תלונות ראשונות למשרד הבריאות נגד הגינקולוג הבכיר ד"ר גיא רופא: לאחר שב-ynet וב"ידיעות אחרונות" נחשפו עד כה שבע עדויות על עבירות מין נגד המומחה לרפואת נשים, הוגשו היום (ג') לראשונה שתי תלונות למשרד הבריאות מצד מטופלות, אחת מהן עובדת שלו לשעבר.
"אחרי שראיתי את כל הפרסומים והבנתי שלא הוגשה תלונה במשרד הבריאות, החלטתי שהגיע הזמן שנעצור את זה", סיפרה מגישת התלונה, אביגיל (שם בדוי). "אני אעשה כל מה שאני יכולה כדי שהוא לא יפגע באף אחת. אני מקווה שמשרד הבריאות לא ירשה לו להמשיך לעבוד ושישללו לו את הרישיון כי הוא לא יכול להמשיך להיות רופא כשהוא פוגע בנשים".
התלונות הוגשו לאחר שכמה מטופלות של ד"ר רופא - שנחשב לכוכב רשת ושיש לו עשרות אלפי עוקבים באינסטגרם - סיפרו כיצד הגינקולוג פגע בהן מינית במהלך בדיקות ובהתכתבויות שניהלו עמו.
3 צפייה בגלריה
טל (שם בדוי)
טל (שם בדוי)
(מתוך פייסבוק)
אתמול העידה טל, אם יחידנית לארבעה שעבדה בחדר המיון של בית החולים איכילוב בתל אביב, כי ביקשה מד"ר רופא מרשם לריטלין. הוא ענה לה בהודעה בפייסבוק: "בואי הערב, גם מרשם, גם תמיכה, סקס יהיה הכי טוב שהיה לך".
רביד אדרי, מנהלת בקבוצת הפייסבוק "המלצות ואזהרות על גינקולוגים וגניקולוגיות" שבה חברות יותר מ-18 אלף ישראליות, סיפרה הבוקר לאולפן ynet כי הכירה את התלונות על ד"ר רופא כבר שנה וחצי. "חיכינו שזה יצא, עברו כל כך הרבה שנים שנשים התמודדו עם הפגיעות שהוא עשה לכאורה, וזה כל כך מתסכל לראות את זה".
3 צפייה בגלריה
מתוך עמוד האינסטגרם של רופא, בעל רבבות העוקבים
מתוך עמוד האינסטגרם של רופא, בעל רבבות העוקבים
מתוך עמוד האינסטגרם של רופא, בעל רבבות העוקבים
אדרי הדגישה כי בקבוצת הפייסבוק לא מאפשרים לחשוף יותר מדי פרטים גם כדי למנוע תיאום גרסאות במקרה של תלונה במשטרה, אך כששם מסוים עומד להתגלות הן מפנות את המטופלות ללובי למלחמה באלימות מינית ולמרכזי סיוע לנפגעות תקיפה מינית. "אנחנו רוצות שנשים ירגישו הכי בטוחות שאפשר ומקיימות את המרחב הזה כדי שנשים ירגישו בטוחות להציף סיפורים, להמליץ או לא להמליץ על רופאים מסוימים. המטרה היא לשמור על הנשים".
היא סיפרה כי מאז חשיפת התלונות על רופא ופרופ' אלקלעי ב-ynet וב"ידיעות אחרונות", נרשם זינוק במספר הגולשות שמצטרפות לקבוצה. "זה כל כך חשוב, אני בטוחה שנשים פחות יפגעו בזכות זה", אמרה.