נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, מקבל בתקופה האחרונה ייעוץ רפואי מרופא ישראלי. כך נודע ל-ynet. הרופא הישראלי הוא פרופ' יצחק שפירא, סמנכ"ל בית החולים איכילוב בתל אביב ואחראי בין היתר על תחום תיירות המרפא בבית החולים.
שפירא נוהג לתווך ולייעץ במקרים רפואיים למנהיגים בכירים, ובין היתר ממליץ ומתאים להם את הטיפול הנכון. העובדה כי שפירא קרדיולוג בהכשרתו עשויה לרמוז על כך שארדואן, מתמודד עם בעיות לב, אך ייתכן גם כי הרופא הישראלי מייעץ לו בתחומים אחרים. גורמים המעורים בפרטים אמרו כי "לא יופתעו" אם השניים נפגשו בטורקיה, ובהמשך נודע כי השניים אכן נפגשו לאחרונה, אם כי בארה"ב. בית החולים איכילוב, כמו גם הפרופ' שפירא סירבו להגיב לכתבה.
4 צפייה בגלריה
רג'פ טאיפ ארדואן נשיא טורקיה
רג'פ טאיפ ארדואן נשיא טורקיה
ארדואן. מקבל ייעוץ מרופא ישראלי
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
מחלקת טיפול נמרץ, בית חולים איכילוב
מחלקת טיפול נמרץ, בית חולים איכילוב
סמנכ"ל בית החולים איכילוב מייעץ לנשיא הטורקי
(צילום: עמית שעל)
בחודשים האחרונים שוב נפוצות בטורקיה שמועות שלפיהן ארדואן, שיחגוג בחודש הבא יום הולדת 68, אינו בקו הבריאות, שמועות שיש להדגיש כי אין להן שום אישוש ממקור בעל סמכות.
בניסיון להדוף את השמועות על מצבו הבריאותי של ארדואן, עוזריו פרסמו בנובמבר בטוויטר סרטונים שבהם הוא נראה הולך הליכה בטוחה יותר אחרי טיסה מאיסטנבול לאנקרה. חודש קודם לכן פרסמו דובריו סרטון אחר, שבו הוא נראה משחק כדורסל בניסיון להפריך את הטענות שהוא חולה.
ארדואן עבר ניתוח לא פשוט בבטנו בשנת 2012, אבל פרט לכך לא נמסר על בעיות בריאותיות מיוחדות שמהן סבל. יצוין כי גם אם הוא נראה מנומנם מעת לעת, הוא ממשיך לקיים לוח זמנים עמוס מאוד. הוא משתתף באירועים רבים, ולעתים נושא כמה נאומים ביום.

4 צפייה בגלריה
ארדואן אירח רבנים מהעולם המוסלמי בארמונו
ארדואן אירח רבנים מהעולם המוסלמי בארמונו
ניסיון לחמם את היחסים עם ישראל. ארדואן עם רבנים בארמונו
(צילום: ארמון הנשיאות בטורקיה )
4 צפייה בגלריה
יצחק הרצוג
יצחק הרצוג
יתארח בקרוב בטורקיה? הנשיא הרצוג
(צילום: מוטי קמחי)
שלשום ארדואן אמר כי נשיא המדינה יצחק הרצוג עשוי לבקר בקרוב בטורקיה. ארדואן העלה את האפשרות לעסקת אנרגיה בין ישראל לטורקיה, ואז אמר שייתכנו פגישות בינו לנשיא הרצוג. כמו כן הזכיר ארדואן את שיחתו עם ראש הממשלה נפתלי בנט ואת העובדה שקיבל משלחת רבנים. לדברי ארדואן, "אם אנחנו הולכים לעשות פוליטיקה, פוליטיקה היא לא מאבק. אנחנו צריכים לקחת את הפוליטיקה לקו של שלום".
בתשובה לשאלה על היחסים עם ישראל, אמר ארדואן שיש שיחות עם מקביליו הישראלים. לאנקרה יש גישה חיובית לשיתוף פעולה עם ישראל בנושא הים התיכון בכל הקשור לאפשרות של רכישת גז מישראל.
בנובמבר 2021 נפגש עם רבנים בארמונו ואמר כי "נרמול היחסים עם ישראל חשוב. זה יקרה בקרוב". הוא קרא לחיזוק היהדות במדינות האיסלאם והוסיף כי "היחסים בין טורקיה לישראל תמיד יהיו חזקים - וימשיכו להתחזק". הוא הבטיח להיאבק באנטישמיות, והתבטא במילים שקולות גם בנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני - כשאמר שהוא "מקווה לשלום של צדק".