לימור חבקוק, אלמנתו של יונתן חבקוק שנרצח בטבח הגרזנים באלעד במוצאי יום העצמאות, זעקה היום (ראשון) נגד היד הרכה שנוקטים במחבלים שנתפסו מוקדם יותר היום ותקפה בחריפות את ראש הממשלה נפתלי בנט: "למה נתנו להם סיגריה? הם עכשיו יישבו בבית מלון כשהילד שלי שואל איפה אבא שלו. תיקחו להם את האזרחות, מספיק עם הפיקניק. בנט - אם לא תתקן הדם על הידיים שלך" .
לימור הודתה על התמיכה שהיא מקבלת מהציבור. "אני רוצה להודות לעם ישראל היקר על החיבוק הענק והאוהב. בעלי יונתן היה איש של חסד ושל אמת. איש שלא ראה מגזרים, לא צבעים ולא עדות. הוא ראה את הנשמה של האדם, יהודי, נוצרי, ערבי, לא משנה. כולם קיבלו ממנו חיוך וחיבוק. גם השליח הערבי קיבל ממנו חיבוק ויונתן אמר לו 'אחי אתה עובד קשה, בוא תשתה מים'".
3 צפייה בגלריה
לימור חבקוק
לימור חבקוק
לימור חבקוק
(צילום: שאול גולן)
3 צפייה בגלריה
ההרוג בפיגוע יונתן חבקוק
ההרוג בפיגוע יונתן חבקוק
יונתן חבקוק ז"ל
(ז"ל )
לימור קראה לראש הממשלה להתפטר ודרשה לנקוט יד קשה עם המחבלים. "אני מבקשת מעם ישראל, תעשו רעש ותרעידו עולמות. די לדם, די ליתומים ואלמנות. אני אצטרך לגדל חמישה יתומים לבד. מספיק, תפסיקו לשבת עם הרוצחים האלה. ילד בן 6 לא צריך להגיד קדיש. בנט תתפטר, אתה יכול לתקן, אתה יכול לחזור בתשובה. אם לא תתקן הדם של בעלי על הידיים שלך. אם תמשיך לשבת עם הרוצחים באותו שולחן אין לך מחילה ואין לך סליחה. די לבית מלון. הם לא ינצחו אותנו, הם רוצחים".
"בנט, אתה יהודי, תוכיח שאתה יהודי", הוסיפה לימור. "תוכיח את זה למען הילד שלי בן השש שראה את אבא שלו נרצח. תחזור בתשובה, תעשה לעילוי נשמת הנפטרים. תן לעצמך את טיפת הכבוד האחרונה. כאלמנה לחמישה יתומים, אני מבקשת ממך, תפנה את הכיסא, תעשה מעשה טוב".
3 צפייה בגלריה
המחבל מעשן סיגריה לאחר שנתפס
המחבל מעשן סיגריה לאחר שנתפס
אחד המחבלים תועד מעשן סיגריה לאחר שנתפס

מוקדם יותר סיפרה לימור לאולפן ynet על רגעי הגבורה של יונתן, שנאבק עם המחבלים, ואמרה: "הוא הציל ילדים כשהתעמת עם המחבלים". לדבריה, "לפי מה שהבן שלי מספר, בעלי יכול היה לברוח אבל החליט שהוא נלחם. הוא ראה את המחבלים הנבזיים, הוא ראה שיש להם גרזן ביד. יונתן ניגש אליהם ונלחם איתם דקות ארוכות, הכניס להם מכות כאלה שהוא הציל באותם רגעים ודקות נצחיות מאות ילדים, שהצליחו לברוח. מאות הלוויות נחסכו והילד שלי גם ניצל, ברוך ה', בזכות אביו שבסופו של דבר יכול היה לברוח ולהישאר בחיים. אבל יונתן החליט שהוא הולך ונלחם, רצה לקחת להם את הגרזן מהיד. בסוף הם הכניעו אותו.
היא הוסיפה: "גם הבן שלי, בן שש, גיבור - הוא בעצם הודיע על האירוע. הוא עזב את היד של בעלי כשהוא ראה שיונתן נפל לקרקע, הלך לשומר ואמר לו 'אבא שלי נהרג, יש פה מחבלים'. וככה הבינו שבעצם מתרחש פה הנורא מכול".
הבוקר, בתום כ-60 שעות של מצוד, תפסו כוחות הביטחון את שני המחבלים הפלסטינים, אסעד אל-ריפאעי וסובחי אבו שקיר, שביצעו את הפיגוע באלעד ביום חמישי. בפיגוע בעיר החרדית נרצחו גם אורן בן יפתח ובועז גול. המחבלים נתפסו ביער נחשונים, שבין אלעד לראש העין. אחד המחבלים, אל-ריפאעי, תועד בהמשך מעשן סיגריה לאחר שנתפס, והתיעוד עורר סערה ברשתות החברתיות. עישון סיגריה, יצוין, נחשב חלק מדינמיקת חקירה רגילה, שעשויה לסייע בין היתר באיתור ממצאים נוספים שיסייעו בחקירה. במקרה זה, ניתנה הסיגריה לקראת איתור מיקום הגרזן שבו השתמשו המחבלים, וכן ההודאה והשחזור שלהם.