יונתן חבקוק, תושב אלעד שנרצח כשנאבק עם המחבלים שביצעו את טבח הגרזנים, הותיר אחריו אישה וחמישה ילדים. "בעלי היה איש חסד", סיפרה האלמנה לימור חבקוק בריאיון לאולפן ynet הבוקר (ראשון). על רגעי הגבורה של יונתן אמרה: "הציל ילדים כשהתעמת עם המחבלים".
"הלב מסרב להאמין שבעלי נרצח בדם קר על ידי רוצחים נבזיים" אמרה לימור, "הילדים נשארו יתומים - חמישה ילדים שבעלי נתן להם את כל כולו. יונתן היה איש חסד, איש שליווה את כולם וראה את האחר. הוא לא ראה מגזרים, הוא לא ראה צבעים הוא ראה את הנשמה של האדם. כולם היו מבחינתו אחים, התושבים באלעד היו קוראים לו 'אחינו'. אנשים לא ידעו שקוראים לו יונתן. סיפרו לי שלפני שהאירוע קרה הוא לקח את אחד הבנים שלי לפארק, ליהנות ביום העצמאות. היו ילדים שלא היו להם כרטיסים, אז הם באו ליונתן כי היה לו לב ענק. הוא תמיד נתן מעצמו לעם ישראל, נתן לכל אחד - חילוני, חרדי, דתי, ערבי זה לא משנה, הוא פשוט נתן".
2 צפייה בגלריה
ההרוג בפיגוע יונתן חבקוק
ההרוג בפיגוע יונתן חבקוק
יונתן חבקוק ז"ל. נאבק במחבלים ואיפשר לילדים לברוח
2 צפייה בגלריה
אלמנתו של יונתן חבקוק עם ילדיהם בהלוויתו
אלמנתו של יונתן חבקוק עם ילדיהם בהלוויתו
הלווייתו של חבקוק. "הוא נלחם, ובסוף הכניעו אותו"
(צילום: אוראל כהן)
היה רגע שבו יונתן יכול היה להתגונן, לברוח או להימנע? "לפי מה שהבן שלי מספר, בעלי יכול היה לברוח אבל החליט שהוא נלחם. הוא ראה את המחבלים הנבזיים, הוא ראה שיש להם גרזן ביד. יונתן ניגש אליהם ונלחם איתם דקות ארוכות, הכניס להם מכות כאלה שהוא הציל באותם רגעים ודקות נצחיות מאות ילדים, שהצליחו לברוח. מאות הלוויות נחסכו והילד שלי גם ניצל, ברוך ה', בזכות אביו שבסופו של דבר יכול היה לברוח ולהישאר בחיים. אבל יונתן החליט שהוא הולך ונלחם, רצה לקחת להם את הגרזן מהיד. בסוף הם הכניעו אותו. גם הבן שלי, בן שש, גיבור - הוא בעצם הודיע על האירוע. הוא עזב את היד של בעלי כשהוא ראה שיונתן נפל לקרקע, הלך לשומר ואמר לו 'אבא שלי נהרג, יש פה מחבלים'. וככה הבינו שבעצם מתרחש פה הנורא מכול".
הבוקר, בתום כ-60 שעות של מצוד, תפסו כוחות הביטחון את שני המחבלים הפלסטינים, אסעד אל-ריפאעי וסובחי אבו שקיר, שביצעו את הפיגוע באלעד ביום חמישי. בפיגוע בעיר החרדית נרצחו גם אורן בן יפתח ובועז גול. המחבלים נתפסו ביער נחשונים, שבין אלעד לראש העין. "צוות משולב הבחין בשתי הדמויות החשודות בסמוך למחצבה", נאמר בהודעה משותפת של המשטרה, שב"כ וצה"ל. "המרדף המשולב כלל הפעלה של אמצעים טכנולוגים, מודיעיניים, כוחות איסוף ויחידות מיוחדות, של המשטרה, שב"כ וצה"ל, בהן יחידת מגלן, יחידת מרעול, לוחמי חטיבת הקומנדו ובסיוע מסוקי היחידה האווירית של משטרת ישראל".
אלמנתו בועז גול, גלית, אמרה בתגובה על לכידת המחבלים: "כולנו כואבים את האסון הכבד שפקד אותנו ובו חמישה יתומים נשארו ללא בועז ז"ל שנרצח. הכוחות לכדו את המחבלים ומנעו אסון כבד נוסף, וכולנו מודים להם ולעם ישראל שמחזק אותנו בעקבות האסון הכבד שפקד אותנו".