מהמורה נוספת לקואליציה, יממה לאחר החלטת שר הביטחון בני גנץ להחרים הצבעות ופיצוץ פגישתו עם ראש הממשלה נפתלי בנט: השר בלי תיק אלי אבידר (ישראל ביתנו) צפוי להודיע בצהריים (שלישי) על התפטרותו מהממשלה, אך הוא צפוי להישאר בקואליציה כחבר כנסת מן המניין. בשעה 14:00 ימסור אבידר הצהרה בעניין, במסגרת מסיבת עיתונאים שיקיים.
אבידר, שממתין למינוי משמעותי מאז הקמת הממשלה לפני שמונה חודשים, כעס שלמרות מינויו לשר לא נמצא עבורו תפקיד שכזה. ייאושו גבר בחודשים האחרונים, כשהתברר שאלעזר שטרן לא ימונה לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית ובכך גם לא יפנה לו את משרד המודיעין.
1 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
אלי אבידר. חיכה לתפקיד משמעותי - ולא קיבל
(צילום: מארק ישראל סלם)
אבידר היה מתומכי "ממשלת השינוי" וככזה לא צפוי לערער על עצם קיומה - אבל אמירותיו האחרונות מבהירות שהוא יקשה על הקואליציה ככל הניתן. שלשום למשל כתב בטוויטר כי "התקיים פינוי אלים וברוטאלי של מאהל מחאה נגד חוק הסמכויות מול הכנסת. אזרחים מעורבים שקיימו מחאה שקטה פונו באלימות. כלום לא השתנה מאז הממשלה הקודמת. בושה".
לפני שבועיים טען ש"הממשלה עלולה ליפול בגלל הגבלות הקורונה המיותרות שרומסות את החירות והפרנסה של האזרחים. הציבור הדמוקרטי לא יסלח לפוליטיקאים שלקחו את ההצבעה שלו, נכנסו לממשלה, ורמסו לו את החירות והפרנסה. עידן ההונאה הסתיים".

שר המשפטים גדעון סער התייחס בוועידת הנשיאים להתפטרות אבידר ואמר: ״אני מצטער על החלטתו של השר אבידר. זה בוודאי לא מסייע לעבודת הממשלה. יש לממשלה הזו כמה וכמה בעיות בשבועות האחרונים, וזה משפיע על העבודה שלנו בכנסת. אלי אבידר פעל רבות על מנת שתוקם ממשלת שינוי בישראל, ואני משוכנע שלמרות שהוא יהיה הרבה יותר עצמאי בכנסת, עדיין הוא לא יפגע ביציבות הממשלה״.
פחות מיממה לפני התפטרות אבידר הגיע לשיא משבר הפנסיות בצה"ל. גנץ הודיע אתמול שסיעתו כחול לבן לא תשתתף בחקיקה הממשלתית "בשל הפגיעה המסתמנת בביטחון המדינה ובשל הפרת התחייבויות קואליציוניות לאורך חודשים". הוא נכנס לאחר מכן לפגישה עם בנט, שהסתיימה ללא תוצאות.
בכירים בקואליציה תקפו את שר הביטחון בחריפות בעקבות הודעתו ואמרו: "זאת התנהגות ילדותית של מי שחושב שכולם מטומטמים. שוב גנץ מתנהג כחמוץ ומנסה לערער את היציבות של הקואליציה כמו ילד קטן. אולי הוא שוב מדמיין ממשלה עם ביבי".