ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס היום (ג') למה שהוא מזהה כהתנהלות רכה מדי של המעצמות מול התקדמות תוכנית הגרעין של איראן, והצהיר שבמקרה הצורך – ישראל תפעל במנותק מהקהילה הבינלאומי. במהלך ביקור בתרגיל אוגדתי של עוצבת געש הוא אמר: "לא משנה מה יקרה בין איראן לבין המעצמות, ואנחנו בהחלט מודאגים מהעובדה שאין מספיק קשיחות מול ההפרות האיראניות - ישראל תגן על עצמה בכוחות עצמה".
הוא ציין כי צה"ל יתאמן באופן רציף ואינטנסיבי וישקיע את כל הנדרש בהיערכות למלחמה הבאה: "אנחנו נערכים לתרחישים השונים, הקרובים והרחוקים. אנחנו מתמודדים עם איראן ושלוחותיה בלבנון ובסוריה".
2 צפייה בגלריה
בנט וגנץ בביקור בתרגיל עוצבת געש
בנט וגנץ בביקור בתרגיל עוצבת געש
השר גנץ וראש הממשלה בנט, היום. "מתמודדים עם איראן ושלוחותיה"
(צילום: עמוס בן גרשום)
אחרי כחמישה חודשים של הפסקה, שבהם כונן באיראן משטר חדש וקיצוני יותר, יחודשו בסוף נובמבר השיחות הלא-ישירות בינה לבין ארה"ב על חזרה להסכם הגרעין. עלי באגהרי קאני, שעומד בראש המשלחת האיראנית לשיחות הנערכות בווינה, אמר לאחרונה שסיכם עם השליח האירופי לשיחות, אנריקה מורה, לחדש אותן ב-29 בחודש.
לקראת חידוש השיחות נועד אתמול שר החוץ יאיר לפיד עם רוב מאלי, השליח המיוחד של ארה"ב לענייני איראן המבקר בישראל. לפיד הציג את העמדה הישראלית שלפיה חזרה למשא ומתן עם איראן פירושה משיכת זמן מצד הרפובליקה האיסלאמית. הוא העלה את החששות המודיעיניים והטכניים שיש לישראל מחזרה להסכם ומהסרת העיצומים.
במקביל, בהערכת המצב השנתית של צה"ל שפורסמה כאן אתמול צוין כי נבלמה ההתבססות הצבאית של איראן בסוריה, בעיקר בסמוך לגבול עם ישראל. כמו כן, נטען שהואטה התעצמות חיזבאללה והמיליציות הפרו-איראניות בנשק אסטרטגי איכותי מדויק (טילים וכטב"מים מכל הסוגים) וכן שובשה אספקת סוללות ההגנה האווירית מתוצרת איראן שמאיימות על חופש הפעולה של חיל האוויר באזור. זאת כתוצאה ישירה מאפקטיביות המב"מ (המערכה שבין המלחמות) שצה"ל מנהל בזירה הצפונית.
2 צפייה בגלריה
בנט וגנץ בביקור בתרגיל עוצבת געש
בנט וגנץ בביקור בתרגיל עוצבת געש
השר גנץ וראש הממשלה בנט, היום בתרגיל האוגדתי
(צילום: עמוס בן גרשום)
בביקור בתרגיל הצבאי השתתף גם שר הביטחון בני גנץ: שאמר: "אנחנו רואים בימים אלה את המדיניות של איראן גם בהקשרי הגרעין, גם בהקשרי ההתעצמות שלה בחוץ ואת ההשפעה שלה בסוריה ובלבנון. העולם צריך לפעול כנגד איראן וישראל צריכה להמשיך לעשות את מה שהיא צריכה, בפרט בזירה הצפונית".
בביקור השתתפו גם הרמטכ"ל אביב כוכבי, מפקד פיקוד צפון, אלוף אמיר ברעם, מפקד הגיס הצפוני הנכנס, אלוף סער צור ועוד.