המהלך הנוכחי מתגבש על רקע העלייה החדה במספר המאומתים היומי ושיעור החולים הקשים. בידי משרד הבריאות תחזיות המצביעות על היעדרות צפויה של אלפי עובדי מערכת הבריאות בשל הדבקה. בתרחיש הקיצוני האומיקרון ישתק מחלקות ויביא לביטול ולדחייה של טיפולים וניתוחים.
מנתוני משרד הבריאות עולה כי אתמול אובחנו 17,521 מאומתים לקורונה. כ-11.7% מהבדיקות שפוענחו אתמול, לאחר שינוי מתווה הבדיקות, התגלו חיוביות - שיא בשיעור החיוביים מזה יותר משנה. מספר החולים קשה עלה דרמטית ל-205 לעומת 172 ביום לפני כן.
בחלק מבתי החולים יש כבר עשרות עובדים שמאומתים לנגיף, ומספרי הנדבקים ממשיכים לזנק. בבידוד שוהים כמובן גם עובדים שלא נדבקו אלא רק נחשפו למאומתים.
מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, צפוי לשוחח היום עם מנהלי בתי החולים. בין היתר נושא הבידוד של הצוותים הרפואיים צפוי לעלות לדיון, גם על רקע הנהלים החדשים לקיצור הבידוד של עובדים שנחשפו לחולים אך אינם מאומתים. על פי ההנחיות, "כלל עובדי הבריאות שנחשפו לחולה ושוחררו מבידוד, יחזרו לעבודה ויבצעו בדיקה נוספת ביום השלישי והשביעי לחשיפה". יש לציין כי בין השיקולים לחסן בפעם הרביעית את עובדי מערכת הבריאות קיים הצורך בצמצום בידודים.