הלחימה התחדשה, וההנחיות משתנות: דקות ספורות לפני הדד-ליין לקבלת רשימת החטופים, הודיע הבוקר (שישי) פיקוד העורף על החמרת הנחיות ההתגוננות. בהודעה רשמית שמסר דובר צה"ל דקות לאחר מכן הוא הודיע כי חמאס הפר את ההסכם, וצה"ל חידש את האש.
2 צפייה בגלריה
מפה של פיקוד העורף
מפה של פיקוד העורף
המפה החדשה
2 צפייה בגלריה
ההנחיות החדשות של פיקוד העורף
ההנחיות החדשות של פיקוד העורף
ההנחיות שהוחמרו
לפי ההנחיות החדשות, ברוב יישובי גוש דן, השפלה ולכיש, וביישובי מערב הנגב ומרכז הנגב ניתן לקיים לימודים רק במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות הנדרש.
בעקבות ההודעה, וחידוש האש, הודיעו בתי ספר ועיריות במרכז כי חלק מהתלמידים ישובו ללמוד בזום. בחולון הוחלט כי לא יתקיימו כלל לימודים היום, "מתוך דאגה לשלום התלמידים". רק לפני עשרה ימים החזיר פיקוד העורף את גוש דן לשגרה מלאה.
לפני השעה שש בבוקר, לראשונה אחרי שבוע ועוד לפני שפגה הפסקת האש, נשמעה אזעקת צבע אדום בשדרות ובעוטף. כיפת ברזל יירטה רקטה, וכעבור כשעה שוב נשמעה אזעקה, בעקבות שיגורים נוספים. הדד-ליין שנקבע להעברת רשימת משוחררים חדשה היה 7:00 בבוקר. בלילה הייתה מחלוקת קשה על הרשימה, וישראל הבהירה שאם לא יהיו עשרה חטופים חיים הלחימה תחודש. בחמאס ניסו "לעשות משחקים", אבל רשימה רלוונטית שאפשר לדון עליה לא הייתה.