אסעד אל-ריפאעי וסובחי אבו שקיר, המחבלים מהפיגוע באלעד, נתפסו היום (ראשון) ביער נחשונים כשהם תשושים לאחר כמעט שלוש יממות בלי מים ומזון. אך לא רק שהם עברו בדיקה רפואית ראשונית בשטח כמקובל, ורק לאחר מכן הועברו לחקירת שב"כ - אחד מהם, אל-ריפאעי, אף תועד מעשן סיגריה לאחר שנתפס.
עישון הסיגריה נחשב חלק מדינמיקת חקירה רגילה, שעשויה לסייע בין היתר באיתור ממצאים נוספים שיסייעו בחקירה. במקרה זה, ניתנה הסיגריה לקראת סומן מיקום הגרזן שבו השתמשו המחבלים, וכן ההודאה והשחזור שלהם.
התיעוד עורר סערה ברשתות החברתיות בטענה ליחס מקל עם המחבלים, שרק 62 שעות קודם לכן רצחו באכזריות את אורן בן יפתח, בועז גול ויונתן חבקוק. משפחתו של חבקוק התייחסה לאותו התיעוד ומסרו: "אנו המומים ומזועזעים מהצורה בהם המחבלים הארורים ימח שמם נתפסו. איך הם מטפלים בהם ככה אחרי התפיסה שלהם, נותנים להם סיגריות".
3 צפייה בגלריה
המחבל מעשן סיגריה לאחר שנתפס
המחבל מעשן סיגריה לאחר שנתפס
"איך הם מטפלים בהם ככה?". המחבל והסיגריה - התיעוד עורר סערה
3 צפייה בגלריה
הגרזן שבאמצעותו על פי החשד המחבלים ביצעו את הפיגוע
הגרזן שבאמצעותו על פי החשד המחבלים ביצעו את הפיגוע
הגרזן ששימש את המחבלים - ורגע תפיסתם
"פשוט מזועזעים והמומים וכועסים מאוד ואין מילים לתאר את האכזבה, את גודל הכעס, את גודל העצבות. פשוט אין מילים אין לנו מילים לתאר את זה", הוסיפו.
המחבל שתועד מעשן הזדהה בשמו והודה בביצוע המעשה. הוא ציין כי הוא, יחד עם סובחי אבו שקיר, ביצעו את הפיגוע באלעד. כשנשאל על כך אמר שהוא לא זוכר "מה קרה בדיוק", אך ציין "הכנו אנשים". לאחר שנתפסו, במהלך סריקות ביער, אותר גם הגרזן ששימש אותם בפיגוע.
3 צפייה בגלריה
המבחלים שנתפסו
המבחלים שנתפסו
המבחלים שנתפסו
עם היוודע דבר תפיסתם, צהלות שמחה ומחיאות כפיים נשמעו מבתי הספר הסמוכים לזירת הפיגוע באלעד. שני המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד נטולי שיוך ארגוני, ובחקירה שהתנהלה לא נמצא סימן שעלול היה לעורר חשד לביצוע פיגוע.
עם זאת, ב-ynet נחשף כי אחד המחבלים השאיר צוואה, שממנה עולה כי הסיבה שהוא וחברו יצאו לפיגוע היא הפגיעה בהר הבית. על זה, נכתב, הם מוכנים לרצוח ולמות. גם בחקירת שני המחבלים בפיגוע באריאל, שנתפסו בחיים, עלתה תמונה דומה מאוד שלפיה המוטיבציה שלהם הייתה בעיקר ירושלים.